اخبار داغ

کارشناس سیاسی:

مقاومت یکی از مبانی هر انسان آزاده‌ای در دنیا است/ اقتصاد کشور نباید به نفت وابسته باشد

مقاومت یکی از مبانی هر انسان آزاده‌ای در دنیا است/ اقتصاد کشور نباید به نفت وابسته باشد
کارشناس سیاسی با بیان این‌که مقاومت یکی از مبانی و بنیان‌های اساسی هر انسان آزاده‌ای در دنیا است، گفت: در بحث مقاومت ممکن است تعدادی از افراد یا مقداری از سرزمین شما هزینه شود اما با مقاومتی که شکل می‌گیرد انسان‌های آزاده حاضر نیستند به راحتی مبانی خود را به دست دشمن بدهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی مزگی‌نژاد کارشناس سیاسی در گفت‌وگو با خاورستان، پیرامون سخنان مقام معظم رهبری در سالروز رحلت امام خمینی (ره)، اظهار کرد: انقلاب اسلامی توانست شرایطی را برای صدور انقلاب در سطح دنیا مطرح کند؛ عملکرد جمهوری اسلامی در صحنه عمل بود یعنی از حرف و تئوری عبور کرد و به صحنه عمل رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,
 
,
وی افزود: در صحنه عمل انقلاب اسلامی طوری مدیریت شده که دیگران دریافتند انقلاب اسلامی با نظریات و تئوری‌هایی که داده در صحنه عمل موفق‌ترین وضعیت را به دست آورده است و این موفقیت به دست آمده در صحنه عمل مورد اقبال کشورهایی که تحت سلطه استکبار جهانی هستند یا به هر دلیلی در دنیا بدخواه دارند قرار گرفته است.
,
 
,
کشورهای تحت سلطه استکبار جهانی نظریه مقاومت را پذیرفتند و آن را تنها راه نجات خود می‌دانند
, کشورهای تحت سلطه استکبار جهانی نظریه مقاومت را پذیرفتند و آن را تنها راه نجات خود می‌دانند, کشورهای تحت سلطه استکبار جهانی نظریه مقاومت را پذیرفتند و آن را تنها راه نجات خود می‌دانند,
کارشناس سیاسی با اشاره به این‌که کشورهای تحت سلطه استکبار جهانی نظریه مقاومت را پذیرفتند و آن را تنها راه نجات خود از زیر یوغ استکبار جهانی می‌دانند، گفت: چون این نظریه در عمل جواب درستی دارد و این جواب درست هم توانسته بسیاری از کشورها را از زیر یوغ استکبار جهانی و ظالمان نجات دهد بنابراین به عنوان یک الگوی بسیار موفق مورد قبول مسلمانان و کشورهای دنیا قرار گرفته و به عنوان یک جاذبه بسیار خوب از آن استقبال کردند.
,
 
,
مزگی‌نژاد تصریح کرد: در سنت مبانی زندگی، انقلاب اسلامی و اندیشه‌ها باقی می‌ماند و شما پای باقی ماندن این مبانی قطعا باید هزینه بدهید و این هزینه‌ها هزینه‌های کمی است چراکه اصل و بنیان مبانی و نظر شما باقی مانده است.
,
 
,
وی با اشاره به این‌که تسلیم شدن در برابر دشمن به این معنی است ‌که شما باید دست از همه چیز بکشید، افزود: شما باید دست از رفتار، کردار و اندیشه خود بردارید و تسلیم شوید و تسلیم شدن به معنای این است که شما باید تمام چیزی که برای آن زحمت کشیدید و در ذهن، فکر و عمل شما است را کنار بگذارید و فکر و عمل دشمنان مقابل خود را به کار ببندید یعنی یک تغییر در ساختار کلی چه اسلام و چه انقلاب اسلامی ایجاد می‌شود.
,
 
,
مقاومت یکی از مبانی و بنیان‌های اساسی هر انسان آزاده‌ای در دنیا است
, مقاومت یکی از مبانی و بنیان‌های اساسی هر انسان آزاده‌ای در دنیا است, مقاومت یکی از مبانی و بنیان‌های اساسی هر انسان آزاده‌ای در دنیا است,
کارشناس سیاسی با بیان این‌که مقاومت یکی از مبانی و بنیان‌های اساسی هر انسان آزاده‌ای در دنیا است، تصریح کرد: در بحث مقاومت ممکن است تعدادی از افراد یا مقداری از سرزمین شما هزینه شود اما با مقاومتی که شکل می‌گیرد انسان‌های آزاده حاضر نیستند به راحتی مبانی خود را به دست دشمن بدهند.
,
 
,
مزگی‌نژاد خاطرنشان کرد: در جریان مقاومت ممکن است یک سری آسیب‌های جزئی ببینیم اما این آسیب‌ها بعدا که پیروز شدیم قابل جبران است و شما می‌توانید سرزمین خود را به دست آورید و نیروی انسانی خود را بازسازی کنید.
,
 
,
وی افزود: اگر در مقابل دشمن تسلیم شُدید نه تنها نخواهید توانست آسیب‌های جزئی خود را بازسازی کنید بلکه بنیان‌های اصلی خود را نیز از دست خواهید داد.
,
 
,
کارشناس سیاسی با بیان این‌که رژیم شاهنشاهی همه مبانی ما را به دست غرب داده بود، افزود: امروز ما در سایه مقاومت در انقلاب اسلامی، اسلام و آرمان‌های خود را داریم در عین حال که تعدادی شهید و جانباز دادیم اما با همه این شرایط اگر یک محاسبه درستی انجام دهیم می‌بینیم که هزینه مقاومت خیلی کمتر از هزینه تسلیم است.
,
 
,
مزگی‌نژاد تصریح کرد: انقلاب اسلامی راه مقاومت را پیش گرفته و خداوند هم وعده داده "اگر مقاومت کنید من شما را یاری خواهم کرد و قطعا پیروز خواهید شد" و قطعا انقلاب اسلامی پیروز خواهد شد.
,
 
,
وی افزود: دنیا نفت کشور ما را می‌خرد و با استکبار جهانی شریک شده و دست به دست هم دادند تا با نخریدن نفت، ما را به زمین بزنند و درآمدهای ما کم شود.
,
 
,
کارشناس سیاسی گفت: اگر ما درآمدهای خود را بر اساس فروش نفت تنظیم کنیم طبیعتا به آن منابع مالی مد نظر خود نخواهیم رسید و این یک ضعف بزرگ برای ما مخصوصا در بودجه کشوری است.
,
 
,
اقتصاد کشور نباید به نفت وابسته باشد
, اقتصاد کشور نباید به نفت وابسته باشد, اقتصاد کشور نباید به نفت وابسته باشد,
مزگی‌نژاد با بیان این‌که اگر ما بتوانیم وابستگی خود را از نفت کم کنیم و سراغ مولفه‌های دیگری که در بودجه کشور پیش‌بینی شده مانند صادرات غیرنفتی، شرکت‌های دانش‌بنیان، تولید تکنولوژی، خدمات مهندسی، مالیات و عوارض برویم با این‌ موارد می‌توانیم بودجه کشور را سروسامان دهیم و نیازی به جامعه جهانی نخواهیم داشت.
,
 
,
وی تنها راه نجات از دست دشمن برای این‌که بازار نفت ما را تهدید نکند جداشدن اقتصاد کشور از نفت دانست و افزود: بدانید اگر ما بتوانیم از نفت جدا شویم استکبار جهانی حربه دیگری ندارد که علیه ما به کار ببرد.
,
 
,
کارشناس سیاسی با اشاره به این‌که نیمی از بودجه ما به نفت وابسته است، گفت: با این نفت استکبار جهانی می‌تواند با ما بازی کند و همان‌طور که می‌بینید، دارد بازی می‌کند ما برای این‌که بازی دشمن را به هم بزنیم و این بازی به نفع ما تمام شود باید از فضای اتصال بودجه سالانه کشور از نفت جدا شویم تا بتوانیم راحت‌تر در دنیا حرف خود را بزنیم و کار خود را در صحنه انقلاب اسلامی انجام دهیم.
,
 
,
مزگی‌نژاد تصریح کرد: عده‌ای در کشور از تهدید دشمن می‌ترسند بنابراین کوتاه می‌آیند یا بعضی از افراد در کشور وابسته هستند و وقتی وابسته باشند طبیعتا به دنبال این هستند که طرف مقابل خود را راضی نگه دارند و برای راضی نگه داشتن طرف مقابل خود باید به طرف آن‌ها بروند و یک سری امتیازها را به آن‌ها بدهند که این امتیازها، امتیازهای کوچکی هم نیستند.
,
 
,
وی با اشاره به این‌که آمریکایی‌ها در منطقه نگران فضای موشکی ما، گروه‌های مقاومت و حزب‌الله در جنوب لبنان هستند، افزود: آمریکایی‌ها می‌دانند این گروه‌ها از ما الگو گرفتند و طبیعتا نگران هستند و دست به دامن عواملی در داخل و خارج از کشور می‌شوند.
,
 
,
کارشناس سیاسی تصریح کرد: یک سری قلم به دست می‌گیرند و در روزنامه‌ها مطلب می‌نویسند که بیایید تسلیم شویم و برویم صحبت کنیم، دوران مقاومت تمام شده و دیگر جواب نمی‌دهد و از تهدید دشمن می‌ترسند؛ یک سری نیز وابسته هستند و در بعضی از مجالس و تریبون‌ها می‌گویند "ما این‌طور پیشرفت نمی‌کنیم" در حالی که ما در 40 سال انقلاب اسلامی علی‌رغم همه تهدیدها به پیشرفتی رسیدیم که امروز کشورهای هم‌تراز ما مانند مصر نه‌تنها به این نقطه نرسیدند بلکه نقطه پس‌رفت هم داشتند.
,
 
,
انقلاب اسلامی تهدیدهای دشمن را به فرصت تبدیل می‌کند
, انقلاب اسلامی تهدیدهای دشمن را به فرصت تبدیل می‌کند, انقلاب اسلامی تهدیدهای دشمن را به فرصت تبدیل می‌کند,
مزگی‌نژاد تصریح کرد: انقلاب اسلامی مسیر مقاومت را در پیش گرفته، از تهدیدهای دشمن نمی‌ترسد و دنبال این است که تهدیدهای دشمن را به فرصت تبدیل کند و این اتفاق در انقلاب اسلامی افتاده است، این مسیر را ادامه می‌دهد و به نتایج خوبی در صحنه خواهند رسید، بدخواهان یا مخالفان و وابستگان نیز به نتایج مدنظر خود نخواهند رسید.
,
 
,
وی با اشاره به این‌که 40 سال از عمر انقلاب می‌گذرد و امسال سی‌امین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) را برگزار کردیم، افزود: در هر کشوری اگر حادثه‌ای اتفاق می‌افتد بعد از مدتی آن حادثه ضعیف و کم‌رنگ می‌شود و استقبال مردم کم می‌شود اما در انقلاب اسلامی ما رحلت امام راحل (ره) اتفاق افتاد و ایشان به جوار حق پیوستند و بعد از 30 سال علی‌رغم این‌که ماه رمضان بود و بسیاری از افراد به علت روزه نتوانستند سفر کنند و فقط مردم اطراف تهران به این مراسم دعوت شدند، این مراسم با شور و اشتیاق خاصی برگزار شد.
,
 
,
انقلاب اسلامی ما یک انقلاب مادی نیست که بعد از مدتی به فراموشی سپرده شود
, انقلاب اسلامی ما یک انقلاب مادی نیست که بعد از مدتی به فراموشی سپرده شود, انقلاب اسلامی ما یک انقلاب مادی نیست که بعد از مدتی به فراموشی سپرده شود,
کارشناس سیاسی با اشاره به این‌که انقلاب اسلامی ما یک انقلاب مادی نیست که بعد از مدتی به فراموشی سپرده شود بلکه یک انقلاب الهی است، گفت: امام خمینی (ره) هم در ویژگی‌های شخصی و هم ویژگی‌های اجتماعی و انقلابی یکی از شخصیت‌های الهی بود و خودسازی درونی امام و آن اعتقادی که به خدا در بحث معنویت داشت جاذبه‌ای را در او ایجاد کرد که هر سال هنگامی که مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) می‌رسد طیف جوانی که نه امام را دیدند و نه در صحنه انقلاب بودند سواره و پیاده خود را به حرم امام راحل (ره) می‌رسانند تا در مراسم شرکت کنند و معلوم می‌شود امام راحل فراموش شدنی نیست و حادثه‌ای جدای از حوادث دنیا است.
,
 
,
مزگی‌نژاد تصریح کرد: بعد از 30 سال رحلت امام (ره) این حضور جانانه در حرم امام ثابت می‌کند که امام در دل‌ها و ذهن‌ها جا دارد و جا خواهد داشت و الگویی برای ما است تا در قیامت شرمنده شهدا و امام شهدا نباشیم و با ظهور امام زمان (عج) بتوانیم وظیفه خود را نسبت به انقلاب اسلامی انجام دهیم.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه