اخبار داغ

مشهد آرایش انتخاباتی گرفت؛

از احتمال حضور «سعید جلیلی» تا مدیران بازنشسته در انتخابات 98

از احتمال حضور «سعید جلیلی» تا مدیران بازنشسته در انتخابات 98
کمتر از ده ماه تا انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی‌مانده و احزاب و جناح‌های سیاسی فعالیت خود را برای حضور قدرتمند در آن شروع کرده‌اند که نوید از انتخاباتی داغ در اسفندماه سال جاری می‌دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ این روزها خراسان رضوی ایام پرتلاطم و نفس‌گیری را از نظر سیاسی در حال سپری کردن است زیرا کمتر از ده ماه تا انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی‌مانده است و بر اساس طرح جامع قانون انتخابات، مسئولان حوزه کشوری، استانی و شهری می‌بایست ۶ ماه پیش از ثبت‌‌نام در انتخابات مجلس، از مسئولیت‌های خود استعفا دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس, .,

 

,

آمادگی احزاب سیاسی برای حضور در انتخابات مجلس

, آمادگی احزاب سیاسی برای حضور در انتخابات مجلس,

با توجه به این موضوع افراد، احزاب و جناح‌های سیاسی فعالیت خود را برای حضور قدرتمند در یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی شروع کرده‌اند و رصد تحرکات گروه‌های سیاسی استان نوید از انتخاباتی داغ در اسفندماه سال جاری می‌دهد.

,

 

,

انتخابات امسال با قوانین گذشته برگزار می‌شود

, انتخابات امسال با قوانین گذشته برگزار می‌شود ,

اسفندماه سال گذشته نمایندگان مجلس در راستای اصلاح قانون انتخابات، با طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی موافقت کردند که در صورت تصویب در شورای نگهبان، 4 نماینده خراسان رضوی ازجمله «محمد دهقانی نقندر»، نماینده بینالود و چناران، «هادی شوشتری»، نماینده قوچان و فاروج، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی»، «جواد کریمی قدوسی»، نمایندگان مشهد و کلات قادر به شرکت در این دوره از انتخابات نخواند بود.

,

دومین طرحی که نمایندگان مجلس در راستای اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی موافقت کردند، طرح استانی شدند انتخابات مجلس بود که موافقان و مخالفان فراوانی را به همراه داشت. اما پیش‌بینی می‌شود این دو طرح به دلیل اشکالاتی که در آن وجود دارد به تصویب شورای نگهبان نخواهد رسید و برای رفع نواقص به مجلس بازگردانده می‌شوند و روند اصلاح نواقص و اظهارنظر دوباره شورای نگهبان و ابلاغ قانون جدید روندی است که به انتخابات سال جاری نخواهد رسید لذا انتخابات امسال با قوانین گذشته برگزار می‌شود.

,

 

,

احمال حضور «سعید جلیل» در انتخابات 98

, احمال حضور «سعید جلیل» در انتخابات,

حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار صبح توس، پیرامون آخرین آرایش سیاسی احزاب برای انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که در اصلاح‌طلب‌ها یک شکاف و اختلاف مابین عبور کنندگان از دولت روحانی یا همان تندروها و مرتبطان با دولت یا همان اعتدالیون ایجادشده است.

,

 

,

سعی در ایجاد وحدت و انسجام بین نیروهای انقلابی در مشهد داریم

, سعی در ایجاد وحدت و انسجام بین نیروهای انقلابی در مشهد داریم,

وی افزود: این اختلاف طبیعتاً آرایش سیاسی اصلاحات را در انتخابات تحت تأثیر قرار می‌دهد و به نظر می‌رسد بخشی از اصلاح‌طلبان به دنبال موضع‌گیری نسبت به اقدامات دولت و جدا کردن خود از بدنه دولت هستند و بخش دیگر با پرداختن هزینه‌های اعتدال و در قالب قوانین کشور، رقابت سیاسی را دنبال کنند.

,

ترقی با اشاره به جریان تندرو در بدنه اصلاحات گفت: این جریان یا به دنبال تحریم انتخابات یا به دنبال شرکت با شرط و شروط در انتخابات است و این افراد در حال حاضر نیز سعی در پیاده‌سازی اهداف آمریکا و دشمنان انقلاب در داخل کشور هستند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: تاکنون زمینه ایجاد وحدت و انسجام بین نیروهای انقلابی با محوریت انقلابی گری و گفتمان انقلاب پیشرفت بسیار خوبی داشته و به نظر می‌رسد یکپارچگی خودش را در انتخابات حفظ خواهند کرد.

,

وی تصریح کرد: در انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه 98، مربعی از آرایش سیاسی خواهیم داشت که نیروهای انقلابی، نیروهای معتدل، نیروهای افراطی و مستقلین در آن حضور دارند.

,

ترقی در جواب این سؤال که چقدر حضور «محمد باقر قالیباف» از حوضه انتخاباتی مشهد را در این انتخابات محتمل می‌دانید، گفت: هنوز اطلاعات موثقی نسبت به افراد احتمالی برای شرکت در انتخابات به دستمان نرسیده است اما احتمال آمدن آقای«سعید جلیلی» از احتمال حضور آقای«قالیباف» پررنگ‌تر بوده است.

,

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: انتخابات این دوره مجلس و پس از آن ریاست مجلس از اهمیت بالایی برخوردار است و به نظر می‌رسد که ملاک‌ها به سمت جوان‌گرایی برود و هم انقلابی گری و پتانسیلی که در نیروهای مشهد و استان خراسان رضوی وجود دارد، پتانسیل بسیار خوبی برای ورود به این عرصه است ولی هنوز خبر موثقی برای حضور افراد احتمالی وجود ندارد.

,

وی در خصوص تصمیم حزب موتلفه برای حمایت از کاندیداها در انتخابات گفت: ما سعی در ایجاد وحدت و انسجام بین نیروهای انقلابی در مشهد داریم و تلاش می‌کنیم این انسجام را برای رسیدن به یک لیست واحد حفظ کنیم ولی در شهرستان‌ها سعی داریم تا از بهترین گزینه‌ها حمایت و پشتیبانی کنیم.

,

 

,

حضور احتمالی «محمدباقر قالیباف» از حوزه انتخابیه مشهد

, حضور احتمالی «محمدباقر قالیباف» از حوزه انتخابیه مشهد,

بر اساس رصد کارشناسان سیاسی تمامی نمایندگان مشهد، به‌جز «جواد کریمی قدوسی» قصد حضور در این دوره از انتخابات مجلس را دارند. شنیده‌ها حاکی از حضور احتمالی « محمدباقر قالیباف»، شهردار سابق تهران در لیست اصولگرایان حوزه انتخاباتی مشهد و کلات دارد که می‌تواند معادلات بسیاری از گروه‌ها و جناح‌های سیاسی را در استان و حتی کشور برای کسب کرسی ریاست مجلس برهم بزند.

,

یکی از فعالان اصلاح طلب به «صبح توس» از حضور چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب مشهد در انتخابات مجلس 98 خبر داد که دراین‌بین اسامی همچون «ابوالقاسم عابدین پور»، نماینده اسبق تربت‌حیدریه، «نسرین یوسفی»، از فعالان اصلاح‌طلب خراسان رضوی، «مجید خرمی»، مدیرمسئول روزنامه شهرآرا به چشم می‌خورد.

,

 

,

حضور مدیران بازنشسته در لیست احتمالی اصلاحات

, حضور مدیران بازنشسته در لیست احتمالی اصلاحات,

با اجرایی شدن قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در سال 97، تعدادی از مدیران خراسان رضوی برکنار شدند و جای خود را به مدیران جوان و تازه‌نفس دادند. «محمدرحیم نوروزیان»، معاون استاندار خراسان رضوی یکی از این افراد بود که با اجرایی شدن این قانون از سمت خود برکنار شد اما هم‌اکنون نام وی در لیست احتمالی اصلاح‌طلبان مشهد به چشم می‌خورد که جای بسی تأمل دارد.

,

 

,

برخی افراد سرشناس مشهدی احتمالا در انتخابات مجلس حاضر می‌شوند

, برخی افراد سرشناس مشهدی احتمالا در انتخابات مجلس حاضر می‌شوند,

تعدادی از افراد سرشناس مشهدی نیز پیش‌ازاین از حضور احتمالی خود در انتخابات خبر داده بودند که دراین‌بین اسامی «محمدمهدی برادران خلخالی» رئیس سابق هیئت فوتبال خراسان رضوی، «غلامرضا قنبری»، از فعالان جبهه پیروان خط امام و رهبری، «محمد سعید احدیان»، مدیرمسئول روزنامه خراسان، «حجت ­الاسلام محمدحسن دادور» از فعالان سیاسی مشهد و «سید حسین کامیاب» فرزند شهید کامیاب و مدیر موسسه هابیلیان می‌توان اشاره کرد.

,

 

,

استعفای ۱۵ مدیر برای حضور در انتخابات مجلس

, استعفای ۱۵ مدیر برای حضور در انتخابات مجلس ,

حسن جعفری، رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی نیز روز گذشته از استعفای ۱۵ مدیر برای حضور در انتخابات مجلس خبر داد و اظهار کرد: آخرین مهلت استعفای مدیران مشمول ماده ۲۹قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۱۶ خرداد ماه بود و کسانی که تا این روز از سمت خود استعفا داده و مورد پذیرش قرار گرفت، می توانند برای حضور در رقابت های انتخاباتی نامزد شوند.

,

وی افزود: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از دستگاه های اجرایی تا ساعت ۱۷ شنبه ۱۸ خرداد ماه استعفای ۱۵ مدیر در سطوح مختلف نهایی شد.

,

جعفری با بیان اینکه آمار مدیران مستعفی از دستگاه های اجرایی، فرمانداری ها و شورای اداری اخذ شده است، اظهار کرد: از مجموع مدیران مستعفی یک نفر فرماندار، یک نفر معاون فرماندار، ۴ نفر از مدیران و معاونین ادارات مناطق و نواحی آموزش و پرورش، ۳ عضو شورای شهر، یک رئیس دادگستری و یک رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان و یک رئیس مرکز علمی کاربردی برای حضور در رقابت های انتخاباتی استعفا داده اند. 

,

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ۲ مدیر کل هم که در دیگر استان ها فعالیت می‌کردند برای شرکت در انتخابات حوزه های انتخابیه خراسان رضوی از سمت خود استعفا داده و مورد پذیرش قرار گرفته.

,

وی با بیان اینکه از مجموع مدیران مستعفی تنها یک نفر مربوط به مشهد بوده است، گفت: در صورتی که دستگاه های اجرایی مورد جدیدی از استعفای مدیران مشمول ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس گزارش دهند، اطلاع رسانی خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه