اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

فاصله گرفتن مسئولین از فرهنگ مقاومت تفکر آنان را تغییر داده است/سایه جنگ نتیجه برجام و رفع آن نتیجه منطق مقاومت

فاصله گرفتن مسئولین از فرهنگ مقاومت تفکر آنان را تغییر داده است/سایه جنگ نتیجه برجام و رفع آن نتیجه منطق مقاومت
کارشناس سیاسی با بیان اینکه مسئولین فعلی کشور و مدافع برجام از تفکر انقلابی فاصله گرفته اند گفت:این افراد از فرهنگ مقاومت فاصله گرفته اند و نتیجه این شده است که فکر می کنند اگر در مقابل دشمن مقاومت نکرده و با او کنار می آمدیم شاید نتایج بهتری بدست می آوردیم در صورتی که تجربه نشان می دهد هر کسی با دشمن کنار آمده وضعش بهتر نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛  میزگرد «منطق مقاومت از صدر اسلام تا انقلاب اسلامی» با حضور کارشناسان سیاسی در دفتر پایگاه خبری دیارآفتاب برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

, ,

ابوالفضل فخرالاسلام کارشناس و فعال سیاسی، در این میزگرد گفت: فرهنگ مقاومت یک فرهنگ دینی و الهی و یک دستور است که به همه انبیا الهی داده شده است. یعنی از زمان نوح نبی دستور به مقاومت بوده و طی صدها سال مقاومت در مقابل دشمنان و مشرکان تا حضرت موسی در برابر فرعون، حضرت ابراهیم در مقابل نمرود و نمرودیان و همین‌طور این سیل طی شده است تا زمان اسلام.

, .,

فخر الاسلام افزود: اسلام دین مقاومت است و آیات قرآن صراحتاً به این مسئله می‌پردازند و در نمونه‌ای آمده است «فَاستَقِم کَما أُمِرتَ» در آنچه به تو امر شده استقامت کن. برخلاف اینکه برخی تصور می‌کنند که وقتی انسان در یک نقطه‌ضعف قرار می‌گیرد باید مقاومت کند، این‌طور نیست، مقاومت از قوام می‌آید، قوام یعنی محکم، مقاومت باعث می‌شود که انسان در برابر دشمن قوی شود.

, .,

ارائه منطق مقاومت به جهان اسلام توسط امام(ره)

, ارائه منطق مقاومت به جهان اسلام توسط امام(ره), ارائه منطق مقاومت به جهان اسلام توسط امام(ره),

وی، مقاومت را عامل پیروزی پیامبر گرامی اسلام در برابر کفار دانست و عنوان کرد: اسلام به‌راحتی با مقاومت در طول کم‌تر از یک قرن فراگیر می‌شود و جلوتر هم که بیاییم، می‌بینیم که امام (ره) در جریان انقلاب اسلامی فرهنگ مقاومت را نهادینه کرد و همین امر به کشورهای اسلامی و کشورهای تحت ظلم استکبار به‌عنوان الگو، درس و سرمشق ارائه گردید.

, .,

, ,

این کارشناس سیاسی تحولات چهل سال اخیر در ایران و دنیای اسلام را نتیجه منطق مقاومت برشمرد و تصریح کرد: امام(ره) منطق مقاومت را روی دست گرفت و به همه جهانیان اعلام کرد که اگر ما به فرهنگ مقاومت قرآن عمل کنیم به‌طورقطع در برابر استکبار پیروز می‌شویم.

, .,

منطق مقاومت منطق اتکا به خدا

, منطق مقاومت منطق اتکا به خدا, منطق مقاومت منطق اتکا به خدا,

وی ادامه داد: باید دانست که این منطق مقاومت از یک فرهنگ به دست می‌آید و این فرهنگ، فرهنگ توکل بر خداوند است. اگر انسان بر خداوند توکل پیدا کند مقاوم می‌شود و وقتی مقاوم شد دیگر از کسی نمی‌ترسد، برای او افقی که خداوند ترسیم کرده است «إِحدَى الحُسنَیَینِ» است و چون می خواهد به این برسد دیگر ملاک نیست که دشمن استکبار باشد، یک کشور کوچک تر باشد و یا همه با هم متحد باشند.

, .,

فخر الاسلام تشریح کرد: اگر مردم براساس منطق مقاومت بایستند نتیجه می گیریم. ما با منطق مقاومت توانستیم ۸ سال دفاع مقدس را با پیروزی پشت سر بگذاریم. با منطق مقاومت در حوزه اقتصادی چهل سال است که تحت شدید ترین تحریم ها قرار گرفتیم ولی همین فرهنگ مقاومت بود که با اتکای به این فرهنگ توانستیم علاوه بر اینکه در مقابل دشمن سر خم نکنیم بلکه قوام بیشتر بگیریم و به قدرتی در برابر دنیا تبدیل شویم.

, .,

وی با اشاره به اینکه آمریکا جرات نمی کند به ما نزدیک شود اظهار کرد: در اقدامات اخیر آمریکا، تبلیغات رسانه ای نوچه‌های سیاسیون و افرادی که به جای خدا، متکی به کدخدا هستند، بود که مردم را نگران می‌کرد و الا انسانی که متکی به خدا باشد با اعتماد به خدا و فرهنگ مقاومت و منطق مقاومت اصلاً امکان ندارد که در مقابل آمریکا کوتاه بیاید.

, .,

این فعال سیاسی ضمن اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب به منطق مقاومت در مراسم ارتحال امام (ره) گفت: این تأکید به این دلیل است که از این منطق نتیجه گرفتیم و اگر این منطق را ادامه بدهیم نتیجه خواهیم گرفت. همچنان که برخی از افراد که تا به حال به این مقوله اعتقاد نداشتند، پشت تریبون‌ها می‌گویند که راهی جز مقاومت نداریم. اگر این مسیر به خوبی طی می شد و یا در آینده طی شود ان‌شاءالله به پیروزی های بزرگی خواهیم رسید.

, .,

مقاومت لازمه پیشرفت

, مقاومت لازمه پیشرفت, مقاومت لازمه پیشرفت,

وی به بیان مصادیقی از نتیجه مقاومت در کشور و منطقه پرداخت و اظهار کرد: در سطح ایران ما اگر در زمان جنگ چیزی برای مقابله به مثل نداشتیم در حال حاضر جزء چند کشور معدود صاحب فناوری موشکی و مخصوصاً موشک‌های بالستیک نقطه زن هستیم که یک قدرت بی‌بدیل در منطقه است.

, .,

فخرالاسلام ضمن بیان اینکه با مقاومت بود که توانستیم در تولید برخی مواد غذایی خودکفا شویم تصریح کرد: در حوزه نانو جزء ۵ کشور دنیا شدیم. در حوزه دارو که می توانست با تحریم های انجام شده برای ما تهدید آفرین باشد در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد داروها را خودمان تولید می کنیم. در حوزه مسائل هسته ای به یک قدرت تبدیل شدیم و علی رغم اینکه بسیار سیاست های محدود کننده ای را بر ما تحمیل کردند ولی با این حال این توانایی بالقوه در هر مرحله ای می تواند تبدیل به بالفعل شود و نتایجش برای دنیا مشخص است.

, .,

وی ادامه داد: در حوزه پتروشیمی و حوزه نفت موفقیت های زیادی را به دست آوردیم و در حال حاضر بیش از ۱۰۰ میلیون لیتر در روز بنزین تولید می کنیم. پالایشگاه ستاره خلیج فارس ۳۷ میلیون لیتر در روز بنزین تولید می کند و این موفقیت، نتیجه مقاومت است.

, .,

این کارشناس سیاسی به دستاوردهای منطقه ای پرداخت و بیان کرد: در حوزه منطقه هم فرهنگ مقاومت به سمت عراق و سوریه و لبنان رفت حتی بیداری اسلامی نتیجه ای برآمده از فرهنگ مقاومتی بود که امام آن را به صورت عملی در ایران ایجاد کرده بود.

, .,

وی افزود: چه طور می شود مردمی که در یک محدوده و باریکه قرار گرفته اند و هیچ امکانات زندگی و توان نظامی ندارند اما در مقابل رژیمی تا دندان مسلح که بیش از ۴۰۰ کلاهک هسته ای و انواع سلاح های پیشرفته را دارد مقاومت می کنند. سوریه ای که در سال ۹۰ مورد تهاجم ابر قدرتها و داعش قرار گرفت اگر تز مقاومتی که رهبری به بشار اسد دادند را عمل نکرده بودند به اینجا نیم رسید و براساس پیش بینی ها بشار اسد سه ماه هم دوام نمی آورد ولی در حال حاضر بر داعش پیروز شد و به عنوان یک رئیس جمهور مقتدر مطرح است.

, .,

فخرالاسلام عنوان کرد: حزب الله لبنان گروه شبه نظامی کوچکی است که ایجاد شد تا با تهاجمات رژیم صهیونیستی مقابله کند و مصداق های بارز پیروزی اش در جنگ های ۲۲ روزه و ۳۳ روزه مشهود است و رژیم صهیونیستی را به سمت نابودی می کشاند. امروز حزب الله است که  مبارز می طلبد. رژیم صهیونیستی در لاک دفاعی فرو رفته است و علی رغم امکاناتی که از آن سخن به میان می آورند می بینیم با یک رگبار موشکی نیروهای فلسطینی گنبد آهنینشان قادر به پاسخ گویی نیست و اینها همه نتیجه مقاومت است.

, .,

وی گذری هم بر نتایج سازش در منطقه و دنیای اسلام داشت و گفت: هر جا عربستان با بیگانه کنار آمد و براساس اسلام مقاومت نکرد، این طور می شود که میلیاردها دلار از بودجه مردم را می برند برای آمریکا و در نهایت رئیس جمهور آمریکا از آنها با عنوان گاو شیر ده تعبیر می کند و تحقیر می شوند. امارات را هم اگر در نظر بگیرید همین است. لیبی نیز از هسته ای خود کوتاه آمد و فناوری را تحویل داد آخرش چه شد؟ هر جا مقاومت بوده آنجا نتیجه گرفتیم و هر جا سازش بوده شکست خوردیم. همیشه هزینه سازش و تسلیم بیشتر از مقاومت و پایداری است و این را باید همه بفهمند.

, .,

این فعال سیاسی اظهار کرد: در قضایای اخیر برخی افراد ساده لوح نگرانی ایجاد می کردند که چاره جز کنار آمدن با رژیم صهیونیستی نداریم و باید با آمریکا مذاکره کنیم ولی وقتی دشمن مقاومت جمهوری اسلامی را دید پرچم تسلیم را بلند کرد و همان ایام بالفور وزیر خارجه عمان را ایران فرستاد، به سراغ نخست وزیر عراق رفت و الان هم به دنبال نخست وزیر ژاپن رفته اند تا به ایران بگویند که ما اهل جنگ نیستیم. اگر مقاومت کنیم ان شاءالله کشور به سمت‌وسوی پیروزی خواهد رفت.

, .,

فخرالاسلام با بیان اینکه مسئولین فعلی کشور و مدافع برجام از تفکر انقلابی فاصله گرفته اند، گفت: مشکل همین مسئله است، متأسفانه برخی مسئولین از روحیه انقلابی خود فاصله گرفته و به محافظه‌کاری و مدارا کردن با دشمن معتقد هستند.

, .,

فاصله گرفتن مسئولین از فرهنگ مقاومت تفکر آنان را تغییر داده است

, فاصله گرفتن مسئولین از فرهنگ مقاومت تفکر آنان را تغییر داده است, فاصله گرفتن مسئولین از فرهنگ مقاومت تفکر آنان را تغییر داده است,

وی افزود: این افراد از فرهنگ مقاومت فاصله گرفته‌اند و نتیجه این شده است که فکر می‌کنند اگر در مقابل دشمن مقاومت نکرده و با او کنار می‌آمدیم شاید نتایج بهتری بدست می آوردیم در صورتی که تجربه نشان می دهد هر کسی با دشمن کنار آمده وضعش بهتر نشده است.

, .,

فخرالاسلام، غفلت و ساده‌لوحی را از دیگر خصوصیات اشتباه برخی مسئولین داخلی عنوان کرد و گفت: دشمن با برنامه‌های بزک‌کرده و طرح‌های فریبنده پیش می‌رود و این صفت شیطان است. همین‌جا معلوم می‌شود وقتی امام خمینی(ره) آمریکا را شیطان بزرگ نامیدند به این علت بود که آمریکا دقیقاً اسلوب شیطان را عمل می‌کند، برای مثال رئیس‌جمهور این کشور در روز عید نوروز به زبان فارسی تبریک می‌گوید ولی از آن‌طرف یک ماه بعد می‌گوید مردم ایران تروریست هستند.

, .,

برجام سایه جنگ آورد، منطق مقاومت آن را دور کرد

, برجام سایه جنگ آورد، منطق مقاومت آن را دور کرد, برجام سایه جنگ آورد، منطق مقاومت آن را دور کرد,

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: مسئولین خوش‌بین به برجام قطعاً نسبت به عواقب کار خود غافل هستند و بعضاً فکر می‌کنند برجام کشور را از جنگ نجات داده است در صورتی که برجام سایه جنگ را بر سر کشور آورد ولی با لطف خداوند و مقاومت نیروهای انقلابی، دشمن مجبور به عقب‌نشینی شد.

, .,

وی تصریح کرد: ایران از ابتدا هم ذیل فصل ۷ ماده ۴۲ سازمان ملل نبوده است ولی به دروغ این مسئله در ذهن مردم ایجاد شد و هنوز هم متأسفانه بر اثر تصور غلطی که از ابرقدرتی آمریکا در ذهن سیاست‌مداران ما ازجمله ظریف و روحانی وجود دارد، آن‌ها را نسبت به هیمنه دشمن سست کرده است به‌طوری‌که ظریف در دانشگاه تهران و پشت تریبون می‌گوید ایران در مقابل آمریکا ده دقیقه هم نمی تواند دوام بیاورد.

, .,

نرمالیزه کردن ایران هدف اصلی پروژه نفوذ

, نرمالیزه کردن ایران هدف اصلی پروژه نفوذ, نرمالیزه کردن ایران هدف اصلی پروژه نفوذ,

فخر الاسلام، به نفوذ غرب در تیم مدیریتی کشور اشاره کرد و گفت: همین نفوذی که در دستگاه های تصمیم ساز و تصمیم گیر کشور ایجاد شده سمت و سو را به سمت مذاکره و کنار آمدن با دشمن برده است و هدف از تمامی این کار ها نرمالیزه کردن جمهوری اسلامی ایران است تا مانند بسیاری از کشورهای اطراف تبدیل به کشوری بی ضرر و بی خاصیت شود و کاری به کار استکبار جهانی نداشته باشد.

, .,

تشکیل نظام انقلابی بر پایه مقاومت

, تشکیل نظام انقلابی بر پایه مقاومت, تشکیل نظام انقلابی بر پایه مقاومت,

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بیانیه گام دوم رهبر انقلاب، اظهار کرد: در این بیانیه مقام معظم رهبری به نکته ای مهم یعنی تشکیل نظام انقلابی اشاره کرده اند. یکی از دغدغه های ایشان این بود که ممکن است روزی فرا برسد که جمهوری اسلامی با انقلاب اسلامی به مشکل بربخورد و در این بیانیه تاکیدی بر نظام انقلابی دارند.

, .,

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: اما برخی با شبهه افکنی نمی گذارند این بیانیه برای مردم تبیین و عملیاتی شود. مقام معظم رهبری گام های عملی خود را برداشته اند تا جایی که بسیاری از مسئولین را از افراد جوان و انقلابی قرار داده اند که می توان به فرمانده ستاد نیروهای مسلح، مسئول قوه قضائیه، ائمه جمعه و ... اشاره کرد که این انتصابات جدید حرکت به سمت تحول انقلابی را نشان می دهد.

, .,

فخرالاسلام گفت: اگر می خواهیم کشور را از نامحرمان و نا اهلان نجات دهیم باید با تشکیل مجلسی انقلابی راه را برای تشکیل دولتی انقلابی فراهم کنیم تا مردم نیز به رئیس جمهوری انقلابی رأی دهند.

, .,

وی، این تغییرات را زمینه‌سازی برای تحقق پیش‌بینی مقام معظم رهبری نسبت به تشکیل نظام انقلابی دانست و خاطرنشان کرد: اگر در جامعه یک مقدار افراد انقلابی شور و هیجان از خود نشان دهند، می‌توان پست‌های مهم کشور را از افراد نفوذی خالی کرد و با روی کار آوردن افراد شجاع، متدین، معتقد به مبانی اسلام و ولایت، حامی نظام و انقلاب، نسبت به تشکیل نظام انقلابی اقدام کرد.

, .,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه