اخبار داغ

امام جمعه موقت قزوین:

تجربه جنگ و توطئه‌های امریکا به ما آموخت که باید روی پای خود بایستیم/ در حوزه اقتصاد، ندانم کاری‌ها ما را محتاج کرد

تجربه جنگ و توطئه‌های امریکا به ما آموخت که باید روی پای خود بایستیم/ در حوزه اقتصاد، ندانم کاری‌ها ما را محتاج کرد
امام جمعه موقت قزوین گفت: تجربه گرانبهای جنگ به ما آموخت که باید روی پای خود بایستیم؛ لذا امروز در مسئله دفاع و تسلیحات نظامی در حد بازدارندگی رسیدیم و دشمن از تسلیحات ایران اسلامی در وحشت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام علی قابل در گفت‌وگو با صبح قزوین با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد ارتحال امام راحل اظهار کرد: مقام معظم رهبری مکتب مقاومت در مقابل ظلم را، مکتب و راه و اندیشه امام مطرح کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی افزود: همین مکتب مورد اعتماد و توجه ملت‌های تحت ستم قرار گرفته است و امروزه آنچه را که قدرت‌های زورگو را ناراحت کرده دقیقا همین ایستادگی توده‌های عظیم مردمی و ملت‌های مظلوم در برابر استکبار جهانی است.

,

امام جمعه موقت قزوین تصریح کرد: مقام معظم رهبری در بخش دیگر سخنان خود به این موضوع اشاره کرد که هنوز دشمن در یک اشتباه محاسباتی قرار دارد و تصور می‌کند ما دست به صدور یک جریانی زده‌ایم.

,

وی ادامه داد: رهبری این نکته را مورد تاکید قرار دادند که ما اقدامی برای صدور انقلاب یا این تفکر نکرده‌ایم، بلکه روی این مسیر پافشاری کرده و ملت‌ها خود این الگو را دریافتند و این یک حرکت طبیعی است.

,

این کارشناس سیاسی عنوان کرد: نکته بعدی که در بیانات رهبری به آن تکیه شد؛ این بود که ما اکنون در یک جدال و جنگی با امریکا هستیم و امریکا‌یی‌ها اگر بر کشوری مسلط شوند در حقیقت نوکر و غلام حلقه به گوش می‌خواهند.

,

وی ابراز کرد: به طور مثال کشورهای عربی هم پول می‌دهند و هم نیات و اهداف امریکا را عملی می‌کنند؛ اما در عین حال تحقیر شده و مورد طعن و توهین آنها قرار می‌گیرند.

,

باید به داشته‌های خود تکیه کنیم

, باید به داشته‌های خود تکیه کنیم,

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین بیان کرد: این یک واقعیت است که امروز دنیا به وضوح مشاهده می‌کند، ملتی که از خودش استقلال رای نداشته باشد باید منتظر اینگونه توهین‌ها، تحقیرها و چپاول‌ها باشد.

,

وی ادامه داد: نکته دیگری که رهبری مورد توجه قرار دادند توجه به داشته‌هاست، ما اگر می‌خواهیم ملتی مستقل داشته باشیم باید به داشته‌های داخلی خود تکیه کنیم.

,

قابل عنوان کرد: ایران اسلامی از یک سو به لحاظ امکانات، کشوری غنی بوده و از سویی دیگر از نظر نعمات الهی به عنوان معادن زیرزمینی و همچنین برخورداری از مناطق مختلفی که امکان تحصیل مایحتاج در آن به راحتی میسر است، دارای شرایط مناسبی است.

,

وی تاکید کرد: ایران، کشوری وسیع با ملتی کوشا است و نیازی به بیگانگان ندارد، البته اگر خود رمز و راز مقاومت را دریابد.

,

امام جمعه موقت قزوین ابراز کرد: مقام رهبری در سخنان خود تاکید داشتند که در کنار توجه به داشته‌ها باید به وضعیت دشمن هم توجه کنیم.

,

وی عنوان کرد: ما هم مکتب غنی و مردم فهیم و هم سرزمین دارای امکانات خدادادی هستیم؛ اما دشمن از نظر معنوی کاملا در خلا است و یکی از مصادیق آن انتخاب ترامپ است؛ چراکه محصول انتخاب بیش از ۳۰۰ میلیون جمعیت آمریکا، شخصی است که ده‌ها مسئله اخلاقی و مفاسد اقتصادی و سیاسی و آزار و اذیت‌های جنسی نسبت به دیگران دارد.

,

قابل تصریح کرد: وقتی محصول نگاه و اندیشه یک ملت انتخاب شخصی همچون ترامپ است، نشان می‌دهد که این ملت نتوانسته اندیشه خود را در راستای صحیحی متمرکز کند؛ لذا هم قتل و غارت و هم تجاوز و تعدی وجود است و هم اینکه بیش از ۴۰میلیون گرسنه و زیر خط فقر در این کشور زندگی می‌کنند.

,

این مسئول ادامه داد: اما کشور ایران در طول این ۴۰ سال با وجود تحریم اقتصادی و جنگ و انواع توطئه‌ها دارای چنین شرایطی نیست، لذا باید به داشته‌های خود توجه کرده و در جهت رهایی مملکت از نیاز به بیگانه تلاش کنیم.

,

وی تصریح کرد: رهبری در بخشی از سخنان خود عنوان کردند در قضیه تسلیحات دفاعی در دوره جنگ تحمیلی کاملا مشخص بود که ما از خود چیزی نداریم و شاید یکی از عواملی که موجب حمله صدام و امیدواری آنها به سقوط نظام مقدس جمهوری اسلامی شد، همین خلا بود.

,

امام جمعه موقت قزوین تاکید کرد: تجربه گرانبهای جنگ به ما آموخت که باید روی پای خود بایستیم؛ لذا امروز در مسئله دفاع و تسلیحات نظامی در حد بازدارندگی رسیدیم و دشمن از تسلیحات ایران اسلامی در وحشت است.

,

وی عنوان کرد: در سایر موارد از جمله مسائل علمی، پزشکی، دارویی و تکنولوژی نیز می‌توانیم با تلاش به خودکفایی برسیم که دشمن نتواند از ما نقطه ضعفی بگیرد و در واقع در همه زمینه‌ها بازدارنده باشیم و امکانات لازم برای اداره کشور را داشته باشیم.

,

باید کشور را بدون فسادانگیزی امریکا اداره کنیم

, باید کشور را بدون فسادانگیزی امریکا اداره کنیم,

قابل تصریح کرد: اینها مثال‌های روشنی بود که اکنون در زندگی آن را لمس می‌کنیم؛ زیرا مسئله دفاع موضوع مهمی است؛ از سوی دیگر روشن است که در مسئله اقتصاد، ندانم کاری‌ها ما را محتاج کرده و دشمن هم این رخنه را تا حدودی شناسایی کرده و از همین نقطه قصد ضربه زدن دارد تا با اعمال تحریم‌ها به اهدافش برسد، اما تلاش بیش از پیش دولتمردان و مسئولان در کنار ملت مانع تحقق اهداف آنها خواهد شد.

,

وی بیان کرد: اگر بناست کشور را به استقلال واقعی در مباحث اقتصادی و سایر امور برسانیم، باید همه حرکت‌ها آگاهانه باشد و از واردات کالاهایی که مشابه داخلی آن وجود دارد، اجتناب کرده و با تدبیر و دوراندیشی و با حکمت مسائل خود را حل کنیم.

,

امام جمعه موقت قزوین عنوان کرد: مقام رهبری بیان فرمودند که می‌شود کشور را بدون امریکا اداره کرد؛ بنابراین سعی کنیم دخالت امریکایی‌ها را به هیچ عنوان نپذیریم چون هر کجا قدم بگذارند فساد ایجاد خواهند کرد.

,

وی بیان کرد: نکته الهام بخش فرمایشات مقام رهبری راه و روش امام راحل بود و رهبری فرمودند امام این موهبت‌ها را از خداوند متعال داشتند و پشتوانه این موفقیت‌ها نیز همان اخلاص امام بزرگوار بود که او را پیروز کرد، ملت هم برای امام یاران و سربازان خوبی بودند.

,

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین تصریح کرد: مقام رهبری در سخنان خود به گستره مقاومت در کشورهای مختلف اشاره کردند و اینکه اکنون جریان مقاومت در منطقه در بهترین حالت است.

,

وی در پایان گفت: با روحیه مقاومت و ایستادگی کشورهای عراق و سوریه و لبنان از دست دشمنان رها شدند و یمن رمز ایستادگی را پیدا کرد و برخی کشورهای عربی که اکنون از معامله قرن کنار کشیدند از اثرات همین حرکت‌هاست و همه، این درس‌ها را از مکتب مقاومت امام آموختند و در واقع حقیقت روشنی است که ما به روشنی آن را مشاهده می‌کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه