اخبار داغ

طرح 10ساله پشت درهای بسته وزارت بهداشت/فتونیوز

طرح 10ساله پشت درهای بسته وزارت بهداشت/فتونیوز
پرونده الکترونیک سلامت از حدود ده سال پیش در وزارت بهداشت مطرح شده اما تاکنون اجرایی نشده است. به اعتقاد کارشناسان این طرح می‌تواند تا30 درصد از هزینه‌های سلامت کشور را کاهش دهد. همچنین با اجرایی شدن این طرح جامع الکترونیک می‌توان مانع تعدادی از فساد‌های بخش سلامت کشور شد.
[

به گزارش سرویس چندرسانه ای شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دو رویکرد مختلف در سیستم‌های سلامت دنیا وجود دارد. یکی درمان محور و دیگری بهداشت محور، در رویکرد بهداشت محور سعی می‌شود تا با گره زدن منفعت پزشکان و متصدیان بخش سلامت به سالم ماندن افراد جامعه، مانع بیمار شدن آن‌ها شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

این روند باعث کاهش قابل توجه هزینه‌ها در سیستم سلامت هر کشور می‌شود؛ اما در رویکرد درمان محور عکس این موضوع وجود دارد. یعنی بعد از بیمار شدن افراد جامعه، تازه بخش سلامت فعالیت خود را آغاز می‌کند و شروع به درمان افراد می‌کند که طبیعتا این روند، باعث افزایش هزینه ها در بخش سلامت می‌شود. سیستم سلامت ایران هم رویکرد درمان محور را دنبال می‌کند.

,

از طرفی پس از اجرا شدن طرح تحول سلامت و در نتیجه افزایش 187 درصدی تعرفه‌های پزشکی، هزینه‌های بیمه‌ها هم به طور وحشتناکی افزایش یافت. به گزارش مرکز پژوهش های مجلس در خصوص بیمه سلامت، هزینه‌های این بیمه از 4 هزار میلیارد تومان در سال 92 به 16 هزار میلیارد تومان در سال 95 رسید. پرونده الکترونیک سلامت می‌تواند ابزار خوبی برای بیمه ها باشد تا بتوانند هزینه های خود را کاهش دهند که در ادامه بررسی می‌شود.

,

, ]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه