اخبار داغ

مدیر مجتمع فرهنگی رامسر اعلام کرد؛

50 غرفه اقتصادی در نهمین جشنواره بهارنارنج رامسر/ بکارگیری فناوری نانو در مرمت کاخ مرمر

50 غرفه اقتصادی در نهمین جشنواره بهارنارنج رامسر/ بکارگیری فناوری نانو در مرمت کاخ مرمر
مدیر مجتمع فرهنگی موزه‌ای شهدای رامسر گفت: نهمین جشنواره بهار نارنج از تاریخ 22 الی 31 خرداد ماه با برپایی 50 غرفه اقتصادی در رامسر برگزار می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی غلامی در گفت و گو با خبرنگار بلاغ، اظهار کرد: مجتمع فرهنگی موزه ای شهدای رامسر نهمین جشنواره ملی بهار نارنج رامسر را برگزار می کند که با رویکرد نمایشگاهی تعداد ۵۰ غرفه در این جشنواره حضور دارند.

وی افزود: در این جشنواره بخشی به سوغاتی مشتق شده از فرآورده های بهار نارنج مانند مرباجات عرقیجات عسل بهار نارنج اختصاص یافته و جهت حمایت از صنعتگران و هنرمندان تعدادی غرفه به آنها اختصاص یافت تا با صنایع دستی و نمد بافی جاجیم بافی و چادر شب بافی سبب ترویج آن شوند.

مدیر مجتمع فرهنگی موزه ای شهدای رامسر تصریح کرد: در راستای حمایت از هنرمندان و صنعتگران که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند و توانایی ارائه محصولات بعنوان کسب و کار را ندارند غرفه ها با تخفیفات ویژه و بصورت رایگان در اختیار آنها  قرار گرفت.

این مسئول افزود: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که سال جاری را سال رونق تولید نامیدند رویکرد جشنواره بهار نارنج را به ده روز افزایش دادیم تا با توانمندی های خود درآمد زایی کنند.

غلامی با اشاره به اینکه جشنواره ملی بهار نارنج باید با نگاه ملی برگزار شود تا بنام رامسر شناخته شود خاطر نشان کرد: در سالهای گذشته با عملکرد خوب جشنواره بهار نارنج جزء پنج رویداد بزرگ گردشگری مازندران نام گرفته است.

وی افزود: در این جشنواره به تعدادی از افراد که در استان های مختلف کار صنعتی انجام میدهند غرفه هایی اختصاص یافت.

مدیر مجتمع فرهنگی موزه ای شهدای رامسر گفت: جشنواره در محل جمعی مجتمع برگزار می شود تا دسترسی به پارکینگ و نمایشگاه بخوبی انجام شود.

از فناوری نانو برای مرمت کاخ مرمر استفاده می کنیم

مدیر مجتمع فرهنگی موزه ای شهدای رامسر تصریح کرد: کاخ مرمر در سال ۱۳۱۲ ساخته شد که دور آن با عایق بی رنگ نانو  جهت حفظ این بنا برای آیندگان مرمت شد و در موزه عاج بیش از ۸ تن ایزوگام از روی پشت بام موزه عاج برداشته و با عایق نانو که سبب کاهش وزن آن شد پوشش داده شد و دیوار کشی به طول یک کیلومتر در حال انجام است. این پروژه ها با اعتبار بیش از ۲ میلیارد تومان بهره برداری شد.

وی با بیان اینکه سطح گردشگری رامسر را ارتقا دادیم خاطر نشان کرد: ماندگاری و سطح اقامت گردشگران در مجتمع فرهنگی موزه‌ای شهدای رامسر سبب رونق اقتصاد این شهر شده است.

مدیر مجتمع فرهنگی موزه ای شهدای رامسر افزود: رویکرد بنیاد مستضعفان این بوده که سطح گردشگری شهرستان رامسر را با این مجتمع ارتقا دهد.

غلامی تصریح کرد: از سال ۹۵ با توسعه این مجتمع ۶ فضای موزه ای داریم که کاخ مرمر موزه عاج ایران باغ موزه گیاه شناسی موزه حمام قدیم موزه مردم شناسی و نمایشگاه موزه ای است.

وی افزود: در نمایشگاه موزه ای ظروف چینی ویژه نمایشی برای اولین بار به نمایش گذاشته شده است.

مدیر مجتمع فرهنگی موزه ای شهدای رامسر گفت: مجتمع فرهنگی موزه ای شهدای رامسر بعنوان موزه برتر ایران شناخته شد که علت آن طرح توسعه آن بوده است.

غلامی تصریح کرد: میزان بازدید از این موزه در سال ۹۷، ۹۵۰ هزار نفر بوده است.

وی گفت: موزه کاخ مرمر بنایی بوده که مربوط به دوران پهلوی است و در دوران پهلوی اول ساخته شد و شالوده آن سنگی است و گچ کاری های ویژه آن تلفیق هنر ایرانی و اروپایی است.

غلامی افزود: قدیمی ترین اثر کاخ مرمر تابلوی شام آخر، تابلو فرش‌های ایرانی، تندیس های برنزی، گلدان ها و ... است.

مدیر مجتمع فرهنگی موزه ای شهدای رامسر اظهار کرد: موزه عاج ایران بنایی بوده که مربوط به پهلوی دوم و منتسب به تاج الملوک بود که فرمانداری رامسر در آن اقامت داشت که این بنا پس از مرمت و بازسازی موزه عاج ایران نام گرفت و این موزه تخصصی ترین موزه عاج فیل در غرب آسیا و کل جهان و تنها موزه ای است که اختصاص به عاج فیل دارد.

غلامی افزود: این موزه می توانست در هر کلانشهری باشد که احداث آن در رامسر افتخاری برای مردم شهر و شمال ایران است.

حمام قدیم تبدیل به موزه شد

وی تصریح کرد: باغ موزه گیاه شناسی ۱۸۰۰ گونه گیاهی دارد که با معرفی آن تبدیل به باغ اکولوژیک و موزه ای شده و باغ بامبو و تالاب در کنار آن قرار گرفته است.

غلامی خاطر نشان کرد: در موزه مردم شناسی شمال ایران آثار مربوط به خطه شمال ایران به نمایش گذاشته شده است که شالوده موزه ها مجتمع فرهنگی موزه ای شهدای رامسر نام گرفته است.

مدیر مجتمع فرهنگی موزه ای شهدای رامسر با بیان اینکه طرح های موزه ای موزه میراث روستایی، باغ موزه مینیاتور و خدمات جانبی مانند آمفی تئاتر روباز و مسقف و فضای رستورانی در این مجتمع راه اندازی می شود گفت: مجتمع فرهنگی موزه ای شهدای رامسر بعنوان یک برند موزه ای در ایران است که از نظر فضا و اقلیم در اختیار رامسر قرار گرفته است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, از فناوری نانو برای مرمت کاخ مرمر استفاده می کنیم , از فناوری نانو برای مرمت کاخ مرمر استفاده می کنیم ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, حمام قدیم تبدیل به موزه شد , حمام قدیم تبدیل به موزه شد ,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه