اخبار داغ

نماینده مردم شیراز:

در برابر خواسته‎های ناحق باید مقاومت کرد/ کشور توان مقاومت در برابر کشورهای زورگو را دارد

در برابر خواسته‎های ناحق باید مقاومت کرد/ کشور توان مقاومت در برابر کشورهای زورگو را دارد
مسعود رضایی نماینده مردم شیراز گفت: مقاومت در برابر هر خواسته نابجا و نادرستی کار درست و معقولی می باشد اما این بدین معنا نیست که در برابر هر حرف و سخنی باید مقاومت کنیم، می بایست جنبه های مثبت مذاکره را نیز در نظر گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شیرازه؛ رهبر معظم انقلاب در مراسم گرامیداشت سی‌امین سالگرد عروج ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی که در حرم مطهر امام راحل و با حضور عموم مردم برگزار شد، به ذکر نکات و مسائلی پیرامون مقاومت و ایستادگی ملت برابر زورگویی ها و قدرت های دنیا و مذاکره با کشورهای دیگر پرداختند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه,
مسعود رضایی؛ نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار شیرازه به صحبت های اخیر رهبر معظم انقلاب پرداخت و گفت: جمله " مقاومت راه منطقی عقلانی و فطری هر ملتی در برابر زورگویی و گردن کلفتی قدرت هاست" یک عبارت تاریخی و جمله ای بسیار وزین است که هرکسی با داشتن حداقل های ارق ملی و ارق میهن دوستی معتقد به این جمله می باشد.
,
 
,
وی ادامه داد: مقاومت در برابر هر خواسته نابجا و نادرستی کار درست و معقولی می باشد اما این بدین معنا نیست که در برابر هر حرف و سخنی باید مقاومت کنیم، می بایست جنبه های مثبت مذاکره را نیز در نظر گرفت.
,
 
,
رضایی درخصوص گفتگو با کشورهای دیگر عنوان کرد: ظرفیت هایی در کشور نیز وجود دارد که گاهی در عین مقاومت، نیاز به صحبت و گفتگو وجود دارد.
,
 
,
وی همچنین مذاکره را یکی از ابزار مهم سیاسی دنیا عنوان کرد و گفت: ضمن ایستادگی و مقاومت که بسیار بجا و پسندیده می باشد، مذاکره، صحبت و گفتگو نیز یکی از ابزار مهم علم سیاسی و ابزار آلات ارتباطات جهانی می باشد.
,
 
,
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: ما می بایست به خواسته های حق و درست کشورهای دیگر که می خواهیم با آن ها گفتگو و مذاکره داشته باشیم، پاسخ مثبت بدهیم و به درخواست های نادرست، منفی و تمامیت خواهانه آن ها باید پاسخ منفی داد و راه مقاومت را در پیش گرفت.
,
 
,
وی با انتقاد از بستن کلیه راه های گفتگو و تعامل در کشور با سایر کشورها مطرح کرد: ما راه گفتگو و تعامل را نباید کامل و یک طرفه ببندیم تا این پیام به جهانیان منتقل نشود که ایران تمایلی به گفتگو، صحبت و تعامل ندارد؛ در صورتیکه مردم ما، انسان هایی صلح جو هستند که به دنبال صلح و آرامش جهانی هستند و در هر راهی که صلاح بشریت و کشور خودمان در آن باشد، باید قدم برداریم.
,
 
,
مسعود رضایی در پاسخ به اینکه آیا در حال حاضر شرایط لازم برای مقاومت و ایستادگی را در برابر زورگویان و قدرت ها دارم، تصریح کرد: کشور در حال حاضر توان مقاومت و ایستادگی را در برابر زورگویان و قدرت ها دارد که این موضوع بسته به شرایطی می باشد.
,
 
,
وی درخصوص شرایط مقاومت و ایستادگی کشور در برابر قدرت های زورگو بیان داشت: اولین شرط لازم برای مقاومت و ایستادگی در برابر زورگویان و قدرت ها داشتن انسجام و وحدت ملی می باشد که در کشور به خوبی حاکم است.
,
 
,
نماینده مردم فارس در مجلس با بیان اینکه ممکن است در ظاهر و در میان خودمان اختلاف نظرهایی داشته باشیم اما بطور معمول ایرانیان نشان داده اند که در برابر هر بیگانه ای انسجام و وحدت خود را از دست نمی دهند، خاطر نشان کرد: ارق ملی و میهن دوستی در همه زمان ها در وجود مردم ایران بوده است و هیچگاه در مقابل یک بیگانه انسجام و وحدت خود را از دست نمی دهند اما باز تاریخ ما نشان داده است که گفتگو، مذاکره و تعامل و هماهنگی با ملیت های مختلف جایگاه ویژه ای داشته است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه