اخبار داغ

خطر همچنان جان دانش آموزان سیستان وبلوچستان را تهدید می کند/ مدارس خشتی و گلی در استان جمع آوری نمی شوند!

خطر همچنان جان دانش آموزان سیستان وبلوچستان را تهدید می کند/ مدارس خشتی و گلی در استان جمع آوری نمی شوند!
در حالی هر لحظه جان دانش آموزان جنوب شرق به دلیل وجود مدارس غیر استاندارد که نیازمند تخریب و بازسازی هستند در معرض خطر است که سرپرست وزارت آموزش و پرورش از جمع آوری مدارس خشتی و گلی در کشور به جز سیستان و بلوچستان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، وجود مدارس خشتی و گلی در استان پهناور سیستان و بلوچستان در حالی جان دانش آموزان این خطه از کشور را تهدید می کند که هنوز خاطره تلخ از دست دادن معلم فداکار خاشی"حمیدرضا گنگوزهی" که برای نجات جان دانش‌آموزان از زیر آوار دیوار فرسوده یک مدرسه جان خود را از دست داد از یادها فراموش نشده است.

فوت معلم خاشی تنها حادثه تلخ مدارس فرسوده خشتی و گلی در این دیار نبود و "فریبا چاردیواری" کودک چابهاری که برای گرفتن کتاب‌های درسی خود به مدرسه رفت، زیر آوار دیوار فرسوده مدرسه گرفتار شد و جان باخت نیز یکی دیگر از اتفاقات تلخ رخ داده به علت وجود این قبلی مدارس است که همواره جان دانش آموزان را تهدید می کند.

در این میان آبانماه سال 95 بود که علیرضا راشکی، مدیرکل سابق نوسازی مدارس سیستان و بلوچستان در گفت‌‌وگو با تسنیم بیان کرده بود که علاوه بر وجود مدارس کپری، 6 هزار و 200 کلاس درس تخریبی و 600 کلاس خشتی و گلی در استان فعال است که جان هزاران دانش‌آموز را تهدید می‌کند.

به گفته این مسئول، برنامه حذف مدارس خشتی و گلی از سطح استان تاکنون 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که در صورت تامین اعتبار تا ابتدای سال آینده تحصیلی تمامی مدارس خشتی و گلی از سطح استان برچیده می‌شود.

پس از آن نیز 23 خرداد ماه 97 رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور درباره مدارس خشتی و گلی گفته بود که بیشترین مدارس خشتی مربوط به سیستان و بلوچستان و کمترین میزان آن مربوط به خراسان جنوبی است.

مهراله رخشانی مهر 11 ماه پس از آن نیز با بیان اینکه ۵۸۰ کلاس درس خشتی و گلی را جمع آوری کرده‌ایم، افزود: از ۴۰۰ مدرسه خشتی و گلی باقی مانده ۲۰۰ مورد آن در سیستان و بلوچستان قرار دارد، حدود ۸۰ مدرسه در اصفهان، ۸۰ مدرسه در کرمان و تعدادی در استان‌های دیگر است.

با این تفاسیر اما برچیده شدن مدارس خشتی و گلی در سطح استان که قول آن از سالها قبل داده شده در حالی است که روز گذشته جواد حسینی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش در همایش تجلیل از خیرین مدرسه ساز گفت: تا اول مهر مدارس خشتی و گلی به جز در سیستان و بلوچستان به صورت کامل جمع آوری خواهد شد.

این گفته یعنی همچنان والدین در این استان باید منتظر باشند و ببینند روزگار برای سرنوشت فرزندان آنان چه چیز را رقم خواهد زد.

آیا باز هم باید منتظر حادثه تلخ فرو ریختن دیوار بر سر فرزندانشان باشند یا آتش گرفتن و زجه های آنان در بین شعله های آتش؛ آتشی که 27 آذرماه 97  به علت وجود چراغ نفتی در کلاس درس در دبستان اسوه حسنه زاهدان چهار دانش آموز دختر این مدرسه را به کام مرگ کشاند.

 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, تا اول مهر مدارس خشتی و گلی به جز در سیستان و بلوچستان به صورت کامل جمع آوری خواهد شد.,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه