امام جمعه موقت مشهدمقدس بیان کرد: با وجود خواست برخی در دنیا و توهم برخی دیگر، دین‌داری و دین‌خواهی در ایران و در سراسر دنیا در حال افزایش است، در عین اینکه مردم ما ناهنجاری‌های زیاد و مشکلاتی روبه‌رو هستند و دشمن با همه قدرت از طرق گوناگون نسبت به ذهن و فکر دینی فرزندانمان کار می‌کند اما دین‌داری در جوانان و میانسالان در حال افزایش است.

فرزانه گفت: دین‌داری این دهه عمیق‌تر و گسترده‌تر شده؛ به ایام ماه مبارک و جلسات قرآن نگاه کنید که افزایش یافت، شب‌های احیاء در همه مساجد این شهر و در ریز و درشت مکان‌های روستا و شهر جلسه دعا و قرآن به سر کردن و جلسه احیاء برگزار شد. ایام عاشورا را نیز بیاد بیاورید که نسل جوان و جمعیت چه می‌کنند و دشمن از افزایش این جمعیت در اربعین حسینی هراس دارد.

امام جمعه موقت مشهدمقدس افزود: عمق دینی جوانان ما افزایش یافته و ابتدای انقلاب این گونه نبود؛ ایران ام‌القری جهان اسلام است اما دشمن نیز تلاش زیادی می‌کند با این حال دین‌داری افزایش می‌یابد. چگونه است که دین‌داری در عین این تلاش گسترده دشمن در حال افزایش است؟ برای پاسخ می‌توان به سیره حضرت علی(ع) رجوع کرد.

فرزانه تاکید کرد: به عنوان یک طلبه با یاد و فکر و سیره امام همراه بوده‌ام و این ارتباط بیشتر شد؛ وضعیت امام و فکر ایشان نسبت به مردم و بالعکس، شناخته شده است؛ هیچ نمونه‌ای را سراغ ندارم که امام نسبت به حق مردم کوتاهی کرده باشد و یا بالعکس، انصافا خود امام این را پوشیده نگه نداشتند و فرمودند مردم ما از مردم زمان حضرت علی(ع) و پیامبر(ص) بهتر هستند.

وی خاطرنشان کرد: یادم نیست که مردم نسبت به امام مسئله خاصی داشته باشند، حق مردم بر رهبری براساس نهج البلاغه چیست؟ چهار وظیفه در این زمینه تعیین شده اول اینکه رهبری باید نسبت به مردم خیرخواه باشد و خیر مردم را بخواهد، امام بزرگوار و مقام معظم رهبری در کدام عمل و رفتار و کلامشان خیرخواه مردم نبوده‌اند؟

امام جمعه موقت مشهدمقدس اظهار داشت: وظیفه دیگر این است که رهبری باید حق مردم از بیت‌المال را بپردازد؛ در سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری شاهد بودیم ایشان فرمودند مسئله اصلی ما معیشت مردم است و دغدغه معیشت همواره در ذهن ایشان است، نجات مردم از جهل و بی‌خبری وظیفه دیگر رهبری در قبال مردم براساس نهج‌البلاغه است.

فرزانه گفت: متقابلا نمونه‌ای را نیز شاهد نیستیم که مردم با امام و رهبری بیعت کرده باشند و از آن تخطی کنند، از داخل برخی کم کارها فشار می‌آورند و از خارج نیز استکبار اما مردم مقاومت کرده و در روز راهپیمایی روز قدس بیعت خود را بار دیگر نشان دادند. بین رهبری و مردم در این 40 سال رابطه بسیار بالایی برقرار بوده و این شبیه به یک معجزه است. با این شرایط این نظام قرص و محکم است و تکان نخواهد خورد.

وی ادامه داد: آرزوی دشمنان برای ضربه زدن به دین، تبدیل به یاس می‌شود، یادتان هست که صدام گفته بود دو هفته‌ای به تهران می‌رسیم؟ اکنون کجاست؟ قعر جهنم. ترامپ هم تاکنون به 6 رئیس جمهور متوسل شده تا با ایران مذاکره صورت بگیرد. در این شرایط فعلی و این وضعیت نتیجه ارتباط مردم با رهبری است که باید آن را قدر بدانیم.

امام جمعه موقت مشهدمقدس تصریح کرد: کسی می‌تواند بگوید قدرت ایران با چهل سال قبل فرق نکرده است؟ این را باید قدر دانست. این یک توفیق است که رابطه میان مردم و رهبری به این شکل است و نباید آن را از دست داد.

فرزانه در ادامه با اشاره به اینکه یکی از باارزش‌ترین چیزها در هر ملت، تاریخ آن ملت است بیان کرد: تاریخ یک ملت از آن جهت ارزشمند است که در تاریخ یک ملت قوانین تحول از عزت به ذلت و بالعکس نهفته است، چه عواملی ملت مسلمان را عزیز کرد؟ برای پاسخ باید به تاریخ مراجعه کرد.

وی خاطرنشان کرد: روزی در دنیا حرف اول را در مسائل علمی دنیای اسلام می‌زد اما امروز این گونه نیست. چه شده است؟ امروز سرنوشت بسیاری از کشورهای اسلامی مثل عربستان را دیگران تعیین می‌کنند. تاریخ به شما می‌گوید چه چیز انسان را ذلیل و چه چیز وی را عزیز می‌کند، 15 خرداد سرنوشت انقلاب و نقشه انقلاب اسلامی را تعیین کرد.

امام جمعه موقت مشهدمقدس تاکید کرد: خبر دستگیری امام در سال 42 بلافاصله در تمام شهرهای ایران منعکس شد و مردم قم، تهران، ورامین، پیشوا و غیره به خیابان‌ها ریختند و با نیروهای نظامی و امنیتی درگیر شدند و تیراندازی به مردم شروع شد و برخی عنوان کرده‌اند تا 3000 نفر در روز 15 خرداد کشته شدند و البته آمار دقیقی در این زمینه اعلام نشد.

فرزانه تصریح کرد: 6 اصل در 15 خرداد حاکم بود که هنوز هم ماندگار است؛ اصل اول اینکه رهبری این قیام با یک فقیه مجتهد صادق و بریده از مطامع نفسانی و شخصی بود؛ رهبری با فلان حزب نبود، اصل دوم اینکه راه نهضت نه مبارزه مسلحانه و مبارزه چریکی و کودتا بود، راه نهضت این بود که مردم را نسبت به اسلام ناب آگاهی دهند.

وی افزود: هدف در قیام 15 خرداد جمع کردن بساط استبداد و تحقق حاکمیت اسلام بود؛ 15 خرداد به جایی وابسته نبود و به شرق و غرب وابسته نبود و یک قیام دینی مستقل بود و اصل آخر 15 خرداد اصل مقاومت بود. این 6 اصل هنوز نیز وجود دارد.

امام جمعه موقت مشهدمقدس تاکید کرد: رهبری فرمودند 15 خرداد نقش‌بند انقلاب است و سرنوشت انقلاب را تعیین کرد همین است، ما راه 15 خرداد را می‌رویم و تا زمانی که این اصول بر این انقلاب حاکم است اگر هزار ترامپ هم بیایند هیچ غلطی نخواهند کرد. در این چند ماه اخیر از جمله کارهایی که استکبار کرد این بود که ناوهای هواپیمابر خودش را به خلیج فارس فرستاد و به رزمایش شروع کردند.

فرزانه ادامه داد: خواستند مردم را بترسانند و مردم ایران و سپاه پاسداران را تروریست معرفی کردند، تحریم فلزات و صنایع فلزی را رقم زدند و خواستند فروش نفت ایران را به صفر برسانند، به مفلوک عربستان نیز گفتند با سران از خودت ضعیف‌تر بنشین و علیه ایران تصمیم بگیر. این اقدامات را صورت دادند تا مردم خسته شوند و دست از انقلابشان بردارند و مقاومت بشکند و تمام شود و زبان اعتراض جمعی بلند شود اما مردم ایستادند.

وی بیان کرد: مردم ایستادند و شورای عالی امنیت بیانیه داد، تاکنون 6 رئیس جمهور را واسطه کرده‌اند تا با ایران مذاکره کنند، 6 پیش شرط برای مذاکره گذاشته بودند اما همه را پس گرفت و ترامپی که می‌گفت مردم ایران تروریست هستند می‌گوید مردم ایران شریف هستند و می‌گویند قصد براندازی نظام را ندارند. ناوهایشان را نیز بردند اما بدانید که آمریکا و استکبار تغییرناپذیر است و کسی نباید در این زمینه فریب بخورد. فلز استکبار فلز نجسی است و پاک شدنی نیست، کنترل شدنی هست اما پاک شدنی نیست، کسی فکر نکند آمریکا یک دقیقه می‌تواند صداقت بخرج دهد و از خیانت و خدعه دست بردارد.

امام جمعه موقت مشهدمقدس اظهار داشت: آمریکا می‌خواهد این گونه برای مردم القاء کند که می‌خواهد مذاکره کند و از سوی دیگر میان مسئولان و سیاسیون نیز دوقطبی ایجاد کند؛ آمریکا از بدجنسی دست برنمی‌دارد، نه هدایت شدنی است و نه از خصومت با اسلام دست برمی‌دارد.

فرزانه عنوان کرد: مردم ایران از هر روزی بهتر، از هر روزی زیباتر و هر روزی قوی‌تر قدرت خود را شناخته‌اند و تا آخرین درجه حیات استکبار، مقاومت می‌کنند و این راه را ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/