اخبار داغ

بعد از ماه‌ها دریافت‌نکردن حقوق، کارگران یک هفته دیگر هم صبر می‌کنند؛

قول مدیریت کاشی نیلوفر برای پرداخت حقوق و انصراف کارگران از پیگیری قضائی

قول مدیریت کاشی نیلوفر برای پرداخت حقوق و انصراف کارگران از پیگیری قضائی
بعد از اعتراض کارگران کارخانه کاشی نیلوفر مدیران این کارخانه قول دادند هفته آینده حقوق کارگران و معوقات آن‌ها نیز به تدریج پرداخت شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، کارگران خط تولید کارخانه کاشی نیلوفر بیرجند در اعتراض به معوق‌شدن چندماهه حقوق خود، روز گذشته در مقابل این کارخانه تجمع کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان, تجمع , تجمع ,
 
,
این کارگران مهم‌ترین مشکل خود را معوق‌شدن 9 ماه حقوق بیان و اعلام کردند: از نیمه سال 1395 تاکنون، یک ریال اضافه‌کاری کارگران پرداخت نشده و از تیرماه تا دی‌ماه 1397 و همچنین از ابتدای سال‌جاری تا امروز حقوق کارگران پرداخت نشده است.
,
 
,
این کارگران از مسئولان می‌خواستند به مشکلاتشان رسیدگی شود.
,
 
,
روز گذشته در حوزه سیاسی استانداری خراسان جنوبی و در کمیسیون کارگری جلسه‌ای با چند نفر از کارگران به همراه مدیران کارخانه برگزار شد و کارگران مسائل خود را مطرح کردند. مدیران این کارخانه در این جلسه قول‌های مساعدی دادند که مشکلات کارگران را حل کنند.
,
 
,
داوود شهرکی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در این خصوص در گفت‌وگو با خاورستان، گفت: حقوق کارگر به وزارت کار مربوط است و اداره کل کار باید پیگیر باشد و ما متولی کارگر نیستیم بلکه متولی تولید هستیم و مسائل کارگری در حوزه اداره کل کار و تأمین اجتماعی است و آن‌ها باید مطالبات کارگران را پیگیری کند.
, خاورستان, خاورستان,
 
,
وی افزود: ما تولید و مشکلات تولید را دنبال می‌کنیم و مشکلات کارگری را باید اداره کل کار رسیدگی کند اما ما هم کمک آن‌ها می‌کنیم.
,
 
,
ورقانی مدیر داخلی کارخانه کاشی نیلوفر فاز 2 و 3 نیز در گفت‌وگو با خاورستان، گفت: کارگران به دلیل معوق‌ماندن حقوقشان تجمع کرده بودند و ما از قبل قول پرداخت حقوق را داده بودیم اما کارگران مطمئن نبودند و اعتراض کردند و در جلسه‌ای که در استانداری برگزار شد اعلام کردیم که حقوق آن‌ها را هفته آینده پرداخت خواهیم کرد.
, خاورستان, خاورستان,
 
,
وی افزود: قرار است در هر ماه بخشی از معوقات آن‌ها جبران شود و هر ماه 2 ماه حقوق می‌گیرند تا معوقات آن‌ها به پایان برسد.
,
 
,
حجازیان مدیر روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی نیز در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: پیرو تجمع تعدادی از کارگران کاشی نیلوفر در اعتراض به عدم‌پرداخت مطالبات قانونی به اطلاع می‌رساند نظارت بر حسن اجرای قانون کار در کارگاه‌های استان توسط بازرسان کار این اداره کل به صورت مستمر و در قالب بازرسی‌های ادواری و موردی انجام و تذکرات لازم نیز داده می‌شود که در خصوص مطالبات کارگران این مجموعه نیز علاوه بر انجام بازرسی مکاتبات متعددی دال بر تأکید بر پرداخت این مطالبات داده شده است.
,
 
,
وی افزود: از طرفی تنها مرجع قانونی جهت بررسی خواسته‌ی مطروحه مراجع حل اختلاف موضوع فصل نهم قانون کار بوده که با تقدیم دادخواست از ناحیه ذی‌نفع انجام می‌شود که تاکنون دادخواستی از سوی کارگران واصل نشده است اما این اداره کل تاکنون فراتر از وظایف قانونی جلسات متعدد با کارفرما و دستگاه‌های ذی‌ربط و از طریق استانداری نیز پیگیری‌های لازم جهت احقاق حقوق این قشر داشته و این تلاش‌ها همچنان ادامه خواهد داشت.
,
 
,
بنابراین گزارش، مسئولان ذی‌ربط باید بیش از این مشکلات کارگران را پیگیری کنند تا این حجم از معوقات ایجاد نشود. بسیاری از کارگران به دلیل نگرانی که از اخراج دارند، از طرح شکایت صرف‌نظر می‌کنند اما این موضوع نباید باعث شود ادارات مربوطه اقدامی انجام ندهند. این‌که منتظر شکایت کارگر بمانیم یا به تذکر بسنده شود، دردی از کارگر دوا نخواهد کرد بلکه کارگران منتظر اقدام عملی از سوی مسئولان هستند تا مشکلات کارخانه و کارگران را مورد بررسی قرار دهند و هم مشکلات کارخانه و هم مشکلات کارگران، مرتفع شود. نیاز است بازرسی‌های مکرر و بررسی وضعیت کارگران به خصوص پرداخت حقوق، در بازه‌های زمانی مشخص انجام شود تا موضوعاتی مانند معوق‌شدن 9 ماه حقوق کارگران، ایجاد نشود. بهبود وضعیت معیشتی و ایجاد امنیت شغلی کارگران از اقدامات مهم در جهت رونق تولید محسوب می‌شود چراکه با این وجود، کارگران دغدغه‌ای جز تلاش در جهت رونق تولید نخواهند داشت.
,
 
,
پیرو این گزارش و قول مدیران کارخانه کاشی نیلوفر که هفته آینده حقوق کارگران پرداخت خواهد شد، خاورستان، این موضوع را دوباره پیگیری خواهد کرد.
, خاورستان, خاورستان,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه