اخبار داغ

معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان:

زنجان پایلوت پیشگیری از اعتیاد و طلاق می شود/ ضرورت توجه به مشاوره های مدبرانه در پیشگیری از طلاق

زنجان پایلوت پیشگیری از اعتیاد و طلاق می شود/ ضرورت توجه به مشاوره های مدبرانه در پیشگیری از طلاق
معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان گفت: در سال جاری تلاش می شود تا زنجان به عنوان پایلوتی برای پیشگیری از اعتیاد و طلاق شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از موج رسا، خدابخش مرادی امروز در نخستین جلسه صیانت از خانواده، اظهار داشت: در استان زنجان با آسیب هایی مواجه هستیم که از تعداد پنج آسیب دو آسیب اعتیاد و طلاق به عنوان محور انتخاب شده است تا آسیب های دیگر را مدیریت کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

وی گفت: مجموعه اقداماتی که از سوی دستگاه های اجرایی استان در زمینه این معضل انجام شده است قابل تقدیر است اما رویکرد استان در سال جاری اهتمام به استفاده از منابع،فرصت ها و برنامه ها برای حل این دو معضل اجتماعی است.

,

این مسئول با اشاره به اینکه در سال جاری تلاش می شود تا  زنجان به عنوان پایلوتی برای پیشگیری از اعتیاد و طلاق شود،افزود: مداخله عالمانه و با برنامه ریزی شده می تواند در اجرای این طرح به خوبی کمک کند.

,

معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان برضرورت هم افزایی دستگاه های اجرایی در اختصاص اعتبار برای حل این دو معضل تاکید کرد و گفت: ضروری است در اعتبارات و اقدامات برای پیشگیری از طلاق وظایف سازمان ها مشخص شود.

,

مرادی با بیان اینکه احصای تجربیات گذشته نشان می دهد که ارائه مشاوره های لازم به زوجین در امر پیشگیری ضروری است، ادامه داد: همچنین  اگر در مشاوره ها مدبرانه عمل کنیم پیشگیری از طلاق راحتتر می شود.

,

وی ارائه آموزش های پیش از ازدواج، تولید محتوا و مخاطب شناسی درست را بر کاهش طلاق اثرگذار دانست و افزود: باید برنامه مشخصی برای باز اجتماعی کردن بانوان طلاق گرفته و در آستانه طلاق داشت تا بتوان از سایر آسیب های این حوزه جلوگیری کرد.

,

این مسئول ادامه داد: معتقدم سمن ها با هزینه و بوروکراسی کمتر با اثر گذاری بیشتری می توانند برنامه های خود را به پیش ببرند.

,

معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان گفت: ضروری است مدیران تا روز چهارشنبه در سه محور، اقدامات در حوزه پبشگیری از طلاق و ترویج ازدواج و میزان اعتبار هزینه شده را ارائه کنند.

,

مرادی همچنین از دستگاه های اجرایی مرتبط خواست تا سه برنامه محوری در حوزه اعتیاد را نیز ارائه کرده و میزان هزینه کرد را بیان کنند.

,

وی برضرورت ایجاد زمینه های همکاری مشترک بین دستگاه های اجرایی استان تاکید کرد و گفت: مدیر کل اجتماعی استانداری زنجان در راستای پایلوت کردن استان در حوزه پیشگیری از طلاق و ستاد مبارزه با مواد مخدر استان در حوزه پایلوت کردن زنجان در حوزه اعتیاد اقدامات لازم را انجام داده و به عنوان طرح به امور اجتماعی وزارت کشور ارائه شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه