اخبار داغ

رئیس اداره محیط زیست شهرستان رشتخوار خبر داد؛

تحویل یک بهله پرنده نادر شاه بوف توسط شهروند دوستدار محیط زیست

تحویل یک بهله پرنده نادر شاه بوف توسط شهروند دوستدار محیط زیست
رئیس اداره محیط زیست شهرستان رشتخوار از ثبت زادآوری یک بهله پرنده شاه بوف در منطقه شکار ممنوع بزمای شهرستان رشتخوار، با تحویل این پرنده توسط یکی از شهروندان دوستدار محیط زیست خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جواد گلچین رئیس اداره محیط زیست شهرستان رشتخوار در گفت و گو با خبرنگار صبح توس، از ثبت زادآوری شاه بوف در منطقه شکار ممنوع بزمای شهرستان رشتخوار با تحویل یک بهله جوجه شاه بوف به نمایندگی محیط زیست این شهرستان توسط یکی از شهروندان دوستدار محیط زیست خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی در رابطه با خصوصیات این پرنده منحصر به فرد گفت: شاه بوف گونه ای بسیار زیبا از جغد عقابی می باشد که از راسته ی جغد سانان و از تیره جغدان معمولی است و با نام علمی Bubo bubo شناخته می شود، شاید بتوان این پرنده را، یکی از بزرگترین نوع جغدان و دو برابر جغد گوش دراز دانست.

,

وی افزود: زادآوری این گونه معمولا در فروردین ماه بوده و 2 تا 3 و به ندرت 1تا 6 تخم کوتاه بیضی تا نیمه بیضی شکل سفید رنگ و صیقلی می‌گذارد، زمان تفریخ تخم‌ها 34 تا 36 روز و جوجه‌ها در 42 تا 70 روزگی لانه را ترک کرده، در 100 روزگی پرواز می‌کنند و حداکثر در 180 روزگی مستقل می‌شوند.

,

گفتنی است گونه شاه بوف در فهرست پرندگان حمایت شده ایران قرار دارد و دارای ارزش حفاظتی است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه