مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به اهمیت فضای مجازی در جامعه کنونی، گفت: دوازدهمین نمایشگاه ملی رسانههای دیجیتال باهدف آشنایی و تعامل شرکتهای فعال در این حوزه در قم برگزار میشود.[
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا، سید موسی حسینی کاشانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به برگزاری دوازدهمین نمایشگاه ملی رسانههای دیجیتال اظهار داشت: استان قم ظرفیتهای بسیار خوبی درزمینهٔ های مختلف دارد که نشاندهنده جایگاه بالای این استان در کشور است.
وی ادامه داد: شناخت ظرفیتها و برنامهریزی برای استفاده از این ظرفیتها بسیار مهم و حیاتی است که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بهنوبه خود این مهم را انجام داده است.
حسینی کاشانی افزود: چند محور بهعنوان برنامههای اصلی در دستور کارداریم که یکی از این موارد کتاب است که بهصورت جدی این مهم پیگیری میشود.
وی ادامه داد: یکی دیگر از محورهایی مهم توجه به فضای مجازی و استفاده بهینه از این فضا است که در راستای منویات رهبری است و ایشان بارها بر روی این مهم تأکید کردهاند.
حسینی کاشانی بابیان اینکه جلسات مختلفی در این زمینه برگزارشده است تا بستر را برای علاقهمندان فضای مجازی فراهم کنیم، ابراز داشت: در سالهای گذشته نمایشگاههایی که در این زمینه برگزار میشد برای معرفی محصولات به مخاطبان بود اما امسال در نظر داریم نمایشگاه با اهداف تعاملی برگزار میشود بهطوریکه درنهایت منجر به قرارداد همکاری درزمینهٔ فرهنگی شود.
وی افزود: شعار اصلی نمایشگاه توسعه کسبوکارهای فرهنگی در فضای مجازی است که از 28 الی یکم تیرماه در محل دائمی نمایشگاههای استان قم برگزار میشود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم تصریح کرد: مجموعهای از فعالان فضای مجازی در این نمایشگاه حضور خواهند یافت تا یک همافزایی در بین شرکتهای فعال در این حوزه ایجاد شود.
وی خاطرنشان کرد: شرکتهای مختلفی که در این زمینه فعال هستند میتوانند با حضور در این نمایشگاه از تجارب سایر فعالان این حوزه بهره ببرند.
70 شرکت برتر در نمایشگاه ملی رسانههای دیجیتال حضور دارند
سعید مشهدی نیز در این جلسه اظهار داشت: نمایشگاههایی که در حال حاضر در کشور برگزار میشود معمولاً تبدیل به فروشگاه شدهاند.
وی ادامه داد: برعکس این روال نمایشگاههای دیگر در کشورهای دیگر تخصصی است و مکانی است که فعالان این حوزه با یکدیگر آشنا میشوند.
مشهدی افزود: درزمینهٔ فضای مجازی چند ضلعداریم در حلقه اول اپرتورهایی هستند که بستر اینترنت را برای کاربران فراهم میکنند.
وی تصریح کرد: پلتفرمها در ضلع دوم هستند که موجب ایجاد فضای کسبوکار و ارسال داده میشوند و از اهمیت بالایی برخوردار است.
دبیر دوازدهمین نمایشگاه ملی رسانههای دیجیتال ادامه داد: ضلع سوم تولیدکنندگان محتوا هستند که محتوی تولید کرده و در پلتفرم قرار میدهند.
وی ابراز داشت: ضلع چهارم مصرفکنندهها هستند که در پایان کار قرار میگیرند که از اهمیت بالایی برخوردار است.
مشهدی ادامه داد: در دوازدهمین نمایشگاه ملی رسانههای دیجیتال پلتفرمهایی برای اطلاعرسانی و خبر ایجادشده است که در این نمایشگاه عرضه خواهد شد.
وی افزود: پیامرسانها، تلویزیونهای تعاملی، شرکتهای ویدیویی اینترنتی و شرکتهای فعال در زمینهای پلتفرمهای آموزشی و کودک و نوجوان در این نمایشگاه حضور دارند.
مشهدی خاطرنشان کرد: افتتاحیه مراسم روز سهشنبه 28 خردادماه ساعت 4 بعدازظهر برگزار میشود.
وی بابیان اینکه فضای نمایشگاه تعاملی است و بیشتر فعالان برتر در این حوزه در نمایشگاه حضور دارند، گفت: تاکنون 70 شرکت برای حضور در نمایشگاه اعلام آمادگی کردهاند که نشاندهنده سطح بالای نمایشگاه است.
انتهای پیام/
ارسال دیدگاه