اخبار داغ

گفتگو با کار آفرین نمونه هرمزگانی؛

رودوزی های سنتی هرمزگان طرفداران ویژه ای در جهان دارد/ صنایع دستی خطه جنوب به بیش از ۴۰ کشور صادر می شود

رودوزی های سنتی هرمزگان طرفداران ویژه ای در جهان دارد/ صنایع دستی خطه جنوب به بیش از ۴۰ کشور صادر می شود
کار آفرین موفق هرمزگانی با بیان اینکه رودوزی های سنتی هرمزگان طرفداران ویژه ای در جهان دارد، عنوان کرد: هنرهای دست زنان و مردان جنوب توانسته نظر 40 کشور را از جمله ترکیه، آمریکا، آمریکا لاتین را به خود جلب و مشتری های خاصی داشته باشد و هنر دست مردمان خطه جنوب به رخ جهانیان کشیده شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ناصر رهسپار، کارآفرین برتر صنایع دستی هرمزگان در گفتگو اختصاصی با خبرنگار هرمز با بیان اینکه استادتش در فرا گیری صنایع دستی مادر بزرگش بوده است، گفت: کار صنایع دستی را از سال 1371 با الگوگیری از مادربزرگم که در صنایع دستی مهارت خاصی داشت آغاز و فعالیتم را به صورت مستمر ادامه دادم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

هنرمند صنایع دستی هرمزگان با اشاره به اینکه کار خود را با سرمایه 100 هزار تومانی آغاز کرده است، گفت: با هدف ترویج صنایع دستی میناب و هرمزگان و معرفی آن به جهان وارد عرصه صنایع دستی شده ام.

,

رهسپار با تاکید بر اینکه صنایع دستی هرمزگان قابلیت رقابت با جهان را دارد، عنوان کرد: از سال 2008 میلادی صادرات صنایع دستی هرمزگان را به صورت چمدانی آغاز و اولین صادرات خود را به دبی انجام دادم.

,

وی با اشاره به اینکه از دوران راهنمایی علاقه ای خاص به صنایع دستی داشته است، اظهار کرد: با توجه به اینکه بسیار علاقمند به صنایع دستی بودم روزهای پنج شنبه از مدرسه فرار می کردم و به پنج شنبه بازار میناب که محلی برای فروش صنایع دستی بود می رفتم و با دیدن هنرهای دستان این خطه به وجد می آمدم و همیشه آرزوی این را داشتم که هنرمند ماهری در این زمینه باشم.

,

, ,

کار آفرین موفق هرمزگانی با بیان اینکه برای ترویج فرهنگ غنی هرمزگانی و معرفی صنایع دستی استان در دانشگاه زبان انگلیسی خواندم، افزود: در راه رسیدن به هدفم نه تنها کسی من را همراهی نمی کرد بلکه سنگ های بزرگ و سرزنش های فراوانی در این راه شدم که همه اینها را حتی اخراج از مدرسه را برای رسیدن به هدف والایم که معرفی صنایع دستی میناب به جهان بود را با جان و دل پذیرفتم.

,

رهسپار با اشاره به اینکه در سال 1386 برای گسترش کار خود شرکت هرمزان کار را تاسیس کرده است، بیان کرد: برای ساماندهی کار خود و همچنین جمع آوری هنرمندان علاقنمد مینابی این شرکت را تاسیس و از مشاغل خانگی صنایع دستی برای گسترش آن حمایت کردم.

,

وی با بیان اینکه تا کنون 25 لوح تقدیر کارآفرین برتر در داخل کشور را کسب کرده است، گفت: هنرمند برتر کشور در سال 1386 تهران و 1389شیراز، فعال‌ترین هنرمند کشوردرسال 1392، کارآفرین برتر کشوردرسال 1393، هنرمند برتر استان در سال 1389 ، 1390 ، 1392 دریافت شش لوح معتبر بین‌المللی از ایتالیا، چین، ترکیه شده ام.

,

, ,

مدیر عامل شرکت هرمزان کار با بیان اینکه رودوزی های سنتی هرمزگان طرفداران ویژه ای در جهان دارد، عنوان کرد: هنرهای دست زنان و مردان جنوب توانسته نظر 40 کشور را از جمله ترکیه، آمریکا، آمریکا لاتین را به خود جلب و مشتری های خاصی داشته باشد و هنر دست مردمان خطه جنوب به رخ جهانیان کشیده شود.

,

رهسپار با بیان اینکه تاکنون بیش از 80 نفر به صورت مستقیم اشتغال زایی کرده است، بیان کرد: از هر رده سنی و سلیقه ای در کارگاه من مشغول به فعالیت هستند و برای خود منبع در آمدی را ایجاد کرده اند به طوری که افرادی وجود دارند که زمانی که کلاس پنجم بوده اند با کارگاه ما همکاری داشته اند و هم اکنون مدارک عالیه دانشگاهی دست یافته اند.

,

وی با بیان اینکه اختلاف سلیقه بین صنعتگران و مسئولان مشکلاتی را برای صنایع دستی هرمزگان به وجود آورده است، عنوان کرد: نگاه برخی از مسئولان به صنایع دستی قابل قبول نیست زیرا هنرهای دستان و زنان این خطه فرا جغرافیایی است.

,

, ,

کار آفرین برتر هرمزگانی با بیان اینکه برخی از مسئولان هرمزگان انتقاد پذیر نیستند، تصریح کرد: زمانی که به برخی از مسئولان انتقاد می شود به جای رفع مشکل افراد منقد را سرکوب و همچنان به بی تدبیری خود ادامه می دهند.

,

رهسپاربا اشاره به اینکه حمایت از صنعتگران جهشی فوق العاده ای خواهد داشت، اظهار کرد: مسئولان با قرار دادن وام های کم بهره به صنعتگران همچنین حمایت از آنها در بخش صادرات می تواند گام بزرگی در رونق تولید به شمار رود.

,

وی با بیان اینکه اتحادیه صنایع دستی باید باید تمام هم و غم صنعتگران را پوشش دهد، گفت: اتحادیه صنایع دستی هرمزگان با برگزاری کلاس های بازاریانی، بسته بندی، آشنایی با فن فروش گام موثری در رونق تولید صنایع دستی داشته باشد.

,

گفتنی است ناصر رهسپار یکی از فعالین حوزه صنایع دستی هرمزگان یه شمار می روند که با بازاریابی خوب و مناسب تونسته اند هنرهای دست زنان و مردان این  خطه را در بازارهای جهانی عرضه کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه