اخبار داغ

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد؛

اجرای فاز دوم طرح کنترل فشارخون تا 15 تیرماه امسال

اجرای فاز دوم طرح کنترل فشارخون تا 15 تیرماه امسال
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: فاز دوم طرح بسیج ملی کنترل فشارخون از ۱۷ خرداد آغاز و تا ۱۵ تیرماه سال جاری برگزار می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن اعرابی در گفت و گو با خبرنگار بلاغ، درباره مرحله دوم طرح بسیج ملی کنترل فشارخون در مازندران با بیان اینکه فشارخون بالا سلامت افراد جامعه را تهدید می کند، اظهار کرد: سالانه حدود ۹۷ هزارنفر در کشور فوت می کنند که علت اصلی آن فشار خون بالا است.

وی با بیان اینکه در کشور ۱۵ میلیون نفر از جمعیت بالای ۳۰ سال به فشار خون بالا مبتلا هستند، افزود: از هر دو نفر فردبالای ۵۰ سال یک نفر و از هر سه نفر فرد زیر ۵۰ سال یک نفر به فشارخون بالا مبتلا است.

اعرابی با بیان اینکه بیش از ۴۰ درصد افرادی که فشار خون دارند از بیماری خود اطلاع ندارند، ادامه داد: فشار خون بالا به دلیل بی علامت بودن سبب می شود فرد سال ها با آن زندگی کند و زمانی که فرد با عوارض زیادی مواجه شد تشخیص داده می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران هدف از این طرح را شناسایی بیماران در مراحل اولیه، درمان و آگاهی مردم دانست و بیان کرد: در استان مازندران ۲۱۰ هزار نفر به فشار خون دارند که از این تعداد ۳۵ درصد کنترل خوبی می شوند.

وی افزود: کنترل فشار خون بالا نیازمند همکاری فرد و فراهم آوردن امکانات لازم ورزشی و... برای افراد جامعه است که شهرداری ها در این زمینه نقش ویژه ای دارند.

اعرابی با بیان اینکه فاز دوم این طرح از ۱۷ خرداد الی ۱۵ تیرماه سال جاری برگزار می شود، ادامه داد: در سه هفته گذشته فشار خون ۲۲۰ هزار نفر اندازه گیری شد که هدف ما در فاز اجرایی آن غربالگری کل جمعیت بالای ۳۰ سال استان است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران عوارض فشار خون بالا را سکته قلبی، مغزی و نارسایی کلیوی دانست و بیان کرد: مهمترین دلایل فشار خون بالا رژیم غذایی نامناسب، مصرف نمک، چربی، و نداشتن فعالیت بدنی است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه