اخبار داغ

معاون اداره‌کل میراث فرهنگی کرمانشاه خبر داد:

فعالیت ۱۸ هزار هنرمند صنایع دستی در کرمانشاه

فعالیت ۱۸ هزار هنرمند صنایع دستی در کرمانشاه
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از فعالیت ۱۸ هزار هنرمند صنایع دستی در استان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، پروانه حیدری ظهر امروز دوشنبه در مراسم تجلیل از پیشکسوتان و فعالیت صنایع دستی استان و همچنین بزرگداشت روز جهانی صنایع دستی اظهار داشت: در استان کرمانشاه حدود ۱۸ هزار هنرمند در رشته‌های مختلف صنایع دستی فعالیت می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,

وی از ثبت نودشه به عنوان شهر ملی گیوه و فرش به عنوان دهکده ملی ساخت سازهای سنتی در سال گذشته خبر داد و افزود: همچنین سال گذشته پرونده ثبت هرسین به عنوان شهر ملی گلیم را به سازمان ارسال کردیم که نتیجه آن اعلام خواهد شد.

,

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با بیان اینکه تا کنون در استان ۱۱ اثر نشان کیفیت بین المللی را کسب کرده‌اند، بیان داشت: ۱۰۵ اثر در سطح استان موفق به کسب نشان ملی شدند و در سال ۹۷ هم یک اثر نشان جهانی بین المللی را از شورای جهانی صنایع دستی کسب کرد.

,

وی گفت: تا قبل از سال ۹۴ حدود ۲۰۰۰ نفر از هنرمندان صنعتگر استان بیمه شده بودند، اما از این سال به دلیل مشکلات مالی امکان بیمه سایر هنرمندان فراهم نشده است.

,

حیدری تصریح کرد: برنامه ریزی های خوبی در سطح استان انجام داده‌ایم تا بتوانیم سایر هنرمندان صنایع دستی استان را تحت پوشش بیمه روستاییان و عشایر در بیاوریم.

,

وی خاطر نشان کرد: طی سال ۹۷ حدود ۳۶ درصد صادرات بخش صنایع دستی افزایش داشت که نسبت به به مشابه سال قبل رشد ۲ برابری را نشان می‌دهد.

,

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش مهم‌ترین برنامه‌های سال ۹۸ را تشریح کرد و افزود: برپایی نمایشگاه سراسری صنایع دستی از ۲۶ تا ۳۱ تیرماه یکی از برنامه‌های در دست اقدام است که امیدواریم با کیفیت بهتر نسبت به سالهای گذشته برگزار شود.

,

وی همچنین برگزاری داوری نشان ملی صنایع دستی در شهریور ماه سال جاری، نمایشگاه رونق تولید و برگزاری اولین مجمع انجمن تولید کنندگان و صادرکنندگان صنایع دستی استان را از دیگر برنامه‌های صنایع دستی استان طی امسال عنوان کرد.

,

گفتنی است، در این مراسم از ۳۰ نفر از پیشکسوتان و فعالین صنایع دستی استان تجلیل شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه