اخبار داغ

20 درصد از مبتلایان فشار خون از بیماری خود اطلاع ندارند

20 درصد از مبتلایان فشار خون از بیماری خود اطلاع ندارند
یک پزشک گفت: 20 درصد افرادی که فشار خون دارند از داشتن این بیماری اطلاع ندارند که شرکت در بسیج ملی کنترل فشار خون باعث می‌شود این افراد از بیماری خود هم اطلاع پیدا کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن حجتی در گفت‌وگو با صاحب نیوز با بیان این که فشار خون و پیامدهای آن یکی از عوامل مرگ‌ومیر در تمام دنیاست، اظهار کرد: سکته‌های قلبی و مغزی و نارسایی‌های کلیه از جمله بیماری‌های ناشی از فشار خون است.

این پزشک گفت: فشار خون را در واقع قاتل خاموش معرفی می کنند و یکی از دلایل بالا رفتن این فشار تنگی عروق است که کلسترول در رگ‌ها رسوب می‌کند؛ زمانی که فشار خون بالا می‌رود رگ‌های مغز پاره و باعث سکته مغز می‌شود، از طرفی هم پیامدهای این اتفاق، باعث سکته قلبی در فرد می‌شود.

وی افزود: کلسترول عامل اصلی فشار خون است، مصرف غذایی کم کلسترول، فعالیت بدنی بیشتر و مصرف کم‌نمک، از جمله راه‌های مقابله با بالا رفتن فشار خون است.

حجتی با توضیح این‎که زمانی که نمک زیاد وارد خون می‌شود باعث غلظت خون و دفع آب در بدن از کلیه و پوست کم خواهد شد، بیان کرد: همچنین زمانی که آب در بدن زیاد شود باعث بالا رفتن حجم خون و فشار خون می‌شود.

وی ادامه داد: همه مردم باید در طرح بسیج ملی کنترل فشار خون شرکت کنند؛ چرا که وزارت بهداشت در یک طرح خوب و لازم، فشار خون افراد بالای 30 سال را کنترل می‌کند.

این پزشک در پایان اضافه کرد: در گذشته اصرار بر کنترل فشار خون برای افراد بالای 45 سال بود، امّا متأسفانه سکته‌های قبلی و مغزی به 30 سال رسیده است؛ 20 میلیون نفر در سطح کشور شامل این طرح هستند؛ همچنین حساسیت کار به این خاطر است که 20 درصد افرادی که فشار خون دارند از داشتن این بیماری اطلاع ندارند که این طرح باعث می‌شود این افراد هم اطلاع پیدا کنند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه