اخبار داغ

ظریف: تلاش کشورها برای طرح معامله قرن به نتیجه نمی‌رسد

ظریف: تلاش کشورها برای طرح معامله قرن به نتیجه نمی‌رسد
وزیر امور خارجه در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با ارائه گزارشی از سفرهای اخیر به کشورهای همسایه بر اهمیت این کشورها در سیاست خارجی کشور تأکید و این رایزنی‌ها و سفرها از جمله سفر نخست وزیر ژاپن و سفیر امور خارجه آلمان به ایران را تاثیرگذار خواند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فارس، علی نجفی خوشرودی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی عصر امروز (یکشنبه) را تشریح کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: نشست مذکور با حضور محمدجواد ظریف وزیرامورخارجه کشورمان و به منظور بررسی و تبادل نظر پیرامون آخرین مسائل و تحولات سیاست خارجی برگزار شد.

,

سیاست آمریکا در قبال ایران تغییری نکرده است

, سیاست آمریکا در قبال ایران تغییری نکرده است,

نجفی ادامه داد: محمدجواد ظریف با اشاره به راهبرد آمریکا مبنی بر فشار حداکثری بر جمهوری اسلامی ایران ،تصریح کرد که سیاست آمریکا در قبال ایران تغییری نکرده است و البته ایران نیز موفق شده اجماع جهانی علیه کشومان را بشکند.

,

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به جنگ اقتصادی و تروریسم اقتصادی آمریکا علیه کشورهای مختلف از جمله جمهوری اسلامی،تأکید کرد:ظریف معتقد است که جنگ اقتصادی از اقدام نظامی بدتر است، چراکه غیرنظامیان را نشانه می‌رود.

,

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید براینکه ظریف تلاش برخی کشورها در اجلاس موسوم به معامله قرن را بیهوده خواند،تصریح کرد:وزیر امورخارجه کشورمان معتقد است که تلاش کشورها برای طرح معامله قرن  به نتیجه نمی‌رسد.

,

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مطرح کرد:وزیرامور خارجه با ارائه گزارشی از تحرکات و سفرهای اخیر در روابط با کشورهای همسایه و کشورهای منطقه بر اهمیت این کشورها در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران تأکید و این رایزنی‌ها و سفرها از جمله سفر نخست وزیر ژاپن و سفیر امور خارجه آلمان به ایران  و همچنین سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهور به تاجیکستان و قرقیزستان جهت شرکت در دو اجلاس مهم "سیکا" و" شانگهای" و دیدار سران در حاشیه این اجلاس از جمله رئیس جمهور روسیه و چین را در شرایط کنونی تأثیرگذار خواند.

,

گفتنی است؛ تعدادی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز به طرح نقطه نظرات خود پرداختند و از تحرکات و ابتکارات دستگاه دیپلماسی در روابط با کشورهای منطقه استقبال و از این سیاست اعلام حمایت کردند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه