اخبار داغ

اظهارات قابل تامل مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی؛

اشعار حماسی همانند موشک‌های ایران هستند

اشعار حماسی همانند موشک‌های ایران هستند
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: این شعرهای حماسی بوده اند که در طول سال های مختلف تمامیت ارضی و ملی و یکپارچگی را صیانت کرده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از زرین خبر، نشست ادبی شاعران و نویسندگان آذربایجان غربی به میزبانی شهرستان میاندوآب در سالن آمفی تئاتر فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زرین خبر,

در این مراسم، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در سخنانی با تجلیل از شاعران و نویسندگان، گفت: زیبا سخن گفتن و سخن زیبا گفتن، هر دو هنر هستند که شما آن ها را دارید و شایسته تجلیل هستید.

,

حجت الاسلام و المسلمین ناصر خدایاری، اظهار کرد: در ادبیات که یکی از مظاهر زیبایی است، تلاش می کنیم زیبا سخن بگوییم و یا سخن زیبا بیان کنیم.

,

وی، در ادامه از فردوسی، حافظ، سعدی و مولانا به عنوان چهار ستون خیام ادبیات ایران نام برد و افزود: ستون خیام ادبیات ایران روی این چهار شخصیت استوار است.

,

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، به بیتی از فردوسی اشاره و با بیان اینکه «دریغ است که ایران ویران شود؛ کنام پلنگان و شیران شود» یک بیت شعر حماسی است، تصریح کرد: این بیت همین استراتژی امروز را بیان می کند.

,

خدایاری، اظهار کرد: از قرن پنجم تاکنون همین شعرهای حماسی تمامیت ارضی و ملی و یکپارچگی را صیانت کرده، سلاح حفظ نکرده، موشک حفظ نکرده، ممکن است تجهیزات در یک مقطع برد داشته باشد که حتما هم دارد ولی موشک های ما در گذشته که صیانت از آب و خاک و مرز و بوم ما کرده اند، همین معنوی ترین شعرها بوده اند.

,

وی، به بیتی از سعدی نیز اشاره داشت و گفت: اگر تمام عالم را خلاصه کنیم، کلیدش یکی دو حرف بیشتر نیست که سعدی آن را بیان می کند و یک مصرع آن عبارت است از «با دوستان مروت، با دشمنان مدارا» که عالم در این دو محور خلاصه می شود و در یک بیت هم سیاست داخلی و هم خارجی را بیان می کند که در مصاف با دشمنان اشداء علی الکفار و رحماء بینهم باشیم.

,

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، در ادامه بیت شعری را نیز خواند و گفت: «واعظان کین جلوه در محراب و منبر می کنند، چون به خلوت می روند آن کار دیگر می کنند» در نکوهش تظاهر و ریاکاری است که ریشه بسیاری از مشکلات اجتماعی نیز است.

,

خدایاری، تصریح کرد: این بیت شعر شامل همه تریبون داران می شود و اگر بخواهیم ایران بماند باید شعرهایی وزین و پرمحتوا بسرائییم.

,

این مراسم با تجلیل از شاعران به پایان رسید.

,

انتهای پبام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه