اخبار داغ

گمانه‌زنی‌ها درباره نامزدهای قم در انتخابات آینده مجلس

گمانه‌زنی‌ها درباره نامزدهای قم در انتخابات آینده مجلس
اسفندماه سال جاری شاهد برگزاری انتخابات مجلس در کشور خواهیم بود که همین مسئله باعث جنب و جوش جریان ها و جناح های سیاسی در استان و شروع گمانه زنی ها برای حضور شخصیت های سیاسی و استانی در انتخابات مجلس شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا، کمتر از ده ماه تا برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی باقی مانده است و طبق روال انتخابات های گذشته هر چه به زمان انتخابات نزدیک می شویم جنب و جوش جریان های سیاسی و جناحی بیشتر شده و طبق این جریانات گمانه زنی ها برای حضور افراد بر روی صندلی سبز مجلس هم شروع می شود.

از همین رو استان قم هم در این مسیر فعال است و از ماه های قبل مسئولین برگزاری انتخابات معرفی شده اند که سید محمدرضا هاشمی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قم به‌عنوان رئیس ستاد انتخابات استان قم، مهرداد غضنفری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری به‌عنوان عضو و مسئول کمیته پشتیبانی ستاد انتخابات؛ مرتضی بابایی مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری به‌عنوان دبیر ستاد انتخابات؛ محمود علیپور مدیرکل دفتر بازرسی مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری به‌عنوان عضو و مسئول کمیته حقوقی و ارزیابی ستاد و حسین امیری قمی مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری به‌عنوان عضو و مسئول کمیته امنیتی طبق احکام جداگانه ای از سوی استاندار منصوب شدند.

اما در حال حاضر نمایندگان استان قم در مجلس شورای اسلامی علی لاریجانی ، احمد امیرآبادی و حجت الاسلام ذوالنوری هستند که شاید با توجه به اتفاقات ماه ها و سال های گذشته باید نام علی لاریجانی را از لیست آینده مجلس خط بزنیم و او را در لیست کاندیداتوری پست ریاست جمهوری اضافه کنیم.

علی لاریجانی در ماه های گذشته به نوعی رفتار کرده است که نه سمت وسوی اصلاح طلبان و نه اصولگرایان را گرفته باشد، این سیاست مدار کهنه کار بازی و قوانین سیاست را به خوبی می شناسد ، در این مدت هیچ کسی از او موضع تندی ندیده و سعی کرده همه طیف های سیاسی ایران را نزدیک خود نگهدارد اما مهمترین اتفاق و اقدام لاریجانی به مجلس نهم برمی گردد که او از برجام دفاع کرد و خود  را به راحتی به زمین بازی اصلاح طلبان برد.

و البته پس از انتشار عکس او در کنار سیدمحمد خاتمی در حسینیه جماران، تفسیر انتخاباتی نیز آغاز شد. برخی گفتند لاریجانی با نشستن کنار سید اصلاحات، پیامی سیاسی و انتخاباتی برای 1400 داده و می‌خواهد کنار اصلاح ‌طلبان باشد. اصولگرایان هم گفتند این عکس جای تعجب ندارد و معلوم بود که لاریجانی به اصولگرایان پشت کرده و سودای پاستور دارد.

در هر حال مجلس از سال گذشته دو طرح را شروع کرد که یکی ازاین طرح ها استانی شدن انتخابات مجلس و دیگری عدم حضور نمایندگان بیش از 3دوره بصورت متوالی بر روی صندلی مجلس می باشد که اگر طرح دوم در شورای نگهبان تایید شود از بین نمایندگان استان قم حضور لاریجانی در این دوره انتخابات مجلس منتفی خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا، , قم فردا, قم فردا, ،,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

از طرفی هم طبق قوانین افرادی که دارای مسئولیت هستند و می خواهند برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی کاندیدا شوند باید تا ۱۶ خرداد، آخرین مهلت استعفای کاندیداهای انتخابات مجلس یازدهم استعفای خود را اعلام می کردند که طبق رصد اخبار قم چنین استعفای در استان در این تاریخ رخ نداد و این مشخص است که از مسئولین فعلی استان فعلا کسی سودای نمایندگی مجلس را در سر ندارد.

اما از فعالیت جناح ها و جریانات سیاسی استان از سال های قبل این گمانه زنی ها می شود که احتمالا چهره های سیاسی و شاخصی همچون حجت الاسلام نبویان ، حسین نجابت ، حمید رسایی، وحید یامین پور،علی نیزاد وحجت الاسلام موسی پور یکی از استانداران سابق قم برای کاندیداتوری مجلس ثبت نام کنند.

,
,
,

البته در این گمانه زنی ها علیرضا ذاکریان معاون شهردار قم و محمود مسگری، حسن طلایی و حسن مالکی نژاد از شورای شهر هم حضور دارند اما با توجه به اتمام زمان تعیین شده برای استعفا از سمت فعلی به نوعی این گمانه زنی ها هم خط می خورند.

,

این در حالی است که در این لیست گمانه زنی ها برخی نام ها مانند ابوالحسن نواب ، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب و همچنین علی بنایی که برخی او را جزء طیف علی لاریجانی می دانند هم دیده می شود.

,

در چنین فرآیندی است که بازار بایدها و نباید، چنین می‌کنم‌ها و چنان انجام می‌ دهم‌ها؛ بیش از گذشته گرم شده و همه تلاش می‌کنند تا در این آشفته بازار بیشترین سهم را از سبد رای خود و حتی رقبای سیاسی‌ شان کسب کنند اما  به نظر می‌رسد شرایط اجتماعی و به خصوص وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم طی این سال‌ های اخیر به سمت و سویی رفته است، که دیگر امید چندانی به موفقیت این رفتارهای عوام ‌فریبانه وجود ندارد. رای‌ دهندگان دیگر تمایلی به شنیدن سخنانی از این جنس ندارند و بیشتر ترجیح می‌دهند تا زمینه بر ارائه برنامه‌ های مدون، کارآمد و واقعی فراهم آید.

,

اما با تمام این سیاسی بازی ها و وعده ها و برنامه های اعلام شده قبل از انتخابات توسط نمایندگان، هیچ خروجی قابل رویت نخواهد بود و همچنین مردم ایران هم ثابت کرده اند که نمی توان تحلیلی از رفتار آنها داشت و هر رای دهنده ای خود تصمیم می گیرد چه کُند و به چه کسی رای دهد و این نوع تبلیغات کمتر در رای نهایی تاثیر دارد.


انتهای پیام/

,
,
,
, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه