اخبار داغ

عملیات مهار آتش سوزی "خامی" با بالگرد+ فیلم

عملیات مهار آتش سوزی "خامی" با بالگرد+ فیلم
17هکتار از جنگل ها و مراتع شهرستان باشت در آتش سوزی های چند روز گذشته تاکنون طعمه حریق شده اندو این آتش سوزی‌ها در مناطق کوه خامی، شلالدون، نارگ موسی و لار با تلاش نیروهای مردمی و امدادگران مهار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب جنوب،در چند روز گذشته 4 نقطه در شهرستان باشت طعمه حریق شده است که علت برخی از آنها و میزان خسارت در دست بررسی قراردارد و این درحالی است که 17هکتار از جنگل ها و مراتع این شهرستان در آتش سوزی های چند روز گذشته تاکنون طعمه حریق شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  آفتاب جنوب,

این آتش سوزی‌ها بیشتر در مناطق کوه خامی، شلالدون، نارگ موسی و لار به وقوع پیوست که با تلاش نیروهای مردمی و امدادگران مهار شد ،همچنین در آتش سوزی چند روز اخیر منطقه حفاظت شده کوه خامی ، اعزام نیرو برای اطفای حریق با استفاده از بالگرد انجام گرفت.

,

کوه سه هزار و ۱۷۲ متری خامی با ۱۰ قله بالای سه هزار متر ارتفاع، بین دو شهرستان گچساران و باشت واقع شده است،ارتفاع علوفه و مراتع در کوه خامی به دلیل بارندگی مناسب در سال جاری تا یک متر می‌رسد.

,

منطقه حفاظت شده خامی ۲۵ هزار و ۶۷۱ هکتار وسعت دارد و این منطقه کوهستانی در سال ۷۸ با هدف حمایت از جمعیت جانوری به عنوان منطقه حفاظت شده مورد حفاظت قرار گرفت.

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه