اخبار داغ

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی:

افزایش ۱۶۴ سانتیمتری سطح تراز دریاچه ارومیه

افزایش ۱۶۴ سانتیمتری سطح تراز دریاچه ارومیه
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی از افزایش سطح تراز دریاچه ارومیه خبر داد و گفت: سطح تراز دریاچه ارومیه در حال حاضر ۱۲۷۱٫۹۱ است که یک متر و ۶۴ سانتیمتر افزایش دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز، مهران نظری در نشست خبری با اصحاب رسانه، که به‌ مناسبت هفته محیط زیست که از ۱۵ تا ۲۱ خرداد به همین مناسبت نامگذاری شده، اظهار داشت: امسال هفته محیط زیست با شعار کاهش آلاینده‌ ها و پسماند، آسمان آبی و زمین سبز نامگذاری شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز،,

وی، افزود: طبق بیانات مقام معظم رهبری مساله محیط زیست، یک مسئله تجملاتی نبوده و مسئله حیاتی است که باید در اولویت باشد و ایجاد بسترهای لازم برای حفاظت محیط زیست یک اولویت محسوب می ‌شود.

,

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی ابراز کرد: استان دارای ۱۴ رودخانه و ۳۰ تالاب بوده و در بین استان‌ های غیرساحلی، هیچ استانی به این میزان از تالاب برخوردار نیست.

,

نظری با اشاره به اینکه پارک ملی دریاچه ارومیه بعد از پارک ملی گلستان از نظر منزلت طبیعی در ردیف دوم قرار دارد، تاکید کرد: این موضوع بیانگر این است که پارک ملی دریاچه ارومیه، نیازمند توجه ویژه به دریاچه ارومیه در راستای حفظ و احیای آن است.

,

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اشاره به اینکه رتبه استان در مرتع در جایگاه دهم قرار دارد، تصریح کرد: حدود ۵ درصد مساحت استان جنگل بوده و ۸۰ درصد جمعیت گوزن زرد ایرانی که یک گونه ایرانی در معرض خطر انقراض است، در جزیره اشک دریاچه ارومیه قرار دارد و همچنین موزه تاریخ طبیعی استان، یکی از بزرگترین موزه های تاریخ طبیعی کشور به‌ شمار می ‌رود.

,

نظری با اشاره به وضعیت مطلوب دریاچه ارومیه گفت: در سال جاری به لطف بارش ‌های خوبی که انجام شد، به سطح تراز بی ‌نظیری در دریاچه ارومیه رسیدیم و امید است این روند ادامه یافته و اقدامات ستاد احیا نیز ادامه پیدا کند تا سال ‌های آینده وضعیت برای دریاچه ارومیه مطلوب تر از این نیز باشد.

,

وی با بیان اینکه استان آذربایجان غربی از جمله استان های در حال توسعه بوده و صنعتی نیست، تاکید کرد: آذربایجان غربی دارای ۳ واحد پتروشیمی، ۴ واحد کارخانه سیمان، ۵ واحد کارخانه قند، ۵ واحد اسید سازی، ۳ واحد فراوری طلا، ۲۷۰ واحد صنایع غذایی، ۲۷۰ واحد شن و ماسه، ۳۴ واحد بیمارستانی، ۱۰ واحد تصفیه خانه شهری، ۸۰ تصفیه خانه صنعتی، ۲۹ مرکز مرکز معاینه فنی و ۱۹ آزمایشگاه صنعتی است.

,

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اشاره به آمار تولید زباله در استان گفت: به طور میانگین روزانه ۷۱۰ تا ۷۳۰ گرم پسماند شهری و ۴۳۰ گرم پسماند روستایی تولید می شود که در ۲۹ سایت دفن زباله دفن بهداشتی می شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه