اخبار داغ

بخش دوم ایستگاه سلامت با موضوع بیماری های قلبی و عروقی:

رابطه بین تنگی نفس و بیماری قلبی و عروقی/نمک دریا مفید تر است یا نمک تصفیه شده؟/راه های پیشگیری از بیماری چربی خون چیست؟

رابطه بین تنگی نفس و بیماری قلبی و عروقی/نمک دریا مفید تر است یا نمک تصفیه شده؟/راه های پیشگیری از بیماری چربی خون چیست؟
در اولین قسمت از ایستگاه سلامت که با دعوت از پزشکان مجرب استان صورت گرفته است در خدمت دکتر کیان دهرابپور با موضوع بیماری های قلبی عروقی بودیم که پاسخگوی سئوالات شما مخاطبان و همراهان همیشگی صبح زاگرس بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس،ایستگاه سلامت قرار است که هفته ای یک روز بر پا شود و از پزشکان مجرب دعوت خواهد شد که مخاطبان می توانند سوالات خود را در بخش های مختلف پزشکی در ذیل همان خبر به صورت کامنت درج کنند تا در روز مشخص شده از پزشک مورد نظر پرسیده شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

 

,

 در اولین قسمت از این برنامه که به همت پایگاه خبری صبح زاگرس و با دعوت از پزشکان مجرب استان صورت گرفته است در خدمت دکتر کیان دهرابپور با موضوع بیماری های قلبی عروقی بودیم که پاسخگوی سئوالات شما مخاطبان و همراهان همیشگی صبح زاگرس بوده است.

, دکتر کیان دهرابپور, دکتر کیان دهرابپور, ,

 

,

بخش دوم این گفتگو را در ادامه مشاهده می کنید ؛ در ضمن برای خواندن بخش اول این گفتگو با موضوع بیماری های قلبی عروقی اینجا کلیک کنید.

, اینجا, اینجا,

 

,

صبح زاگرس-چربی خون چگونه باعث بیماری های قلبی و عروقی می شود؟

, صبح زاگرس-, صبح زاگرس-, چربی خون چگونه باعث بیماری های قلبی و عروقی می شود؟, چربی خون چگونه باعث بیماری های قلبی و عروقی می شود؟,

یکی از بیماری های دیگر که به عنوان یک حالت پایه ای جهت بیماری های قلبی عروقی است بالا رفتن چربی خون است در پزشکی دو نوع چربی داریم؛ کلسترول و تری گلیسرید.

,

هدف از چربی در بدن تامین انرژی  است نیاز است که بدن به اندازه کافی چربی داشته باشد در ساخت هورمون ها قوام سلول ها موثر هستند و چربی کمک مهمی می کند که فرد زندگی کند اما اگر همین چربی از حد استاندارد بالا تر برود عوارضی به جا می گذارد که باعث سکته های قلبی و مغزی می شود.

,

بیماری های قلبی عروقی با این بیماری نیز  ارتباط دارد، موضوعی که در بیماری های  قلبی عروقی خیلی مهم است نوع کلسترول است کنترلی که باید در کلسترول خون داشته باشیم فردی که چربی خونش بالا می رود دچار خستگی  است پاهایش خواب می رود، خیلی ها وقتی مراجعه می کنند می گویند شب ها پاهایمان خیلی داغ است که این نشانه  ممکن است بیان کند که چربی خون در فرد  بالا رفته است و باید ازمایشات لازم را انجام دهد.

,

 

,

صبح زاگرس-راه های پیش گیری از چربی خون چیست؟

, صبح زاگرس-, راه های پیش گیری از چربی خون چیست؟, راه های پیش گیری از چربی خون چیست؟,

در مرحله اول ما توصیه می کنیم فرد  تحرک بیشتر داشته باشد یا وضعیت تغذیه ای اش را کنترل کند مثلا گوشت قرمز در بالا رفتن چربی خون موثر است فست فود ها که مصرفشان زیاد شده و غذاهای آماده از عواملی است که میزان چربی ها به ویژه کلسترول را  در بدن فرد بالا می برد.

,

 

,

چربی کلسترول  نیز دو نوع  است ال دی ال و اس دی ال که در جواب آزمایش ها مشخص می شود ال دی ال کسترول بد و اس دی ال کلسترول خوب است ، ال دی ال باعث می شود چربی  وارد خون شود و در رگ ها ته نشین شود در نتیجه  رگ میزان خون رسانی اش را به ویژه  در بافت قلب با مشکل مواجه می کند و شانس سکته های قلبی را بیشتر می کند و در سکته های مغزی کلسترول مجرای رگ را تنگ می کند و باعث سکته می شود.

,

, ,

اس دی ال نیز  چربی های خودش را جمع می کند و وارد کبد می کند و دیگر در خون نیست که رگ ها را تنگ کند قسمت زیادی از کلسترول از غذا تامین می شود و خود کبد نیز در تولید کسترول نقش دارد که باید چربی خون را زود تشخیص و مراجعه و درمان کنیم.

,

با  اصلاح تغذیه و بالا بردن میزان تحرک می توان این کلسترول را کنترل کرد و شانس بیماری های قلبی عروقی را کاهش داد و مرگ و میر کمتر می شود.

,

 

,

صبح زاگرس-برای خیلی از مردم سوال است که نمک دریا بهتر است و یا تصفیه شده؟

, صبح زاگرس-, برای خیلی از مردم سوال است که نمک دریا بهتر است و یا تصفیه شده؟, برای خیلی از مردم سوال است که نمک دریا بهتر است و یا تصفیه شده؟,

عنصر نمک مشخص است در نمک دریا عنصر ید  وجود دارد،  ید نقش مهمی را در تیروئید ایفا می کند، ید بدن را از این نمک می خواهند تامین کنند اما در بحث فشار خون تاثیری ندارد ، نمک های صنعتی فاقد ید است البته جاهایی این عنصر اضافه شده است و بیشتر بحث عنصر ید این نمک ها تفاوت دارند و هر چه نمک طبیعی تر باشد صد در صد بهتر است در کنترل فشار خون نیز کمک کننده است.

,

 

,

صبح زاگرس- این که گفته می شود پا قلب دوم انسان است به چه معنی است؟

, صبح زاگرس- , این که گفته می شود پا قلب دوم انسان است به چه معنی است؟, این که گفته می شود پا قلب دوم انسان است به چه معنی است؟,

قلب بافتی است که خون را از طریق رگ ها به بدن انتقال می دهد و باعث حیات سلول های بدن می شود که به اکسیژن و کالری  نیاز دارند که از طریق مویرگی که از کف پا می آید می رسد به سرخرگ تا قلب و این تنفسی که در سول های بدن صورت می گیرد یعنی اکسیژن را از خون آورده شده از سرخرگ می گیرند و بعد با تنفس در سلول های دی اکسید کربن تولید می شود و از طریق سایر رگ ها روبه به قلب می رود که  به دستگاه تنفس و ریه ها پمپاژ می شود، ارتباط بین دستگاه تنفس و گردش خون اینگونه است.

,

 

,

اینکه می گویند پا قلب دوم است شاید از نظر عرفی این موضوع را مطرح می کنند و الا از نظر عملکرد، عملکرد مشخصی دارد فردی که پا نداشته باشد تحرک ندارد و فردی که تحرک ندارد مثل اینکه قلب زندگی اش از کار افتاده است از این جهت می گویند قلب دوم چون که همان گونه  قلب باعث حیات سلول های بدن می شود پا نیز باعث حیات در فرد می شود باعث حضور فرد در جامعه در مسائل اقتصادی و زندگی می شود که بتوان از لحاظ مادی و معنوی سود لازم را ببرد.

,

 

,

از رگ هایی که در آنژیوگرافی و و درمان بیماری قلبی کمک می کند رگ های پا مناسب تر است و دلیل خاصی ندارد که بگوییم پا قلب دوم است برخی رگ ها این استعداد را دارند که به درمان بیماری کمک کنند.

,

, ,

صبح زاگرس-یکی از مخاطبان این پایگاه خبری پرسیده اند که آیا تنگ نفس از علائم بیماری های قلبی و عروقی است ؟

, صبح زاگرس-, یکی از مخاطبان این پایگاه خبری پرسیده اند که آیا تنگ نفس از علائم بیماری های قلبی و عروقی است ؟, یکی از مخاطبان این پایگاه خبری پرسیده اند که آیا تنگ نفس از علائم بیماری های قلبی و عروقی است ؟,

بله تاثیر دارد و یکی از علایم بیماری های قلبی، تنگی نفس است و چه در  بیماری عروق خون رساننده به قلب، چه در بیماری مربوط به گرفتگی قلب و نارسایی های قلبی مهمترین عارضه و نشانه تنگی نفس است اما چرا تنگی نفس ایجاد می کند؛ چون در بحث خون رساندن قلب مشکل ایجاد می کند و نمی توان خون رسانی را به خوبی انجام دهد تنفس سلول ها دچار مشکل می شود و فرد احساس تنگی نفس می کند.

,

 

,

صبح زاگرس-چه تنگی نفس هایی نشان دهنده بیماری قلبی و عروقی است؟

, صبح زاگرس-, چه تنگی نفس هایی نشان دهنده بیماری قلبی و عروقی است؟, چه تنگی نفس هایی نشان دهنده بیماری قلبی و عروقی است؟,

اگر فرد در حین فعالیت،  ورزش و تحرک دچار تنگی نفس شود ما باید شک کنیم این تنگی نفس مرتبط با قلب و بیماری قلبی است و اگر در غیر از فعالیت باشد می توانیم به بیماری های دیگری شک کنیم مثلا اضطراب ها متاسفانه خیلی از افراد در حالت عادی در اثر اضطراب دچار تنگی نفس می شوند.

,

 

,

خود بیماری های دستگاه تنفس  وعفونت های دستگاه تنفس مثل ذات الریه ممکن است فرد تنگی نفس داشته باشد که حتما مرتبط است، بیماری که در حیطه بیماری های قلبی و عروقی خیلی مطرح است نارسایی قلبی است در این بیماری فرد وقتی دراز می کشد بیشتر دچار تنگی نفس می شود و یا مجبور است به خاطر تنگی نفس بلند شود و بایستد تا تنگی نفس کم شود پس این نوع تنگی نفس نیز شک ما را در نارسایی قلبی به یقین تبدیل می کند که فرد باید به متخصص مراجعه کند.

,

 

,

چیز دیگری که باید به آن شک کنید تنگی نفس هایی است که شب ما را از خواب بیدار می کند یعنی فرد راحت خوابیده اما با تنگی نفس از خواب بیدار  می شود  که شک ما را به یقین تبدیل  می کند دچار بیماری قلبی است.

,

, ,

صبح زاگرس- چند وقتی است که طرحی به نام بسیج ملی کنترل فشار خون برگزار می شود، این طرح چه هدفی را دنبال می کند؟

, صبح زاگرس-, چند وقتی است که طرحی به نام بسیج ملی کنترل فشار خون برگزار می شود، این طرح چه هدفی را دنبال می کند؟, چند وقتی است که طرحی به نام بسیج ملی کنترل فشار خون برگزار می شود، این طرح چه هدفی را دنبال می کند؟,

این طرح ملی است که وزارت بهداشت و دانشگاه آن را انجام می دهد طرح تقریبا جامعه محور است هم افراد و هم دستگاه های دیگر باید کمک کار دانشگاه شوند، در فشار خون نوع یک فرد مدت زیادی مبتلا است اما اطلاع ندارد این طرح به فشار خون نوع یک کمک می کند و فشار  افراد بالای 30 سال را اندازه می گیرند اگر از حد نرمال بالا تر باشد به عنوان فرد فشار خونی در نظر گرفته می شود طرح کمک کننده است دستگاه ها مثل صدا و سیما و ادارات، سپاه و ارتش باید کمک کار باشند که این طرح به خوبی انجام شود و اگر فردی فشار خون دارد متوجه شود طرح خوب و کمک کننده است از مردم می خواهم همکاری کنند نفع اول آن به خود مردم می رسد.

,

 

,

صبح زاگرس-صحبت پایانی؟

, صبح زاگرس-, صحبت پایانی؟, صحبت پایانی؟,

از پایگاه خبری صبح زاگرس تشکر می کنم از مخاطبان دائمی این پایگاه هستم مطالب سیاسی، اجتماعی و فرهنگی خوبی دارد  برای حفظ نظام مقدس و مردم کمک کار است امیدوارم توفیقات بیشتری داشته باشید امروز رسانه حرف اول را می زند چرا که در همه مسائل ورود کرده است  رسانه محور فضای مجازی است اگر خوب کنترل و مدیریت شود مملکت و مردم خوب کنترل و مدیریت می شوند اما اگر خدای ناکرده مثل فضای مجاری مردم را به سمت و سویی می برد که ممکن است در جاهایی با مشکل رو به رو شویم این روزها همه گوشی دارند و باید به این موضوع نیز توجه کنیم که مثل رگ کردن می شود که به انسان  نزدیک است

,

 صبح زاگرس کمک  کننده است امید است که با ساز و کارهایی که دارید توسعه دهید.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه