اخبار داغ

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان کرمان عنوان کرد؛

فعالیت ۹۰ هزار هنرمند پته دوز در کرمان/ گلیم پرفروش ترین محصول صادراتی استان است

فعالیت ۹۰ هزار هنرمند پته دوز در کرمان/ گلیم پرفروش ترین محصول صادراتی استان است
مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان کرمان گفت: در شهر کرمان نزدیک به ۹۰ هزار هنرمند وجود دارد که شغل اول و یا بعدی آن ها به نوعی پته دوزی است که تعدادی از آن ها بیمه و یکسری نیز به صورت تفننی این کار را در شهر انجام می دهند .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامرضا فرخی مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان کرمان در گفتگو با خبرنگار راه آرمان با اشاره به این که استان کرمان در همه زمینه ها از جمله صنایع دستی غنی می باشد، اظهار داشت: استان کرمان در بحث صنایع دستی تا حدی غنی است که در سطح استان کرمان شهر سیرجان به عنوان شهر جهانی گلیم وجود دارد .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان ,

وی گفت: در شهر کرمان نزدیک به ۹۰ هزار هنرمند وجود دارد که شغل اول و یا بعدی آن ها به نوعی پته دوزی است که تعدادی از آن ها بیمه و یکسری نیز به صورت تفننی این کار را در شهر انجام می دهند و این نشان از این دارد که شهر کرمان در بحث هنرمندان صنایع دستی بسیار غنی است.

,

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان کرمان خاطر نشان کرد: در یک سال اخیر حدود ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره در اختیار هنرمندان قرار گرفته است و حدود ۶ هزار و ۵۰۰ نفر نیز در سطح استان کرمان آموزش رایگان صنایع دستی را دیده اند.

,

فرخی توضیح داد: در سال گذشته هنرمندان کرمانی در ۲۰ نمایشگاه داخلی و چندین نمایشگاه خارجی شرکت کرده اند و یازدهمین نمایشگاه سراسری که پرفروش ترین نمایشگاه کشوری است را در کرمان برگزار کردیم.

,

وی اضافه کرد: احیای رشته هایی از صنایع دستی که منسوخ و یا در حال منسوخ شدن هستند نیز در اولویت کاری ما قرار دارد وهمچنین توسعه کارگاه های روستایی را در دستور کار داریم زیرا این کارگاه ها تاثیر مهمی در بحث اشتغال های پایدار دارند .

,

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان کرمان با بیان این که امسال استان کرمان جز سه استان در بحث کالاهای برگزیده بوده است، یادآور شد: گلیم پر فروش ترین محصول صادراتی صنایع دستی استان کرمان می باشد که لوح نیز دریافت کرده است.

,

فرخی با اشاره به این که هر ساله یک یا دو سهمیه برای جهانی شدن به ایران داده می شود، افزود: تا کنون در استان کرمان توانسته ایم شهر سیرجان را به عنوان شهر جهانی گلیم به ثبت برسانیم و اگر سهمیه به استان داده شود همه چیز برای جهانی شدن شهر کرمان  به عنوان شهر جهانی پته وجود دارد .

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه