اخبار داغ

عضو کمیسیون آموزش مطرح کرد:

پشت پرده استعفای وزیر آموزش و پرورش/ ماجرای تماس نیمه شب معاون امور مجلس وزارت با ابطحی چه بود؟

پشت پرده استعفای وزیر آموزش و پرورش/ ماجرای تماس نیمه شب معاون امور مجلس وزارت با ابطحی چه بود؟
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: آقای عسکری به من گفت که وزیر می گوید تلاش کن استیضاح رأی بیاورد تا من نجات پیدا کنم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محمدجواد ابطحی در گفت‌وگو با صاحب نیوز درباره استعفای وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: دو روز قبل از استعفاء، ساعت یک و 10 دقیقه بامداد آقای عسکری، معاون امور مجلس وزیر با من تماس گرفتند و گفتند شما مصاحبه ای داشتید و گفتید که استیضاح وزیر آماده شده و قضیه چیست؟ بنده هم در پاسخ عرض کردم ما هر چه گفتیم و تذکر دادیم، وزیر اعتنایی نمی کنند و مکتوبات دست آقای کوهکن است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آقای عسکری به من گفت که وزیر می گوید تلاش کن استیضاح رأی بیاورد تا من نجات پیدا کنم؛ این نشان می دهد اصطکاکی بین ایشان و برخی سازمان های دولتی وجود دارد که وزیر نمی تواند ادامه بدهد و نتوانسته خواسته های معلمان و اجرای قانون حق التدریسی‌ها را در هیئت دولت مطرح کند.

,

نماینده مردم شهرستان خمینی شهر در مجلس درباره قانون حق التدریسی ها گفت: این قانون مصوبه هیئت دولت را می خواهد که هنوز این اتفاق نیفتاده و فشار افکار عمومی هم روی این مسئله زیاد است.

,

وی ادامه داد: برخی می گویند به خاطر این که استیضاح رأی می آورد، آقای بطحائی هم مانند آقای آخوندی استعفاء داد.

,

ابطحی در واکنش به اظهارات دفتر سخنگوی دولت تصریح کرد: عده ای می گویند آقای بطحائی می خواهد نماینده شود و در فرصت قانونی استعفاء داده تا شش ماه دیگر ثبت نام کند؛ به عقیده بنده علّت استعفاء این نیود.

,

وی ادامه داد: این کار یا برای استیضاح بوده که فرار رو به جلو محسوب می شود و یا در خصوص همکاری نکردن دولت و سازمان امور استخدامی و سایر سازمان هاست که در اثر همین نا هماهنگی ها، وزیر هم عطاء وزارت را به لقاء آن بخشید.

,

این نماینده مجلس در ادامه تشریح علل مطرح شده برای استعفای وزیر اظهار کرد: برخی هم معتقدند که چون بطحائی نمی خواست زیر بار سند 2030 برود این کار را کرد که باز هم  این احتمال جدی نیست؛ بنده در آذر 97 از ایشان درباره این سند سوال کردم و دو ماه وقت دادیم تا جواب بدهد که ایشان بعد از جلسه با یک لحن خاصی به من گفت انقدر از سند 2030 حرف می زنید و تکرار می کنید که حال آدم بد می شود.

,

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در بخش دیگری از گفتگوی خود بیان کرد: امیدواریم وزیر بعدی یا سرپرست جدید، آموزش و پرورش باشد و از نیروهای بدنه همین سیستم استفاده کند.

,

ابطحی ادامه داد: از نقطه ضعف های بطحائی این بود که ایشان با نیروهایی وارد شد که آموزش و پرورشی نبودند؛ کسی که معلم نباشد رنج معلم، سوء تغذیه دانش آموزان و مشکلات خانواده ها را نمی فهمد؛ چرا که احساس سوختن به تماشا نمی شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه