اخبار داغ

طرح و رنگ افسارگسیخته؛

داستان مانتو فروشی های خیابان شریعتی کرمان/ یکه تازی اسب سرکش مد و لباس در گرمای تابستان

داستان مانتو فروشی های خیابان شریعتی کرمان/ یکه تازی اسب سرکش مد و لباس در گرمای تابستان
تابستان از راه رسیده از این رو طرح و رنگ های نوبرانه با گرمای هوا در خیابان های شهرمان جولان می دهند، نمایش پوششی که نظارت بر آن لنگ است و بودجه ای هم برای انجام کار فرهنگی تاثیر گذار نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان٬ تابستان از راه رسیده از این رو طرح و رنگ های نوبرانه با گرمای هوا در خیابان های شهرمان جولان می دهند، نمایش پوششی که نظارت بر آن لنگ است و بودجه ای هم برای انجام کار فرهنگی تاثیر گذار نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

گاهی کوتاه، گاهی گشاد اما بدون دکمه و رها شده، گاهی بدن نما آن هم با شال های بلند اما افتاده از سر … این گوشه ای از نمایش پوششی است که این روزها در خیابان ها شاهدش هستیم. بهانه، گرمای هواست دلیلی تا برخی بتوانند سردی اعتقادات دینی شان را به رخ بکشند.

,

بنظر می رسد تابستان؛ فصلی شده است که بدون هیچ مقاومتی، عریانی پوشیده شده بر تن زنان و دختران نمایش داده می شود.

,

البته داستان از خیابان ها شروع نمی شود داستان از مغازه داران که نه، از طراحان و وارد کنندگان لباس و مهم تر از همه از بخش های نظارتی دولتی آغاز می شود؛ بخش هایی که همیشه پایشان لنگ است.

,

این موضوعی است که  منزلی رئیس اتحادیه ی پوشاک استان کرمان هم بدان معقتد است. منزلی چندی پیش در گفتگو با خبرنگار ” زنان کویر” گفته بود که لباس ها ی موجود در بازار قبل از اینکه عرضه شوند، تولید می گردند از این رو باید بر روی خط تولید بیش از بازار نظارت داشت.

,

او همچنین مشکل اساسی را افرادی دانست که در خانه هایشان اقدام به فروش لباس های خارج از عرف می کنند.

,

درحالیکه منزلی چنین ادعایی دارد، شاهد فروش مانتوهای خارج از عرفی هستیم که در همین خیابانهای کرمان و در مغازه ها به فروش می رود.

,

کافی است که برای خرید مانتو قدم در خیابان شریعتی بگذارید، آن وقت مانتوی دکمه دار می شود ” تخمی که ملخ آن را خورده است”.

,

امروز و دیروز کل شریعتی را گشتم اما باور کنید مانتوی دکمه دار مناسب فصل پیدا نکردم، چند موردی هم که وجود داشت کیفیت و طرحشان بسیار پایین و مناسب فصل نبود این را یک دختران جوان در حالی که نگران و مستاصل مانده بود به خبرنگار ما گفت.

,

یک مسئول فرهنگی که خواست نامش فاش نشود به  خبرنگار ما گفت: با توجه به نبود بودجه فرهنگی از سوی تهران عملا نمی توان کار مناسب و تاثیر گذاری در زمینه ی فرهنگی انجام داد.

,

او ادامه داد: متاسفانه کارهای فرهنگی محدود به برگزاری جلسات، سخنرانی و یا همکاری با چند مدرسه شده است با توجه به نبود بودجه تذکر تنها کاری است که از دستمان بر می آید اما کو گوش شنوا.

,

نظارت پایش لنگ است، پول و بودجه ای هم برای انجام کارهای فرهنگی تاثیرگذار که نیست و این می شود که  اسب سرکش مد و لباس در گرمای تابستان افسار گسیخته در خیابان های شهر یکه تازی می کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه