اخبار داغ

وزیر اقتصاد در مازندران تاکید کرد:

نقش مهم بنادر کشور در رونق صادرات غیرنفتی/ بندر امیرآباد به بندر اقتصادی الکترونیکی تبدیل شود

نقش مهم بنادر کشور در رونق صادرات غیرنفتی/ بندر امیرآباد به بندر اقتصادی الکترونیکی تبدیل شود
وزیر اقتصاد و اموردارایی گفت: بنادر کشور نقش مهمی در اهداف اقتصادی کشور جهت رونق تجارت خارجی و صادرات غیر نفتی ایفا می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، فرهاد دژپسند بعد از ظهر امروز در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با بیان اینکه یکی از اهداف اقتصادی کشور، عدم وابستگی بودجه به صادرات نفت خام است اظهار کرد: در این زمینه بنادر کشور به‌ویژه بندر امیرآباد با قابلیت‌های منحصر به فرد بندری، دریایی و لجستیکی به عنوان بندری استراتژیک در شمال کشور می‌تواند جهت رسیدن به این اهداف کمک شایانی را کند.

وی با اشاره به اینکه بندر امیرآباد در واگذاری امور به سرمایه گذار بخش خصوصی الگوی مناسبی برای بنادر کشور محسوب می‌شود یاد آور شد: قرارگیری بندر امیرآباد در کریدور شمال – جنوب و حلقه ارتباط کشورهای آسیای میانه و شمال دریای خزر با جنوب ایران موجب افزایش ترانزیت کالا در این بندر می‌شود.

وزیر اقتصاد و امور دارایی بندر امیرآباد را نقطه امید بخش و قابل اعتنا اقتصاد کشور برشمرد که افزایش میزان تخلیه و بارگیری و صادرات کالای آن در سال جاری می‌تواند نویدبخش رونق تولید در منطقه باشد.

دژپسند با تأکید بر اینکه بندر امیرآباد با دارابودن قابلیت‌های الکترونیکی ، باید از بندری اقتصادی به بندری اقتصادی الکترونیکی تبدیل شود ابراز امیدواری کرد بندر امیرآباد به عنوان بزرگترین بنگاه اقتصادی شمال کشور در جنگ اقتصادی بی‌سابقه‌ای که بر کشور تحمیل شد بازوی توانمند اقتصاد کشور عمل کند.

مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد نیز به تبیین برنامه‌ها و اهداف این بندر در سال جاری پرداخت.

سیاوش رضوانی بندر امیرآباد را به عنوان بندر ثبت رکوردهای بی نظیر معرفی کرد که توانست در سال گذشته و همچنین در سال جاری حد نصاب جدیدی را در میزان تخلیه و بارگیری کالا ، میزان تخلیه کالاهای ورودی و تعداد کشتی‌های ورودی به بندر ثبت کنند.

وی میزان تخلیه و بارگیری کالا در سال جاری را بیش از ۹۴۳ هزار تن عنوان کرد که توانست در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با رشد ۴۲ درصدی ، سهم ۶۸ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در شمال کشور را در همین مدت از آن خود کند.

مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در پایان با بیان اینکه بندر امیرآباد در سال ۹۷ در میان بنادر شمالی کشور موفق عمل کرده است، گفت: سهم ۶۴ درصدی در تخلیه و بارگیری ، ۶۱ درصدی در صادرات و ۷۲ درصدی در تخلیه غلات تنها بخشی از این موفقیت‌ها به شمار می‌آید.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه