اخبار داغ

سرپرست فرمانداری بوکان:

کاهش محرومیت‌ها در بوکان نیازمند تغییر دیدگاه ها در استان است

کاهش محرومیت‌ها در بوکان نیازمند تغییر دیدگاه ها در استان است
سرپرست فرمانداری بوکان گفت: باید دیدگاه های مسئولان استانی به بوکان عوض شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کانی پرس؛ یازدهمین همایش خیرین مدرسه ساز بوکان شامگاه دوشنبه ۲۰ خرداد ماه با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان، جمی از معاونان مدیرکل، مسئولان شهرستانی و جمع کثیری از خیرین شهرستانی برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کانی پرس,

در این همایش، مدیرکل آموزش پرورش آذربایجان غربی، با انتقاد از شیوه طرح کردن کمبودها در سطح استان، اعلام کرد: در سال ۶۹ تنها ۴ دبیرستان و هنرستان در شهر بوکان وجود داشت ولی خوشبختانه اکنون شاهد فعالیت ۲۸ دبیرستان در بوکان هستیم که این مهم نشان می دهد ما در حوزه فضای آموزشی محروم نیستیم بلکه باید بگویم نتوانستیم همگام و همراه با رشد جمعیت در حوزه سرانه های فضای آموزشی قدم برداریم.

,

ابراهیم محمدی، افزود: بیش از ۱۶ هزار و ۵۰۰ کلاس درس در استان از اوایل انقلاب تاکنون ساخته شده که این امر نشان می دهد که در حوزه فضای های آموزشی قدم های بسیار مهمی برداشته شده اما هنوز با شرایط آرمانی و ایده آل فاصله داریم.

,

وی، تصریح کرد: ما به عنوان مسئول مجبوریم در همایش ها و سخنرانی ها شلوغ کاری کنیم تا بتوانیم نگاه دولت برای تخصیص سرانه ها را به استان به سمت خود بکشانیم.

,

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی، با بیان اینکه بوکان پس از ارومیه از نظر پوشش تحصیلی در جایگاه دوم استان قرار دارد، اضافه کرد: پوشش تحصیلی در پایه اول ابتدایی در حال حاضر در آذربایجان غربی بیش از ۹۸ درصد است که این آمار قبل از انقلاب اسلامی ۴۰ درصد بود.

,

وی، تصریح کرد: در اوایل انقلاب تنها ۳۷  درصد مردم استان باسواد بودند که اکنون این آمار به بیش از ۹۰ درصد رسیده است.

,

محمدی، ادامه داد: ما هم اکنون در سطح استان ۲۷۶ کلاس خشتی و گلی و ۱۱۸ کلاس استیجاری و مدارس کانکسی و سنگی داریم که برای برچیدن آنان به بیش از ۳۳ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

,

وی، عنوان کرد: به یقین می توان گفت هیچ گاه دولت تا پایان برنامه ششم توسعه قادر نخواهد بود این میزان بودجه را برای احداث نزدیک به ۸ هزار کلاس درس در سطح استان تامین کند.

,

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی، گفت: هم اکنون در سطح استان ۱۴۴ واحد آموزشی با دانش آموزان یک تا چهار نفره وجود دارد که ساخت و نگهداری مدارس برای این تعداد دانش آموز در یک روستا مقرون به صرفه نیست و لازم است مدارس کانکسی استاندارد در این روستاها وجود داشته باشد.

,

در ادامه این برنامه، سرپرست فرمانداری بوکان عنوان کرد: بوکان از لحاظ فضای آموزشی در رتبه های آخر استان قرار دارد که خوشبختانه با ورود خیرین شاهد انقلابی نو در حوزه مدرسه سازی روستایی در سطح شهرستان هستیم.

,

لقمان خسروپور آذر، افزود: یکی از رسالت های این همایش جذب بیشتر افراد خیرین است و امیدواریم با ورد خیرین بیشتر به حوزه مدرسه سازی در آینده ای نزدیک شاهد پایان عمر مدارس غیراستاندارد در سطح این شهرستان باشیم.

,

وی، در بخشی دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: باید دیدگاه های مسئولان استانی به بوکان به عنوان مهم ترین شهر استان عوض شود.

,

سرپرست فرمانداری بوکان، اضافه کرد: باید شاهد تغییر نگاه ها در تخصیص اعتبارات جهشی به بوکان باشیم زیرا محرومیت در این شهرستان بی داد می کنذ.

,

وی، ادامه داد: ما به تناسب جمعیت دچار محرومیت های فراوانی هستیم که باز تلاش می کنیم این مهم را تا حد بسیار زیادی کاهش دهیم.

,

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی نیز در این مراسم گفت: خیران در جشنواره‌های سال گذشته ۹۴۰ میلیارد ریال برای ساخت مدرسه در این استان تعهد کرده بودند که تمامی این تعهدات محقق شد.

,

آیدین رحمانی، ادامه داد: سال گذشته علاوه بر جشنواره استانی، ۲۳ جشنواره شهرستانی خیران مدرسه ساز در آذربایجان غربی برگزار شد به طوری که در سطح کشور از نظر اجرای تعهدات خیران مدرسه ساز این استان در جایگاه پنجم کشوری قرار داریم.

,

وی، با اشاره به اینکه تعهد خیران بوکانی در جشنواره دهم ۶۵۰ میلیارد ریال بود، افزود: امسال علاوه بر جشنواره استانی ۲۱ جشنواره دیگر در شهرستان‌های مختلف استان برگزار می‌شود.

,

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز بوکان، یکی دیگر سخنران این مراسم بود که طی سخنانی عنوان کرد: در حال حاضر ۶ مدرسه در این شهرستان توسط خیران در حال ساخت است، گفت: از زمان فعالیت مجمع خیران مدرسه ساز بوکان تاکنون ۶۶ کلاس درس توسط خیران ساخته و تحویل آموزش و پرورش شده است.

,

خالد ایلخانی زاده، با قدردانی از دیگر خیران کشور برای احداث مدرسه در این شهرستان اضافه کرد: یکی از خیران مدرسه ساز تهران به نام «محمدمهدی نجات» تاکنون ۶ مدرسه با ۳۱ کلاس درس در بوکان احداث کرده و یک مدرسه ۱۲ کلاسه دیگر را نیز هم اکنون در دست احداث دارد.

,

وی، اضافه کرد: در کنار مدارس خیر ساز هشت مدرسه با ۴۰ کلاس درس نیز هم اکنون توسط بنیاد برکت در بوکان ساخته شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه