اخبار داغ

رئیس پلیس راهور مازندران اعلام کرد

کاهش 29 درصدی تصادفات فوتی در مازندران

کاهش 29 درصدی تصادفات فوتی در مازندران
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران از کاهش 29 درصدی تصادفات فوتی طی 2 ماه گذشته در استان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی باقری در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، اظهار کرد:با توجه به شرایط جغرافیایی و گستردگی استان مازندران و حجم مسافرانی که به این استان عزیمت می‌کنند در حوزه درون شهری در دو ماه گذشته با 29 درصد کاهش تصادفات فوتی مواجه بودیم.

وی افزود: در تصادفات جرحی نیز 17 درصد کاهش تصادفات را در استان مازندران شاهد بودیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران خاطرنشان کرد: در حوزه درون شهری همانند سال گذشته عابرین پیاده و راکبین موتور سیکلت دو آیتمی هستند که بیشترین آمار تصادفات را شکل دادند.

باقری رعایت حقوق شهروندی و انضباط ترافیکی را عامل کاهش تصادفات دانست و با توصیه به رانندگان گفت: به هنگام رانندگی در معابر و جاده‌های مواصلاتی به استان مازندران  قوانین و مقررات راهنمایی رانندگی را رعایت کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ, بلاغ,
,
,
,
,
,
,

رئیس پلیس راهور مازندران با بیان اینکه ۴۲ درصد از ۱۴۷ فوتی سال گذشته عابرین پیاده بودند، گفت: راکبین موتور سیکلت نیز ۲۹ درصد از کشته شدگان تصادفات درون شهری مازندران هستند.

,

وی با بیان اینکه حقوق شهروندی در رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی در شهرهای مازندران ضعیف است، افزود: اگرچه بیشتر پل‌های هوایی استان فقط کاربری تبلیغاتی دارند، اما عبور از وسط میدان و یا هر نقطه از عرض خیابان نشانه بی توجهی به حقوق شهروندی است.

,

باقری با بیان اینکه پارسال بیشترین تصادفات درون شهر در چهار شهر بزرگ ساری، بابل، آمل و قائمشمهر از ساعت ۹ شب تا ۱۲ شب رخ داد، گفت: بیشترین فوتی‌ها نیز زنانی هستند که شب‌ها با چادر و لباس مشکی تردد می‌کنند.

,

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران گفت: بر اساس دستور صریح استاندار به عنوان رئیس شورای ترافیک، همه فرمانداران، شهرداران، شورای شهرها، مدیران حمل نقل و پایانه‌ها و راه و شهرسازی استان باید برای تحقق برنامه ریزی کاهش ۲۰ درصدی تصادفات در سال جاری همکاری لازم را داشته باشند و موظف به پاسخگویی هستند.

,

وی برگزاری آموزش‌های فراگیر در زمینه ترویج و گسترش فرهنگ رعایت مقررات رانندگی بین اقشار مختلف از جمله دانش آموزان و رانندگان وسایل نقلیه عمومی را از اولویت‌های پلیس عنوان کرد و گفت که این اولویت‌ها از طریق انتشار پیام‌های رسانه‌ا، آموزش دانش آموزان و آموزش رانندگان بویژه رانندگان نقلیه عمومی پیگیری می‌شود.

,

باقری از کاهش ۱۱ درصدی تصادفات منجر به جرح و فوت در مازندران طی سال گذشته خبر داد و آن را نتیجه پیگیری برنامه‌های آموزشی و اطلاع رسانی در کنار حضور محسوس و غیر محسوس پلیس راهنمایی و رانندگی در نقاط مختلف درون شهری مازندران و همچنین حذف نقاط حادثه خیزدانست.

,

وی گفت: مازندران با این میزان کاهش تصادفات، رتبه دوم کشور را در این زمینه کسب کرد و بر همین اساس هم برای امسال کاهش ۲۰ درصدی در دستور کار قرار گرفت.

,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه