اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

مقاومت رمز پیروزی در مناسبت‌های بین المللی است/ دستاورد برجام رکود اقتصادی برای مردم بود

مقاومت رمز پیروزی در مناسبت‌های بین المللی است/ دستاورد برجام رکود اقتصادی برای مردم بود
کارشناس مسائل سیاسی گفت: بدون شک رمز پیروزی ما در عصر امروز و مناسبت‌های بین‌المللی همین مقاومت است زیرا گفتمانی که ما امروز بر آن تاکید داریم، گفتمان حق و برآمده از تفکر ناب اسلامی و آیات قرآن است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی اکبر قبادی در گفت‌وگو با صبح قزوین ، با بیان اینکه در قرآن کریم در آیات مختلفی به موضوع صبر و ایستادگی اشاره شده است، اظهار کرد: یکی از مهمترین علت‌های پیروزی مسلمانان به ویژه در صدر اسلام، با توجه به آیات قرآن و کلام رسول و فائق آمدن به کفار و مشرکین، مقاومت و ایستادگی بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین, ،,

وی افزود: ایستادگی و مقاومت یکی از مهمترین رموز موفقیت رسول خداوند در تبلیغ دین و اسلام بود و این جمله بارها از سوی مقام معظم رهبری بیان شده است که: «هزینه مقاومت بسیار کمتر از هزینه تسلیم شدن است».

,

این استاد دانشگاهابراز کرد: امروزه برخی در کمک کردن ایران به سوریه و کشورهای فلسطین و حزب الله شبهه وارد می‌کنند که در این زمینه باید میزان هزینه‌های مقاومت و ایستادگی را در برابر تسلیم، مقایسه کرد.

,

کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: رمز ماندگاری در انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس نیز ایستادگی و مقاومت بود که این ایستادگی کمک کرد تا بتوانیم با دست خالی در برابر دشمن تا دندان مسلح بایستیم و مملکت و اعتقادات خود را حفظ کنیم.

,

وی اضافه کرد: تنها راه پیروزی و رشد ما در عصر امروز نیز ایستادگی و مقاومت است؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در بیانات خود در ۱۴خردادماه سال جاری بیان کردند که «ما مقاومت به سبک امام خمینی(ره) را نیاز داریم».

,

مقاومت، گفتمان حق و برآمده از تفکر ناب اسلامی است

, مقاومت، گفتمان حق و برآمده از تفکر ناب اسلامی است,

قبادی بیان کرد: هرجا که در برابر دشمن کوتاه آمدیم آن‌ها بیشتر به ما ضربه وارد کردند و بر ما مسلط شدند و هرجا که مقاومت کردیم و جلوتر رفتیم، موفقت‌تر بودیم.

,

این استاد دانشگاه تصریح کرد: بدون شک رمز پیروزی ما در عصر امروز و مناسبت‌های بین‌المللی همین مقاومت است زیرا گفتمانی که ما امروز بر آن تاکید داریم، گفتمان حق و برآمده از تفکر ناب اسلامی و آیات قرآن است و این گفتمان هیچگاه شکست نمی‌خورد و هرکس با این گفتمان حرکت کرد قطعا پیروزی را خواهد دید.

,

وی با اشاره به معامله با دشمن و تکیه بر مذاکره گفت: براساس بیانات مقام معظم رهبری، مذاکره همچون سم مهلکی است زیرا تکرار آزموده خطا است؛ در موضوع برجام نقشه و هدف دشمن روشن و شفاف شد و البته برخی از دولتمردان ما به استکبار اعتماد کرده و بر سر میز مذاکره نشستند اما این امر نتیجه و حاصلی برای ما غیر از رکود و عقب ماندن از دستاوردها نداشت.

,

این تحلیلگر سیاسی عنوان کرد: در ماجرای برجام دیدیم زمانی که امریکایی‌ها به اهداف خود رسیدند، بدعهدی و خلف وعده را پیش رو گرفتند، بدانیم که اعتماد دوباره به این استکبار برای کشور ضربه پذیر است.

,

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: هراندازه که در برابر دشمن مقاومت نشان دهیم بدون شک عقب نشینی می‌کند و این راه و رسم دشمن است که هر جا پیروز است، ادامه دهد و هرجا که شرایط را به نفع خود نمی‌بیند نیز تسلیم و وارد مذاکره می‌شود؛ به عبارتی هرجا که تیغ دشمن می‌بُرد به جلو می‌رود و هرجا که به نفعش نیست از آتش بس و مذاکره سخن به میان می‌آورد چراکه مذاکره فرصت دیگری به آن‌ها می‌دهد تا نقشه‌های خود را دنبال کنند.

,

مصرف گرایی از معضلات امروز کشور است

, مصرف گرایی از معضلات امروز کشور است,

قبادی یادآور شد: امروز باید توان خود را در عرصه‌های علمی، نظامی، عدالت و توسعه تقویت کرده و به جلو ببریم چراکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب بر واگذاری مسئولیت‌ها به جوانان اشاره کرده‌اند؛ یکی از مهمترین راه‌ حل‌ها برای رشد و پیشرفت توجه به بیانیه گام دوم انقلاب است و باید تفکر جوان و رویکرد جوانمردی را در امور خود و مقاوم سازی پایه‌های اقتصاد در نظر داشته باشیم.

,

وی اضافه کرد: اصلاح سبک زندگی از موضوعات دیگری است که باید به آن توجه کرد و بدانیم تا زمانی که الگوی مصرف‌گرایی بر کشور حاکم بوده و مردم رویکرد استفاده از کالاهای خارجی را داشته باشند، نمی‌توانیم به موفقیت‌های موردنظربرسیم؛ باید رونق تولید داشته باشیم و از اقتصاد مصرفی خارج شویم.

,

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: برای موفقیت کامل باید رویکرد مسئولان و مردم ما توجه به ظرفیت‌های داخل باشد چراکه در برخی از زمینه‌ها به ظرفیت‌های خارجی وابسته هستیم و باید نیازمندی‌های کشور را در داخل تامین و تولید کنیم و به جای وارد کردن محصولات خارجی نیز علم و تکنولوژی تولید را جایگزین کنیم.

,

قبادی در پایان تاکید کرد: زمانی که کشور اسلامی وابستگی به خارج نداشته باشد و تکیه به ظرفیت‌های داخلی را در پیش رو داشته باشد بدون شک به عنوان الگوی سایر کشورها خواهد بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه