اخبار داغ

دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی:

به زودی خبرهای مسرت‌بخشی در خصوص راه‌اندازی مجدد رآکتورها به مردم می‌دهیم/ برجام صنعت هسته‌ای ایران را متوقف نکرده است

به زودی خبرهای مسرت‌بخشی در خصوص راه‌اندازی مجدد رآکتورها به مردم می‌دهیم/ برجام صنعت هسته‌ای ایران را متوقف نکرده است
دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: این موضوع در داخل کلندریای راکتور تحقیقاتی اراک اتفاق افتاده است و همانطور که قبلا هم اعلام شده ما با اراده خود می توانیم در زمان لازم سریعا به قبل برگردیم و در این زمینه مشکلی نداریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی اصغر زارعان در حاشیه افتتاح اولین نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای، هوافضا و فرهنگی در شهر سنندج در گفت‌و گو با خبرنگار کُردتودی، در پاسخ به سوال، اینکه یکی از ایراداتی که به سازمان انرژی اتمی گرفته می‌شود این است که در مقطعی برای اینکه برجام به نتیجه برسد لوله های راکتور آب سنگین اراک را بتن ریزی کردند و شما در این خصوص چه توضیحاتی دارید؟ عنوان کرد: این موضوع در داخل کلندریای راکتور تحقیقاتی اراک اتفاق افتاده است و همانطور که قبلا هم اعلام شده ما با اراده خود می توانیم در زمان لازم سریعا به قبل برگردیم و در این زمینه مشکلی نداریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

 

,

 وی افزود: ما با همکاری ای که با کشور چین و چند کشور دیگر داریم طراحی مفهومی و طراحی پایه در این مورد را به اتمام رسانده ایم و انشالله تا نیمه اول سال جاری اخبار مسرت بخشی در این حوزه خواهیم داشت و قسمتهایی از این راکتورها راه اندازی خواهد شد.

,

 

,

زارعان در پاسخ به این سوال که آیا موضوع برجام موجب خسارت به صنعت هسته ای ایران شده است، گفت: سازمان انرژی اتمی با نشاط در عرصه فنی به فعالیت خود ادامه داده نه تنها اینکه عقبگرد نداشته ایم بلکه  دستاوردهایی که ما در بیست فروردین 98 ارائه دادیم حاکی از این است که انرژی هسته ای ایران عقب نشینی نکرده بلکه روز به روز بر افتخارات خود اضافه کرده و نیاز مندی های خود را پاسخگو بوده است.

,

 

,

دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: ما در بخش در این مدت ضمن اینکه نیازمندی های خود را پاسخگو بوده ایم و حتی از سرریز دانش خود نیازمندی های برخی علوم دیگر را نیز پاسخگو بوده ایم و سانتریفیوژهایی که قبلا تنها با گاز کار می کردند اکنون با مایعات، جامدات و ترکیبی در حوزه های مختلف استفاده خواهد شد.

,

 

,

وی در پایان عنوان کرد: در حوزه هسته‌ ای نه تنها متوقف نشده ایم بلکه با سرعت، با قوت و با قدرت، با نشاط و با خودباوری تمام تلاش خود را در عرصه فنی ادامه داده ایم و هیچگونه ضرر و زیانی متحمل نشده ایم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه