اخبار داغ

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

دانش‌آموزان دختر قزوینی از مشکلات جسمانی و حرکتی رنج می‌برند

دانش‌آموزان دختر قزوینی از مشکلات جسمانی و حرکتی رنج می‌برند
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: نقطه‌ی بزرگ ضعف مدارس ما بی توجهی به مسائل مهم ورزشی و جسمانی است، چنانچه در مدارس استان به‌ویژه در دانش‌آموزان دختر مشکلات جسمانی و حرکتی وجود دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ خیرالله رحمانی ظهر امروز(یکشنبه) در همایش نشست نومعلمان دانشگاه فرهنگیان قزوین در سالن اجتماعات این دانشگاه اظهار کرد: مسئولیت بزرگ معلمان آموزش‌های لازم برای چگونه زیستن و بهتر زیستن است و در این شرایط معلم می‌تواند مدعی باشد که انسان‌های موفق تربیت کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی افزود: طبق بیانات مقام معظم رهبری اگر در جامعه اسلامی شاهد حضور اندیشمندان، مخترعین، شهدا، مدافعین حرم هستیم باید از کارنامه‌ی درخشان معلمین قدردان باشیم.

,

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اذعان کرد: درکنار پیشرفت‌ها در جامعه‌ی کنونی، متاسفانه شاهد آمار بالای طلاق و ناهنجارهای اجتماعی هستیم. چنانچه در زندان چوبیندر حضور زندانیان زیر 23سال افزایش یافته که نشان‌دهنده‌ی آن است که کارکرد معلمین در عرصه‌ی تربیت با ضعف‌هایی همراه بوده‌است.

,

وی در ادامه اذعان کرد: در بیشتر مناطق استان ما تنها ماکت و کاریکاتوری از مدارس را مشاهده می‌کنیم، مدارسی که تنها متکی بر پیشرفت علم و فناوری بوده‌اند و از مسیر اعتقاد و سبک زندگی صحیح جامانده‌اند.

,

این مسئول ابراز کرد: میدان پیشرفت، یک نیروی انسانی توانمند را می‌طلبد و تنها معلمینی می‌توانند حامل تربیت نیروهای موفق انسانی باشند که متعهد به کار، متدین و متخصص هستند.

,

وی در ادامه عنوان کرد: حدود 16هزار عنصر عامل تربیت در استان وجود دارد که در کنار آنها تلاش آموز‌ش‌ پرورش تعلیم و پرورش نومعلمان است و از معلمین به‌ویژه نومعلمان انتظار می‌رود در سایر امور بنیادین مانند مسائل اعتقادی، اجتماعی، سیاسی، زیستی به مهارت کافی دست یابند و دست یافته‌های خود را در جامعه اجرا کنند.

,

فقدان مدرسه در نقاط مختلف استان

, فقدان مدرسه در نقاط مختلف استان,

رحمانی درباره نقطات ضعف آموزشی در استان بیان کرد: نقطه‌ی بزرگ ضعف مدارس ما بی توجهی به مسائل مهم ورزشی و جسمانی است، چنانچه در مدارس استان به‌ویژه در دانش‌آموزان دختر مشکلات جسمانی و حرکتی وجود دارد.

,

وی افزود: از دیگر مشکلات استان قزوین فقدان مدارس در مناطقی مانند پونک، ولایت، ملاصدرا، سرتک، تاکستان، آبیک، الموت و بویین‌زهرا است، این مناطق دارای جمعیت قابل توجهی هستند که برایشان مراکز آموزشی تامین نشده‌است.

,

مدیرکل آموز‌ش‌ و پرورش عنوان کرد: از جمله کارکردهای آموز‌ش‌ و پرورش در شش ماه اخیر پرداخت حق‌التدریس نومعلمان، پرداخت مطالبات و هزینه‌ی اضافه‌کاری معلمین و دریافت حدود 50میلیارد تومان هزینه‌ی اعتبارات عمرانی از خیرین و سایر اعتبارات است.

,

وی بیان کرد: از کارکردهای آموز‌ش‌ و پرورش می‌توان به احداث دو مدرسه در تاکستان، دو مدرسه در بویین‌زهرا، طارم سفلی و آبیک با تامین هزینه‌ی حدود 10میلیار از تامین اعتبار، 10میلیار از بازار فعلی اشاره‌کرد.

,

این مسئول در پایان عنوان کرد: توجه به مسائل آموزشی و پرورشی از بنیادی‌ترین فعالیت‌ها به‌شمار می‌رود، پس از مسئولان و هنرآموزان انتظار می‌رود در راستای تحقق روند مسائل آموزشی و تربیتی برای رسیدن به تحول بنیادین تلاش کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه