اخبار داغ

اروم نیوز گزارش می‌دهد

جشنواره گیلاس؛ راهی هموار برای معرفی ظرفیت‌های اشنویه

جشنواره گیلاس؛ راهی هموار برای معرفی ظرفیت‌های اشنویه
مسئولان و مردم اشنویه به خوبی به این موضوع واقف هستند که برگزاری جشنواره هایی برای معرفی ظرفیت های کشاورزی بهترین فرصت برای پیشرفت و افزایش بهره وری شهرستان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز، آذربایجان‌غربی بیش از ۱۷ شهرستان دارد که هرکدام از آن‌ها ظرفیت‌های کشاورزی خاصی را در دل خود جای داده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

شهرستان اشنویه در جنوب این استان نیز با جمعیت ۷۴ هزار نفری از شهرستان‌هایی است که عمده شغل مردم آن کشاورزی است.

,

گیلاس یکی از مهم‌ترین محصولات کشت شده در این شهرستان به شمار می‌رود و به همین دلیل نیز مسئولان شهرستانی سعی دارند با برگزاری جشنواره‌ای این محصول را به عنوان برند منطقه مطرح و پای گردشگران و سرمایه‌گذران را به اشنویه باز کنند.

,

* تلاش برای جذب گردشگر و سرمایه گذار

, * تلاش برای جذب گردشگر و سرمایه گذار,

فرماندار سردشت، در این زمینه می‌گوید: شهرستان اشنویه علاوه بر داشتن تولیدات با کیفیت کشاورزی، از ظرفیت بالایی در زمینه گردشگری چه از حیث اماکن تاریخی و چه از حیث اماکن طبیعی برخوردار است، اما باید این ظرفیت‌ها به مردم شناسانده شود.

,

اسعد خضری، ادامه می‌دهد: یکی از روش‌ها برای شناساندن اشنویه به مردم، برگزاری جشنواره گیلاس و سیب است. نمونه این جشنواره‌ها را در شهرهای دیگر کشور مانند جشنواره بیدمشک و سیب در ارومیه و یا گلاب‌گیری در کاشان می‌بینیم.

,

به تاکید این مسئول، جشنواره‌ای مانند گلاب‌گیری در کاشان قدمت طولانی‌تری دارد و ما نیز باید هرسال با برگزاری جشنواره گیلاس و استفاده از ظرفیت‌های مردمی، افزایش خلاقیت و تبلیغات در این حوزه و همچنین بهبود کاستی‌های دوره‌های قبل به سمت هرچه بهتر برگزار شدن جشنواره پیش برویم.

,

وی، با اشاره به حضور فعالان اقتصادی در خلال جشنواره، بیان می‌کند: حضور سرمایه‌گذاران در اشنویه با توجه به محروم بودن این شهرستان می‌تواند کمک شایانی به توسعه این منطقه داشته باشد. بعد از چند دوره برگزاری جشنواره امروز محصول گیلاس اشنویه برای تاجران شناسانده شده و این یعنی ما به یکی از اهداف خود رسیده‌ایم.

,

فرماندار اشنویه، درباره میزان استقبال از جشنواره گیلاس، بیان می‌کند: با توجه به این‌که اولین جلسه هماهنگی برگزار شده، هنوز به‌طور دقیق نمی‌توان جزئیاتی مانند تعداد غرفه‌ها را بیان کرد. بعد از این جلسه کشاورزان اعلام حضور می‌کنند و برنامه‌ریزی قطعا مناسبی نیز انجام می‌شود.

,

به گفته وی، در خلال برگزاری جشنواره همه شهرستان و دستگاه‌ها برای پذیرایی و اسکان گردشگران در آماده‌باش خواهند بود.

,

 * زمان برگزاری جشنواره به زودی اعلام می‌شود

,  * زمان برگزاری جشنواره به زودی اعلام می‌شود,

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اشنویه نیز در این باره می‌گوید: اولین جلسه هماهنگی میان دستگاه‌های ذیربط در برگزاری چهارمین دوره جشنواره گیلاس در این شهرستان برگزار شد.

,

روناک تاسا، عنوان می‌کند: در این جلسه بر اهمیت موضوع گردشگری و استفاده حداکثری از ظرفیت جشنواره برای حضور گردشگران در اشنویه تاکید شد؛ همچنین عنوان شد که باید زیرساخت‌های گردشگری در شهرستان نیز تقویت شوند که این امر نیازمند حضور سرمایه‌گذاران در آذربایجان‌غربی است.

,

وی، با اشاره به این‌که جشنواره گیلاس در تیرماه برگزار می‌شود اما زمان دقیق آن هنوز نهایی نشده، اظهار می‌کند: تعیین زمان نهایی نیاز به هماهنگی‌های استانی و ملی دارد و پس از آن از طریق رسانه‌ها اعلام عمومی خواهد شد.

,

این مسئول، در پاسخ به این‌که آیا مهمان ویژه‌ای نیز در جشنواره گیلاس حضور خواهد داشت، بیان می‌کند: قطعا در تلاش هستیم مقامات عالی استان و چهره‌های سرشناس ملی و استانی در این جشنواره حضور داشته باشند. زمانی که از لزوم جذب گردشگران صحبت می‌کنیم بر اهمیت حضور چهره‌های سرشناس نیز واقف هستیم.

,

تاسا می‌افزاید: در جلسه اول، کمیته‌ها و اعضای برگزار‌کننده جشنواره تعیین شدند و وظایف آن‌ها نیز تا زمان تشکیل جلسه دوم تعیین خواهد شد.

,

جشنواره گیلاس اشنویه برای چهارمین سال پیاپی وارد مرحله اجرایی می‌شود و تاکنون توانسته نگاه مسئولین و فعالان حوزه کشاورزی را به این شهرستان و محصول تغییر دهد اما برای رسیدن به اهداف مهمی نظیر جذب گردشگر و کارآفرینی برای مردم شهرستان باید تلاش‌های بیشتری توسط مسئولین و متولیان برگزاری این جشنواره انجام شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه