اخبار داغ

دغدغه گردشگران در سفر به شهرستان فارسان/

زیرساخت‌های گردشگری مناسبی در شهرستان فارسان وجود ندارد

زیرساخت‌های گردشگری مناسبی در شهرستان فارسان وجود ندارد
مکان گردشگری وگردشگرخوبی در شهرستان فارسان هست ولی زیرساخت‌های لازم برای استفاده از این ظرفیت برای مسافران فراهم نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از جهانبین نیوز، فارسان یکی از شهرهای استان چهارمحال و بختیاری است. مکان‎های دیدنی شهرستان فارسان، سنگ‌نوشته تاریخی مشروطه در کنار غاری به نام «پیرغار» در روستای سرسبز و جنگلی دِه چشمه، غار سراب در روستای دهنو است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , جهانبین نیوز, جهانبین نیوز,
فارسان نقطه تقاطع و بهترین مرکز داد و ستد برای طوایف مختلف بختیاری است. در شهر فارسان مسجد جامع فارسان از بناهای تاریخی و کهن این شهر است. حمام خزانه‌ای این شهر که قدمتی حدود 200 ساله داشت بابی توجهی مسئولین شهر و میراث فرهنگی استان خراب و اسفالتِ خیابان به روی آن کشیده شد.
 
یکی از همشهریان فارسانی در گفتگو با خبرنگارجهانبین نیوز گفت: تعطیلات پایان ماه رمضان تجربه‌ی جدیدی در خصوص صنعت گردشگری برای شهرستان فارسان به ارمغان داشت.

حیدری افزود: متأسفانه حجم اندکی از سیل گردشگران که به استان چهارمحال و بختیاری سفر کردند در شهر فارسان اقامت داشتند ولی امکانات لازم برای اقامت این عزیزان به لحاظ کیفی و کمی در سطح پایینی قرار داشت.

وی بیان داشت: اگر مکان گردشگری پیرغار نبود هیچ گردشگری از شهرستان ما عبور هم نمی‌کرد. کمکی که صنعت گردشگری می‌تواند انجام دهد را به‌وضوح در روستای ده چشمه می‌توان دید.

حیدری اظهار داشت: ایجاد کمپ‌های اقامتی، ایجاد فروشگاه‌های بزرگ در طول مسیر فروش صنایع‌دستی و سوغات محلی (که البته جا دارد به این موضوع توجه ویژه شود) و اشتغال ازجمله مزایای حضور گردشگران است.

وی عنوان داشت: امیدواریم ادارات و سازمان‌ها از تجربه قطع برق و آب در پایان تعطیلات گذشته تجربه کسب کنند و هماهنگی‌های بیشتری باهم داشته باشند تا گردشگران خاطر خوشی از سفر به شهرستان ما به همراه داشته باشند.

حیدری در پایان گفت: به زیرساخت‌های گردشگری توجه ویژه داشته باشند. سرویس‌های بهداشتی، حمام، آب آشامیدنی روشنایی و امنیت و جاده‌های دسترسی هم ازجمله اولویت‌های توسعه این صنعت می‌باشد. از بخش خصوصی هم خواهشمندیم هرساله بخشی از درآمد گردشگری را صرف امور رفاهی کنند و در مقابل درآمدی که از این راه دارند مبالغی را هم‌جهت توسعه هزینه کنند.
,
,
, جهانبین نیوز , جهانبین نیوز ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,


 

 
,
,
, ,
,
,

آبشار پیرغار یکی از زیباترین مکان‌های طبیعی استان چهارمحال و بختیاری می‌باشد
 
آبشار پیرغار در مجموعه گردشگری پیرغار روستای ده ‌چشمه شهرستان فارسان قرار دارد. این آبشار از بالای کوه پیرغار به پایین سرازیر شده و یکی از زیباترین مکان‌های طبیعی استان چهارمحال و بختیاری می‌باشد.
در فصل زمستان سرمای بسیار زیادی این منطقه را فرامی‌گیرد و موجب یخ‌زدگی آبشار می‌شود، اما بااین‌وجود به دلیل برخورداری این منطقه از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی، مورد بازدید علاقه‌مندان بسیاری می‌باشد.
 
در مجاورت این آبشار کتیبه‌هایی دیده می‌شوند که جزو بی‌نظیرترین آثار مکتوب از حمله بختیاری‌ها به تهران در زمان مشروطه می‌باشند. این سنگ‌نوشته‌ها به شرح فعالیت‌های مجاهدین چهارمحال و بختیاری برای مبارزه با استبداد محمدعلی شاه قاجار پرداخته است. کتیبه‌ها به‌فرمان حاج خسرو خان سردار ظفر بختیاری، حاج علی‌قلی خان سردار اسعد دوم بختیاری و جعفرقلی خان سردار اسعد سوم بختیاری ایجادشده‌اند.
 
آبی که از آبشار پیرغار جاری می‌شود، از کنار روستای ده چشمه گذشته و کشتزارهای بسیاری را سیراب می‌نماید. این آبشار در سال‌های پربارش بیش از دو ماه (از اواسط اسفند تا اواخر اردیبهشت) آبدهی دارد اما در سال‌های خشک‌سالی، میزان آبدهی آن به یک ماه کاهش می‌یابد.

, آبشار پیرغار یکی از زیباترین مکان‌های طبیعی استان چهارمحال و بختیاری می‌باشد,
,
,
,
,
,
,
,


مکان‌های گردشگری در این شهرستان دارای زیرساخت‌های مناسبی نیستند
 
مسافران و گردشگران به‌جای دغدغه حضور و اقامت در هتل‌های چند ستاره، حضور در روستاها و اقامتگاه‌های بوم گردی تمرکز می‌کنند تا به‌دوراز زندگی ماشینی بر صفای دل و روح بیفزایند.
 
یکی از مسافرانی که از استان خوزستان به این شهر مسافرت کرده می‌گوید: مکان گردشگری وگردشگرخوبی در شهرستان هست ولی زیرساخت‌های لازم برای استفاده از این ظرفیت فراهم نیست.
 
یداللهی کارشناس مدیریت جهانگردی گفت: سالانه بیش از یک‌میلیون گردشگر به شهرستان سفرمی کنند امامتاسفانه امکانات جوابگوی نیاز این‌همه مسافر نیست.

,
, مکان‌های گردشگری در این شهرستان دارای زیرساخت‌های مناسبی نیستند,
,
,
,
,
,
,




 
,
,
, ,
,
,
مناطق روستایی زمینه مساعدی برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی دارند

 رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان فارسان از افزایش 30 درصدی گردشگران به شهرستان فارسان خبر داد.

فرشید بزرگ نیا افزود: در تعطیلات آتی بیش از ده‌ هزار نفر از کانون‌های گردشگری و بناهای تاریخی شهرستان فارسان بازدید کردند.

 وی افزود: تمام تمهیدات لازم فراهم‌شده که مسافرین عزیز با خاطره‌ی خیلی خوب به استان‌ها و شهرستان‌های خود بازگردند.

بزرگ نیا بیان داشت: روستاهای هدف گردشگری استان ضمن برخورداری از بافت تاریخی، دارای آداب‌ورسوم و سنن ویژه خود هستند که می‌تواند برای هر گردشگر ازجمله گردشگران خارجی جذاب باشد.

وی اظهار داشت: مناطق روستایی زمینه مساعدی برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی دارند و باید با توجه بیش‌ازپیش به این مناطق و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها آن‌ها بتوان ضمن جلوگیری از مهاجرت جمیعت روستایی به شهرها، اقتصاد روستایی را نیز توانمند کرد.
, مناطق روستایی زمینه مساعدی برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی دارند, مناطق روستایی زمینه مساعدی برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی دارند,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه