اخبار داغ

در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری انجام می گیرد؛

8هزار نفر فاقد مدارک هویتی، در راه مدارس سیستان وبلوچستان

8هزار نفر فاقد مدارک هویتی، در راه مدارس سیستان وبلوچستان
مسئول دبیرخانه کمیسیون فاقدین شناسنامه سیستان وبلوچستان از فراهم شدن شرایط تحصیل افراد واجب التعلیم فاقد مدارک هویتی در استان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ میثم برازنده در گفتگو با عصرهامون گفت: در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هیچ فرد ساکن جمهوری اسلامی ایران نباید از تحصیل محروم باشد طرحی در سال 95 به تصویب دولت رسید که تمامی افرادی که حتی فاقد مدارک هویتی بوده و در این کشور سکونت دارند امکان ادامه تحصیل برایشان فراهم شود.
 
وی افزود: در همین راستا سال گذشته مقدمات ثبت نام این افراد فراهم شد و حدود 7هزار و700 واجب التعلیم فاقد مدارک هویتی در مدارس شهرستان های مختلف سیستان وبلوچستان ثبت نام کرده و مشغول به تعلیم و تربیت شدند.
 
به گفته برازنده؛امسال نیز شرایط مهیا شده و تمامی افرادی که دارای ویژگی های این طرح هستند می توانند با مراجعه به فرمانداری های سطح استان مراحل ثبت نام خود را طی کنند.
 
مسئول دبیرخانه کمیسیون فاقدین شناسنامه و مشکوک التابعین شورای تامین سیستان وبلوچستان تاکید کرد: با توجه به تعداد زیاد واجدین شرایط این طرح، ثبت نام آنها یک ماه زودتر از سال گذشته و در تیرماه آغاز خواهد شد که پیش بینی می شود بالغ بر 8هزار نفر نام نویسی کنند.
 
وی ادامه داد: اکثر این افراد که شامل طرح شده و در سیستان وبلوچستان سکونت دارند فرزندان حاصل ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی هستند که امیدواریم با اجرایی شدن مصوبه جدید در سال آتی شاهد بروز چنین مواردی نباشیم.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه