اخبار داغ

مدیر بنادر و دریانوردی کشور اعلام کرد؛

نقش موثر بندر خمیر در رونق تولید و صادرات مواد معدنی/ اشتغالزایی برای بیش از 230 نفر در زمان ساخت

نقش موثر بندر خمیر در رونق تولید و صادرات مواد معدنی/ اشتغالزایی برای بیش از 230 نفر در زمان ساخت
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: احداث و بهره برداری از بندر خمیر باعث کمک به افزایش عملکرد معادن منطقه، رونق بخشی به تولید و صادرات فرآورده های مواد معدنی و افزایش راندمان تجارت محلی و منطقه ای می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از عملیات عمرانی تکمیل بندر چندمنظوره خمیر اظهار کرد: این بندر باعث شکوفا شدن شهر تاریخی و تالابی بندر خمیر و ایجاد بستر مناسب جهت سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال برای ساحل نشینان منطقه خواهد شد.
راستاد افزود: این طرح مهم بندرسازی با مدیریت و راهبری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در دی ماه سال 97 با مبلغ اولیه 300 میلیارد ریال آغازو پیش بینی می شود طی مدت 18ماه با اعتبار 650 میلیارد ریال به بهرهبرداری برسد.
وی تصریح کرد: این بندر چندمنظوره به دلیل همجواری با تالاب بین المللی خور خوران کاملا منطبق بر ملاحضات زیست محیطی احداث می شود.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: چهار پست اسکله به صورت شمع و عرشه و مسیر دسترسی به طول 744 متر از ساحل تا اسکله ها از جمله بخش های این بندر است.
راستاد شناورهای طرح قابل پذیرش در این بندر را با ظرفیت تا 5000 تن اعلام کرد و گفت: از جمله مزایای احداث این بندر توسعه بنادر کوچک در سواحل خلیج فارس، کمک به معیشت ساحل نشینان، افزایش عملکرد معادن منطقه، امکان تولیدو صادرات فرآورده های مواد معدنی و افزایش راندمان تجارت محلی و منطقه ای است.
وی اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم این طرح بندرسازی در زمان ساخت را 230 نفر اعلام کرد و گفت: اشتغال زمان بهره برداری نیز به صورت مستقیم 70 نفر و غیرمستقیم 300 نفر برآورد شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه