اخبار داغ

جانشین سپاه فتح استان مطرح کرد:

سپاه و بسیج آماده همکاری در مبارزه با گران فروشی

سپاه و بسیج آماده همکاری در مبارزه با گران فروشی
سرهنگ انصاری: انتظار مردم از مسئولان در خصوص وضعیت اقتصادی و خصوصا وضعیت بازار این است که نباید رها شود و نباید فشار بر اقشار مختلف مردم خصوصاً قشر ضعیف جامعه وارد شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از صبح زاگرس؛ وضعیت بازار در کهگیلویه و بویراحمد به دلیل نظارت های نامناسب شرایط خوبی ندارد، از طرفی برخی  اقلام غذایی دارای قیمت بالایی بوده که همین موضوع سبب دسترسی ناکافی و همچنین ایجاد صف های خرید می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

جانشین فرماندهی سپاه فتح استان در خصوص این مشکلات گفت: انتظار مردم از مسئولان در خصوص وضعیت اقتصادی و خصوصا وضعیت بازار این است که نباید رها شود و نباید فشار بر اقشار مختلف مردم خصوصاً قشر ضعیف جامعه وارد شود.

,

جهانگیر انصاری بیان کرد: همانطور که در جنگ سخت با پشتوانه مردم در مقابل دشمنان ایستادگی کرده و دشمن به حول و قوه الهی شکست را پذیرفت، امروز هم انتظاری که از مدیران وجود دارد، این است که در عرصه اقتصادی کمک کرده و بحث رونق تولید را پشتیبانی کنند و همچنین متولیان بازار باید کمک کرده تا بازار افسار گسیخته نباشد و بعضی افراد به صورت ناآگاهانه در بازار در زمین دشمن بازی نکنند.

,

انصاری در ادمه افزود: وقتی فشار اقتصادی بر روی مردم باشد آسیب پذیری قشر فقیر جامعه بیشتر است بنابراین مدیرانی که متولی و  ناظر هستند و همچنین  اصناف، تعزیرات حکومتی، اتحادیه ها، و همچنین بازاریان انتظار می رود که بازار را به شکل اسلامی مدیریت کنند؛ باید اشاره کرد  در بازار اسلامی بحث سود در خرید مطرح  است که این موضوع  باید به گونه ای باشد که  از نظر اقتصادی فشاری بر روی مردم نباشد یعنی تأمین امکانات اولیه زندگی به صورتی باشد که برای قشر ضعیف جامعه سنگین نباشد.

,

وی گفت: وظیفه داریم برای پاسداشت جانفشانی های شهدای بزرگوار و کسانی که انقلاب را با خون خود تضمین کردند و در اختیار نسل های بعدی قرار دادند، بنابراین آنها  و  همچنین مردمانی که به ندای امام خود لبیک گفتند و نسبت به نظامی که با خون شهیدان بیمه شده است راضی نگه داشت و نباید اجازه داد نسبت به خواص نظام و مسئولان نظام ناراضی شوند.

,

جانشین سپاه فتح استان در ادامه افزود: مردمان ما کسانی هستند که امام خمینی (ره) در رابطه با آنها فرمود: آنها ولی نعمتان انقلاب هستند و وظیفه ما نسبت به ولی نعمتان انقلاب این است که به آنها کمک کرده زیرا همین مردم در عرصه های مختلف که نظام به آنها نیاز داشته حضور پیدا کرده‌اند، بنابراین همه ما مسوولان و مردم با وحدت رویه خواهیم توانست فشار اقتصادی دشمن را خنثی کرده و ایستادگی کنیم. 

,

وی بیان کرد: در شرایط امروز طبق نظریه کارشناسان بازار رها شده است یعنی در بخش های  اصناف، اتحادیه ها و بازاریان این موضوع وجود دارد، از طرفی خود مردم می‌توانند وقتی کالایی را که قیمت بالایی دارد تحریم کنند و  کالاهایی را که ضرورتی برای خرید آنها نیست خرید نکنند،از طرفی  امروز با وحدت و توصیه های مقام معظم رهبری و بیانات ایشان در خصوص اقتصاد مقاومتی و همچنین توجه به رونق تولید می توان یک بازار توانمند داشت، بنابراین از همه مسئولان نظارتی و کسانی که مسئولیتی بر عهده آنها بوده و همچنین بازاریانی که بازار را مدیریت می کنند و کسانی که خریدار بودند باید همه ما دست به دست هم داده تا بازار خوبی به وجود آید.

,

جانشین سپاه فتح استان گفت: توصیه ما به جهاد کشاورزی این است که در بحث تامین گوشت از جمله گوشت گرم و سرد تلاش کرده و از پشتیبانی امور دام حمایت کنند از طرفی آنها نباید کشتارگاه های صنعتی که کشور و نظام برای آنها هزینه کرده است، رها کنند،  بنابراین اگر تولید کنندگان، جهاد کشاورزی و کشتارگاه ها با هم همکاری کنند تا مردم برای تامین گوشت مرغ دغدغه ای نداشته باشند.

,

انصاری در ادامه بیان کرد: صنعت و معدن بحث شکر را که مورد نیاز مردم است باید تامین کند و باید جزء کالاهای اولیه موجود باشد، باید اشاره کرد مردم را مشاهده می‌کنیم که در صف های طولانی برای خرید انواع گوشت یعنی گوشت مرغ، گوشت گوسفند، یا خرید شکر قرار دارند، این صف ها و جمعیت مردم آزار دهنده بوده و در شأن مردم و ملت ما نیست و در شأن مسئولان ما هم نیست که در استان ما از یک طرف کشتارگاه بسته شود و بیان شود وضعیت بازار مناسب نیست.

,

وی افزود: از جهاد کشاورزی انتظار می رود در تامین گوشت از پشتیبانی امور دام حمایت کنند و نیز صنعت و معدن باید در بحث تامین مایحتاج اولیه مردم نظیر شکر، قند و روغن تلاش کرده و این اقلام را تامین کنند تا مردم ما خدایی نکرده از این وضعیت دچار نگرانی نشوند.

,

انصاری گفت: توسط  خود بازاریان اعلام می شود که نظارت بر بازار نیست و خود آنها به این موضوع اعتراف داشته و بیان می‌کنند که نظارت در بازار ضعیف بوده یا در بعضی موارد وجود ندارد و از صنعت و معدن انتظار می رود که در خصوص ناظران تعداد آنها را افزایش داده و اگر خواهان کمک هستند می توانیم از ظرفیت بسیج برای کمک به آنها استفاده کرد، یعنی می‌توان از این نیروها در بحث کنترل و نظارت بر بازار استفاده کرد و  به عنوان خادمان مردم به آنها خدمت کنیم.

,

انصاری در پایان گفت: آخرین توصیه بنده به بازاریان، مسئولان و کسبه و همچنین اتحادیه‌ها و اصناف اداراتی که متولی امر بوده و نیز خود مردم استان که مانند همیشه پشتیبان ولایت هستند، همانطور که در سایر عرصه ها با همدلی و وحدت پیروز میدان شدیم، با  هدایت ها و تدابیر رهبر انقلاب تلاش کرده این پیچ اقتصادی را پشت سر گذاشته و بتوانیم به مردم و انقلاب کمک کنیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه