اخبار داغ

در جلسه تودیع و معارفه ریاست دانشگاه علوم پزشکی همدان مطرح شد:

انتقاد معاون وزیر بهداشت از پزشکان همدانی/ جامعه هدف نظام پوشش سلامت فقرا هستند

انتقاد معاون وزیر بهداشت از پزشکان همدانی/ جامعه هدف نظام پوشش سلامت فقرا هستند
معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه از استان همدان با توجه به استعدادهای خوبش نباید مریض خارج شود گفت: شما آمار مریض های خروجی را می توانید از بیمه های سلامت و تامین اجتماعی تهیه کنید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع، عصر امروز مراسم تودیع و معارفه ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با حضور مسؤلان کشوری و استانی برگزار شد.

در ابتدای جلسه مصطفی آزاد بخت معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان به پیشرفت های پزشکی در چهل سال انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: بسیار خرسندیم که زمانی ما پزشکانی از پاکستان داشتیم اما هم اکنون ما پزشکان پاکستانی را تربیت میکنیم.

در ادامه دکتر حبیب الله موسوی بهار به بیان پیشرفت های دانشگاه علوم پزشکی همدان در 6 سال دوران مدیریتش پرداخت.

یکی از میهمانان مراسم دکتر ایرج حریرچی, معاون وزیر بهداشت و درمان بود, وی در ابتدای سخنرانی خود  ضمن قدردانی از زحمات دکتر موسوی بهار ریاست سابق این دانشگاه از انتخاب دکتر حیدری مقدم ابراز خرسندی کرد و اظهار کرد: گرفتن حوزه مدیریت در این شرایط سخت اقتصادی بسیار سخت است.

وی عنوان کرد: هدف همه نظام های سلامت پوشش همگانی سلامت است و همه هدف های دیگر برای رسیدن به این امر است.


معاون وزیر بهداشت و درمان افزود: طبق تعریفی که سازمان ملل کرده است قرار است که در سال 1404 به پوشش همگانی سلامت برسیم که همه مردم بدون هیچ تبعیض مالی و طبقاتی از تمام خدمات سلامت مورد نیاز نه فقط در درمان بلکه خدماتی که مشتمل بر ارتقای سلامت که آگاهی سازی و.... در آن است بهره مند شوند.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم همه این ها را بدون سختی به مردم ارائه کنیم آن وقت موفق می باشیم.

حریرچی با بیان اینکه ما در پوشش خدمات وضعیت مناسبی داریم ولی در حمایت مالی از مردم علی رغم تمام موفقیت های طرح تحول سلامت ار متوسط جهانی پایین هستیم و هنوز به نقطه ایده آل نرسیده ایم افزود: استان همدان یکی از مستعدترین استانها است که میتواند زودتر از کشور به پوشش همگانی سلامت برسد.


وی ادامه داد: ما اگر در تهران بر پوشش همگانی سلامت  متمرکز شویم دیرتر از استان همدان خواهیم رسید و این زیرساخت هایی که شما دارید زیر ساخت های مناسبی است اما تا مادامی که این خدمت را به کسانی که در روستای اطراف یا کسی که فقیر است ندهید از لحاظ شاخص عدالت و پوشش همگانی سلامت موفقیت چندانی ندارید.


معاون وزیر بهداشت و درمان با بیان اینکه در حوزه سلامت هیچ کاری نباید انجام شود مگر اینکه فقرا از آن بهره مند شوند افزود: کار لوکس خوب هست, اما به شرطی که برای همه مردم انجام شود و ما در استان همدان این همت را میبینیم.

وی با بیان اینکه تمام استان از لحاظ سلامت تحت نظر دکتر حیدری مقدم است و حال که این ریاست را قبول کرده باید جوابگوی تمام مریض ها باشد گفت: مراجعین فقط جامعه هدف ما هستند , ممکن یک خانه ای یک بچه ای داشته باشد که پیش فعال باشد یا کسی در خانه ای باشد که سکته کرده باشد و زخم بستر گرفته باشد جواب تک تک اینها را دکتر حیدری باید بدهد.


حریرچی با انتقاد از اینکه  70 درصد افرادی که به مطب ها مراجعه میکنند سر وقت معاینه نمیشوند افزود: خیلی از پزشکان ما رابطه چشمی با بیمار برقرار نمیکنند و خیلی وقتها یادمان میرود خودمان را به مریض معرفی کنیم گاهی اوقات مریض ها را با شماره تخت می شناسیم فارغ از اینکه این مریض دارای شخصی است.


وی ادامه داد: ما عضو هیات علمی و دانشگاه های خوبی داریم, اما وقتی میبینیم فارغ التحصیل من بدون سیتی و سونو نمیتواند تشخیص دهد این هم مسولش شما هستید.


وی با انتقاد از اینکه از استان همدان با توجه به استعدادهای خوبش نباید مریض خارج شود گفت: شما این آمار را می توانید از بیمه های سلامت و تامین اجتماعی راحت تهیه کنید.


وی ادامه داد: بنده  مریض کنسلی از همدان کم که نداشتم زیاد هم  داشتم و خجالت میکشیدم و برای همدانی که نسبت جمعیت پزشکش اینقدر است باعث خجالت است.


در ادامه رشیدحیدری مقدم ریاست جدید دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه ما نباید برای اثبات خودمان بزرگان را نفی کنیم و امثال دکتر موسوی بهار را برای روزهای سخت نگه داریم.



وی در پایان با بیان اینکه علی رغم تعریف ها ما در استان همدان از لحاظ زیر ساخت های پزشکی در تنگنا هستیم افزود: با وجود این 20 درصد مریض ها از بیرون به استان ما می آیند

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع،,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه