اخبار داغ

مدیر کل میراث فرهنگی هرمزگان:

وجود بیش از 80 هزار صنعتگر در هرمزگان/ 24 خانه صنایع دستی فعال در استان وجود دارد

وجود بیش از 80 هزار صنعتگر در هرمزگان/ 24 خانه صنایع دستی فعال در استان وجود دارد
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان با بیان اینکه در حال حاضر 24 خانه صنایع دستی فعال و دو مورد در دست افتتاح وجود دارد، گفت: استان هرمزگان دارای بیش از 80هزار نفر صنعتگر بوده که کارت مهارت آموزی دریافت کرده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا برومند، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان در گفتگو اختصاصی با خبرنگار هرمز با تاکید اینکه صنایع دستی هرمزگان یکی از زمینه های رونق تولید به شمار می رود، اظهار کرد: صنایع دستی، یکی از حوزه های اقتصادی بوده که تحریم های بین المللی در آن تاثیر نداشته و تنها به میزان علاقه جوامع و حمایت از آن بستگی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان با بیان اینکه استان هرمزگان دارای بیش از 80هزار نفر صنعتگر بوده که کارت مهارت آموزی دریافت کرده اند، عنوان کرد: بی شک تعداد فعالان هنرهای دستی در هرمزگان بیش از این ارقام بوده اما تنها به فعالیت اکتفا کرده اند و علاقه ای برای دریافت کارت مهارت آموزی نداشته اند.

,

برومند با اشاره به اینکه شهرستان حاجی آباد با دارا بودن 11 هزار و 500 نفر صنعتگر یکی از مهمترین مراکز تولید گلیم به شمار می رود، عنوان کرد: این شهرستان با توجه به همجواری با استان کرمان و دسترسی آسان به مواد اولیه و دارا بودن دو مرکز صنایع دستی در باغات و طارم یکی از شهرستان های مهم در امر تولید صنایع دستی به شمار می رود.

,

وی با بیان اینکه در حال حاضر 24  خانه صنایع دستی فعال و دو مورد در دست افتتاح وجود دارد، گفت: در شهرستان حاجی آباد صنعتگران فعالی مانند آقای رهسپار، رحیمی، علی صادقی و... وجود داشته که با دل و جان برای احیای صنعت کوزه گری و سفال گری استان تلاش می کنند و در سایر زمینه های صنایع دستی فعال هستند.

,

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان با تاکید بر اینکه به دنبال افزایش رونق صنایع دستی دریایی در استان هستیم، بیان کرد: ظرفیت جزایر و دریا نعمتی خدادای بوده که با استفاده از آن می توان صنایع دستی دریایی را رونق بخشید.

,

برومند با اشاره به ارزی آوری سه میلیون دلاری صنایع دستی هرمزگان در سال گذشته تصریح کرد: صنایع دستی استان علاوه بر تامین نیاز بازارهای داخلی به کشورهای قطر، عمان، امارت و ایتالیا نیز صادر می شود.

,

وی با بیان اینکه امروزه رونق صنایع دستی مورد توجه بخش اعظمی از سرمایه گذاران قرار گرفته است، گفت: برگزاری نمایشگاه های متعدد در استان و حضور در نمایشگاه های بین المللی مورد توجه ویره صنعتگران قرار گرفته که در سایه حمایت دستگاه های مختلف دولتی و خصوصی از آنها  علاوه بر معرفی صنایع دستی استان محصولات خود را نیز به فروش می رسانند.

,

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان تصریح کرد: رونق گردشگری و صنایع دستی در هرمزگان در کنار آلومینیوم، نفت، گاز، لنج سازی و... صنعتی نو در اقتصاد مقاومتی و رونق تولید است.

,

برومند با بیان اینکه روند رو به رشدی در صنایع دستی هرمزگان وجود دارد، بیان کرد: دانشگاه های هرمزگان و سما دارای رشته های صنایع دستی بوده که دانشجویان از آن استقبال ویژه ای دارند همچنین دهیاران و بخشداران نیز آمادگی خود را برای برگزاری نمایشگاه ها و ساخت خانه های صنایع دستی برای رونق این صنعت اعلام کرده اند.

,

وی با بیان اینکه مرکز دائمی آموزش و تولید صنایع دستی در محل معاونت صنایع دستی هرمزگان وجود دارد، گفت: نمایشگاه صنایع دستی در معبد هندو بندرعباس برای بازدید عموم در تمام فصول سال وجود دارد.

,

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان با بیان اینکه زیر بنای تاریخی صنایع دستی در هرمزگان بسیار قوی است، اظهار کرد: 42 رشته از انواع صنایع دستی در هرمزگان وجود دارد که پیگیر آن هستیم تا دو رشته محصولات دریایی،صدفی و طلا و جواهرات را نیز در این استان رونق دهیم تا هرمزگان در برگیرنده انواع و اقسام صنایع دستی کشور باشد.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه