اخبار داغ

نماینده اسفراین خواستار شد:

برخورد جدی با مسببان بروز نقص فنی سد بیدواز اسفراین

برخورد جدی با مسببان بروز نقص فنی سد بیدواز اسفراین
نماینده مردم شهرستان اسفراین در مجلس گفت: عملیات سدسازی بیدواز به درستی انجام نشد و این سد با نقص فنی و هزینه کرد میلیاردی برای علاج بخشی اش مواجه شد که از وزارت نیرو خواستار هستیم پس از پایان عملیات علاج بخشی این سد، با مشاور این طرح برخورد جدی داشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هادی قوامی، نماینده مردم شهرستان اسفراین در مجلس در گفتگو با خبرنگار عصر اترک، با تاکید بر این نکته که کارها باید شایسته انجام شوند، اظهار کرد: در حوزه وزارت نیرو به ویژه در حوزه آب، کارها شایسته انجام نمی‌شود که این امر موجب بروز خسارت های زیادی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

قوامی تصریح کرئد: به طور مثال در مورد سد بیدواز، ساخت سد به درستی انجام نشد.

,

به گفته وی، پیمانکار می بایست در فرآیند عملیات سد سازی بیدواز، خاک رس را از منطقه جوین می آورد اما خاک را از نزدیک خود سد عمل آوری کرد که موجب بروز نقص فنی در این سد شد.

,

وی افزود: از سال 92 تا به کنون سد بیدواز با مسئله علاج بخشی مواجه شد و طی این سال ها تلاش شده است که این نقص فنی رفع شود.

,

قوامی عنوان کرد: علاج بخشی سد بیدواز به تامین 40 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که فقط در سال 94، 10 میلیارد تومان اعتبار نقدی برای علاج بخشی این سد اختصاص یافت و پس از آن، اعتبار نقدی برای علاج بخشی این سد اختصاص نیافت.

,

وی تصریح کرد: درصورتیکه مسئله علاج بخشی این سد تا به کنون به پایان رسیده بود، طی سه ماه اخیر با بارندگی هایی که صورت گرفت، امکان ذخیره سازی 20 میلیون متر مکعب آب در این فراهم شده بود درحالیکه این فرصت از دست رفت.

,

وی همچنین افزود: خدا به شهرستان اسفراین رحم کرد که حجم و مدت بارش های سه ماه اخیر ادامه دار و بیشتر نشد که در غیر این صورت به علت وجود این نقص فنی در سد بیدواز، شهر اسفراین و 100 روستای پایین دست این سد با ادامه دار شدن بارش ها ویران می شدند.

,

این نماینده مردم شهرستان اسفراین در مجلس در ادامه خواستار شد: وزارت نیرو پس از پایان علاج بخشی نقص فنی سد بیدواز با مشاور این طرح برخورد جدی را انجام دهد و آن را در لیست سیاه قرار دهد.

,

وی افزود: نمی شود ناز همه را کشید و برای کارهایی که به شایستگی انجام نمی شوند از محل بودجه عمومی هزینه کرد.

,

وی همچنین تصریح کرد: از استاندار خراسان شمالی و وزارت نیرو درخواست می کنم که در سفر پیش روی دولت تدبیر و امید به خراسان شمالی، برای تکمیل و پایان عملیات علاج بخشی این سد مصوبه دریافت اعتبار نقدی مورد نیاز را بگیرند تا این شهرستان از وجود این سد بهره مند شوند.

,

 

,

دپوی سه ساله لوله‌های انتقال آب و بی‌بهره ماندن کشاورزان از حق آبه بیدواز

, دپوی سه ساله لوله‌های انتقال آب و بی‌بهره ماندن کشاورزان از حق آبه بیدواز, دپوی سه ساله لوله‌های انتقال آب و بی‌بهره ماندن کشاورزان از حق آبه بیدواز, دپوی سه ساله لوله‌های انتقال آب و بی‌بهره ماندن کشاورزان از حق آبه بیدواز,

قوامی در بخشی دیگر از سخن همچنین به پروژه تکمیل انتقال شبکه آب از سد بیدواز به بخش های صنعت و کشاورزی این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: چند سال قبل لوله های انتقال آب از سد بیدواز برای حوزه صنعت و کشاورزی این شهرستان به مبلغ 12 میلیارد تومان خریداری شدند.

,

وی افزود: بارگذاری لوله ها در این سد برای آبرسانی برای بخش صنعت به طور کامل انجام شده است و این در حالی است که هنوز عملیات بارگذاری لوله ها برای آبرسانی به بخش کشاورزی به منظور تامین حق آبه اراضی کشاورزی پایین دست این سد انجام نشده است.

,

وی گفت: این در حالی است که مدت سه سال است این لوله دپو شده اند.

,

نماینده مردم شهرستان اسفراین در مجلس خاطر نشان کرد: سیلاب سه ماه اخیر، پایه های لوله های سد را نیز شست درحالیکه 500 میلیون تومان اعتبار برای بارگذاری این پایه ها هزینه شده بود.

,

وی خواستار شد: استاندار خراسان شمالی پیگیر حل این مشکلات شود تا بیش از این منابع ملی هزینه شده، هدر نروند.

,

وی در ادامه به سد گراتی نیز اشاره و عنوان کرد: از این پروژه سد سازی فقط راه دسترسی آن ساخته شده است.

,

قوامی تصریح کرد: درصورتیکه این سد تا به کنون ساخته شده بود، طی سه ماه اخیر از محل بارندگی ها، سه تا چهار مرتبه آب از این سد سرریز کرده بود.

,

وی همچنین گفت: اگر این سد ساخته شده بود، بخشی از بارندگی ها در پشت این سد ذخیره می شد و حجم زیادی از روان آب ها به اراضی کشاورزی منطقه بام و صفی آباد خسارت وارد نمی کرد.

,

نماینده مردم شهرستان اسفراین در مجلس خواستار شد: وزارت نیرو نسبت به اجرا و تکمیل این سد توجه نشان دهد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه