اخبار داغ

گزارش؛

مدارس مختلط؛ تکرار مسیر اشتباه آموزشی غرب

مدارس مختلط؛ تکرار مسیر اشتباه آموزشی غرب
وجود کلاس های مختلط در قالب مدارس شهری موضوع خبری است که چند روزی مورد توجه اصحاب رسانه قرار گرفته و اظهار نظرات مختلفی در این باره مطرح شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مشهدپیام؛ وجود کلاس‌های مختلط در قالب مدارس شهری موضوع خبری است که چند روزی مورد توجه اصحاب رسانه قرار گرفته و اظهار نظرات مختلفی در این باره مطرح شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مشهدپیام,

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان اساسا فعالیت مدرسه این بین المللی که تلاش دارد در چارچوب قوانین کشوری اسلامی به موضوع تعلیم و تربیت فرزندان اتباع خارجی بپردازد بایستی در راستای قوانین آموزشی آن کشور باشد و نباید به ضوابط و مقررات نظام جمهوری اسلامی بی اعتنا باشند.

,

قاسمعلی خدابنده مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در این خصوص به ایرنا گفت: این مدرسه که در قالب مجتمع آموزشی فعالیت دارد مدرسه‌ای خاص محسوب می‌شود و ویژه دانش آموزان اتباع خارجی است که والدین آنان با اهداف مختلف از جمله تحصیل برای مدت زمانی مشخصی در مشهد و ایران زندگی می‌کنند.

,

وی اضافه کرد: مدرسه یاد شده دارای حدود ۱۰۰ دانش آموز است و تفکیک جنسیتی دانش آموزان به دلیل کم بودن شمار آنها غیر ممکن است.

,

, ,

 

,

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهارکرد: این مدرسه با مجوز مستقیم شورای عالی آموزش و پرورش تأسیس شده و تمامی مجوزهای مربوط به فعالیت آن از وزارت آموزش و پرورش اخذ شده است.

,

وی افزود: اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی به عنوان نهاد نظارتی استانی در طول سال از تمامی فعالیت‌های آموزشی و تربیتی این مدرسه بازدید می‌کند و نتیجه تمامی بازدیدها نیز به وزارت آموزش و پرورش ارسال شده است.

,

خدابنده تاکید کرد: خط قرمز فعالیت در این مدرسه رعایت قوانین جمهوری اسلامی با تاکید بر قوانین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و این مهم در تمامی بازدیدهای نظارتی انجام شده یادآوری شده است.

,

مدارس بین الملل با مجوز مستقیم شورای عالی آموزش و پرورش تأسیس می شوند

, مدارس بین الملل با مجوز مستقیم شورای عالی آموزش و پرورش تأسیس می شوند, مدارس بین الملل با مجوز مستقیم شورای عالی آموزش و پرورش تأسیس می شوند,

وی افزود: البته با توجه به تفاوت‌های فرهنگی دانش آموزان این مدرسه با سایر مدارس شهر مشهد برخی مسائل در مورد حجاب و پوشش دانش آموزان دختر در این مدرسه دچار خلل بود که چند ماه پیش این موارد تذکر داده و اصلاح شد.

,

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی تاکید کرد: تمامی فعالیت‌های مدارس دارای مجوز از آموزش و پرورش باید در چارچوب قوانین این وزارتخانه باشد و موضوع اختلاط دانش آموزان دختر و پسر در این مدرسه به دلیل کم بودن شمار دانش‌آموزان و از روی اجبار انجام شده است و این موضوع نیز باید توسط شورای عالی آموزش و پرورش بررسی و در موردش تصمیم گیری شود.

,

وی اضافه کرد: دانش آموزان این مدرسه با محتوای نظام آموزشی جمهوری اسلامی ایران آموزش می‌بینند و تمامی فعالیت‌های این مدرسه طبق قوانین نظام جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود.

,

روابط عمومی آموزش پرورش استان نیز در بیانیه ای آورده است، مدرسه ذکر شده جزو مدارس خاص و ویژه دانش آموزانی است که به دلایل مختلف به کشورمان مهاجرت کرده و در حال حاضر در جمهوری اسلامی ایران و در استان خراسان رضوی مشغول به زندگی هستند.

,

این مدرسه با مجوز شورای عالی آموزش و پرورش تاسیس شده و موسس آن با اخذ تمامی مجوزهای لازم از سوی این شورا مورد تایید قرار گرفته است و اداره کل آموزش و پرورش استان به عنوان نهاد نظارتی استانی در طول سال از فرآیندها و فعالیت های تربیتی این واحد آموزشی بازدیدهای ادواری داشته و گزارش این بازدیدها به وزارت آموزش و پرورش به عنوان متولی اصلی اینگونه مدارس ارسال گردیده است.

,

خط قرمز اداره کل آموزش و پرورش استان رعایت قوانین و مقررات نظام جمهوری اسلامی ایران براساس تاکیدات و موارد مدنظر سند تحول بنیادین در مدارس و برنامه ریزی هرگونه فعالیت براساس شئونات فرهنگی و اعتقادی است لذا در بازدیدهای متعدد صورت گرفته نیز این نکته به مدیران و مسئولین مدرسه یادآوری شده است که خوشبختانه شاهد رفع نواقص و موارد تخلف احتمالی در این مدرسه بوده ایم.

,

 

,

, ,

تمامی فرآیندهای آموزشی، فرهنگی و تربیتی که برای بیش از یک میلیون و 230 هزار دانش آموز در بیش از 9 هزار واحد آموزشی در سطح استان خراسان رضوی پیش بینی می‌گردد براساس اسناد بومی بالادستی و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظلعه العالی) است لذا کلیه مراکز آموزشی و مدارس موظف به اجرای این سیاست‌ها بوده و با هرگونه عدول از این دستورالعمل‌ها برخورد لازم صورت خواهد پذیرفت با این حال این نکته قابل ذکر است که در مدرسه فوق‌الذکر که تمام پایه‌های تحصیلی در تمام مقاطع را پوشش می‌دهد کمتر از 100 دانش آموز با تفاوت‌های فرهنگی از کشورهای مختلف مشغول به تحصیل هستند نیز تمامی موازین و قوانین مدنظر وزارت آموزش و پرورش بطور کامل رعایت می‌شود.

,

وجود مدارس مختلط به تعمیم رابطه آسیب‌زا بین دانش‌آموزان کمک می‌کند

, وجود مدارس مختلط به تعمیم رابطه آسیب‌زا بین دانش‌آموزان کمک می‌کند, وجود مدارس مختلط به تعمیم رابطه آسیب‌زا بین دانش‌آموزان کمک می‌کند,

امیرسینا عاشوری کارشناس مسائل آموزشی گفت: وجود مدارس مختلط در هر دوره ای از تحصیل، فعالیت پسندیده ای نیست چراکه دانش آموزان در سنین بلوغ هستند و تمایلات غریزی در آنها وجود دارد که اختلاط در محیط آموزشی سبب بلوغ زودرس دانش آموزان خواهد شد.

,

وی ضمن تأکید بر ضرورت تسریع فرایند اسلامی شدن دانشگاه ها و مدارس افزود: وجود چنین مدارسی به تعمیم رابطه آسیب زا بین دانش آموزان کمک می کند.

,

این کارشناس آموزشی اظهار کرد: در گذشته سابقه مدارس مختلط در مناطق کم برخوردار با تعداد دانش آموز کم مشاهده شده است اما در مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی کشور این شرایط آسیب زا قابل پذیرش نیست.

,

وی افزود: بایستی اتباعی که در این مدارس بین المللی به تحصیل مشغول هستند قوانین نظام جمهوری اسلامی را بپذیرند و مدیران این مدرسه نیز شرایط عادی را در آن حاکم کنند.

,

ضرورت جلوگیری از پیاده‌سازی اهداف بلندمدت سند 2030

, ضرورت جلوگیری از پیاده‌سازی اهداف بلندمدت سند 2030, ضرورت جلوگیری از پیاده‌سازی اهداف بلندمدت سند 2030,

عاشوری اجرای مسیر اختلاط دانش آموزان در کشور را همانند مدارس اروپایی و غربی امری اشتباه دانست و افزود: این مسیر قبلا در سایر کشورها آزموده شده و دراین مدارس نیز اکثر دانش آموزان بواسطه دوستی با جنس مخالف دچار بلوغ زودرس و آسیب‌های دیگر آن هستند و غربی ها نیز معتقد هستند این روند نمی تواند ادامه داشته باشد.

,

وی افزود: این نوع مدارس بر روابط علمی و آموزشی نیز تأثیر دارند و به دلیل انحرافات ذهنی و پررنگ شدن مسائل غریزی، شکست در مسائل و موضوعات علمی را به همراه خواهد داشت.

,

این کارشناس آموزشی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب با قاطعیت با اجرای سند 2030 در کشور مخالفت داشته اند تصریح کرد: نباید برخی مسئولان در پی تحقق این سند و کم رنگ شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باشند و بایستی در همین مراحل ابتدایی از پیشرفت هرگونه اقدام زمینه ساز پیاده سازی اهداف بلندمدت سند 2030 جلوگیری شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه