اخبار داغ

رئیس شورای ملی زیتون:

چوب نظام مهندسی کشاورزی لای چرخ تولید گلخانه‌داران/ اعطای تسهیلات به گلخانه‌داران شعار است

چوب نظام مهندسی کشاورزی لای چرخ تولید گلخانه‌داران/ اعطای تسهیلات به گلخانه‌داران شعار است
رئیس شورای ملی زیتون در مورد راه پرپیچ و خم ارائه تسهیلات به گلخانه‌داران گفت: موضوع اعطای تسهیلات به گلخانه‌داران تنها در حد شعار است و در عمل هیچ اتفاقی نمی‌افتد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; تولید با اشاره به مشکلات گلخانه‌داران در استان زنجان به ویژه تولید کنندگان نهال زیتون در طارم اظهار کرد: امسال سال رونق تولید بوده و سوال اینجاست که آیا سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در راستای تحقق شعار سال یعنی رونق تولید اقدامی داشته‌اند یانه؟

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی تصریح کرد: در پاسخ این سوال باید بگویم که این سازمان در رویکرد وظیفه خود هیچ رویکردی نداشته است و برای ثابت کردن اینکار نیز دلایلی دارم.

,

رئیس شورای ملی زیتون با اشاره به وضعیت ارائه تسهیلات به گلخانه‌داران افزود: پروسه اداری بسیار سختی را برای تسهیلات گلخانه‌داران قرار دادند که اینکار باعث می‌شود تولید کننده یا سالهای در پی دریافت تسهیلات باشد و در خیلی موارد تولید کننده از دریافت تسهیلات منصرف می‌شود.

,

وی افزود: بانک کشاورزی اعلام می‌کند بر اساس دستور ارائه شده تولید کنندگان برای دریافت تسهیلات باید مجوز فعالیت را از سازمان نظام مهندسی کشاورزی اخذ کنند در حالی که بسیاری از این تولیدکنندگان 15 تا 20 سال است با مجوز موسسه بذر و نهال فعالیت می‌کنند.

,

عباسی عنوان کرد: تسهیلاتی که گلخانه‌داران تولید نهال زیتون می‌خواهند از سازمان نظام مهندسی کشاورزی بگیرند برای تجهیز واحد تولیدی خودشان است.

,

وی افزود: نظام مهندسی آنقدر کار را برای تولیدکننده مشکل می‌کند و راههای پرپیچ و خمی در راه گلخانه‌داران قرار می‌دهد که برخی از تولیدکنندگان تا یک سال در پی دریافت یک تسهیلات می‌دود و در نهایت نیز نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود.

,

رئیس شورای ملی زیتون عنوان کرد: در حال حاضر افرادی هستند که سه سال است موفق به اخذ مجوز از نظام مهندسی نشدند و این روند تولید کنندگان را خسته می‌کند.

,

وی خاطر نشان کرد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی به جز سخت‌تر کردن کار برای تولیدکنندگان نقش دیگری ندارد و همه گلخانه‌داران از وضعیت موجود و روند طولانی و بی‌نتیجه ارائه تسهیلات بانک کشاورزی و سازمان نظام مهندسی ناراضی هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه