اخبار داغ

رئیس اتحادیه صنف میوه و تره بار استان کرمان بیان کرد؛

عدم تعادل در میزان عرضه و تقاضای محصولات کشاورزی

عدم تعادل در میزان عرضه و تقاضای محصولات کشاورزی
رئیس اتحادیه صنف میوه و تره بار استان کرمان گفت: تغییرات عرضه عامل اصلی تعیین کننده تغییر و نوسانات قیمت محصولات کشاورزی محسوب می شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان؛ افزایش قیمت ناگهانی برخی محصولات نتیجه افزایش تقاضا و کاهش تولید است که درطول دوره کوتاه مدت رخ می دهد یا به طور کلی میزان عرضه و تقاضا باهم همخوانی ندارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

موضوع کاهش تولید در بازار میوه و تره و بار بیشترچشمگیر است و افزایش قیمت محصولاتی از قبیل سیب زمینی و پیاز را از اوایل سال جاری به خوبی تجربه کردیم دلیل افزایش قیمت این است که در یک بازده زمانی برداشت محصول در یک منطقه در  مراحل نهایی است و تا برداشت ازمناطق دیگر با کاهش تولید روبرو بوده و در این دوره شاهد افزایش قیمت برخی محصولات هستیم.

,

ابراهیم پور رئیس اتحادیه صنف میوه و تره بار استان کرمان در گفتگو با راه آرمان اظهار داشت: در حال حاضر در بازار میوه و تره بار کرمان سیب زمینی با قیمت ۶ هزار تومان عرضه می شود و این افزایش قیمت ناشی از کمبود سیب زمینی در طول دوره کوتاه مدت چند روزه است.

, راه آرمان,

وی ادامه داد: تغییرات عرضه عامل اصلی تعیین کننده تغییر و نوسانات قیمت محصولات کشاورزی محسوب می شود. برداشت سیب زمینی ازنواحی جنوب کرمان به اتمام رسیده و تا روی کار آمدن سیب زمینی مناطقی ازقبیل صوغان و بردسیر با افزایش قیمت این محصول مواجه هستیم.

,

رئیس اتحادیه صنف میوه و تره بار استان کرمان تاکید کرد: به دلیل کرایه بار وارد کردن سیب زمینی از استان‌های مجاور به صرفه نیست و یکی از دلایل دیگر افزایش قیمت همین مسئله است.

,

ابراهیم پوراضافه کرد: قیمت سیب زمینی با توجه به کیفیت دستخوش تغییر است کیفیت بالا به افزایش قیمت و کیفیت پایین نیز قیمت پایین را به خود اختصاص می دهد البته باید این موضوع را مد نظر داشت که ضایعات سیب زمینی های نامرغوب کاهش قیمت را در پی دارد.

,

وی در خصوص پیاز خاطر نشان کرد: از لحاظ محصول پیاز با مشکل خاصی روبرو نیستیم و قیمت این محصول بین ۲ هزار تا ۳ هزار متغییر است.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه