اخبار داغ

کارشناس مذهبی:

تخریب بقیع در جهت از بین بردن سندیت اسلام بود/ یهودیت پشت پرده تخریب بقیع

تخریب بقیع در جهت از بین بردن سندیت اسلام بود/ یهودیت پشت پرده تخریب بقیع
کارشناس مذهبی با بیان اینکه تخریب بقیع در جهت از بین بردن سندیت اسلام بود، گفت: هر کسی وارد بقیع و کوچه های بنی هاشم می شد انبوهی از سوالات به ذهنشان می آمد که تناسب اسلام با فرقه وهابی چیست و این فرقه چه چیزی برای اثبات دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام محمدرضا شمس الدین کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار مرآت، با گرامیداشتن 8 شوال سالروز تخریب قبور ائمه بقیع، گفت: وهابیت فرقه ای نوظهور بود که برای ادامه حیات خود نیاز داشتند به سلسله اقداماتی دست بزنند و از آنجایی که شبه ارزش های وهابیت با ارزش های متقن اسلامی در تضاد بود، به از بین بردن آثار و سندهای ارزش های اسلام دست زدند.  

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

وی در و دیوار بقیع، کوچه های بنی هاشم و سایر اماکن مقدس اسلامی را نمادی از سندیت اسلام دانست و تصریح کرد: آثار اسلامی خود گویای این بود که این فرقه کاملا استکباری و استعماری است، بنابراین اینها باید این مسئله را حل می کردند.

,

این کارشناس مذهبی اضافه کرد: وهابیت برای از بین بردن سندیت اسلام در اولین گام به تخریب بقیع دست زد و ابتدا در سال 1220 قمری اقدام کرد ولی موفق نشد ولی دوباره در سال 1344 هجری قمری توانست بقیع و قبور ائمه را تخریب کند.

,  ,

شمس الدین با بیان اینکه اینها به زعم خودشان صورت مسئله و سندیت اسلام را پاک کردند، افزود: هر کسی وارد بقیع و کوچه های بنی هاشم می شد انبوهی از سوالات به ذهنشان می آمد که تناسب اسلام با فرقه وهابی چیست و این فرقه چه چیزی برای اثبات دارد؟

,

وی با بیان اینکه وهابیت برای اثبات خودشان مجبور بودند آن چیزهایی که آنها را نفع می کند اعم از قبرستان بقیع، کوچه بنی هاشم، محل زندگی امیرالمومنین و حضرت زهرا، خانه پیامبر اکرم(ص) را تخریب کنند، ادامه داد: آن اماکنی و بخش هایی را که احیانا نگه داشتند و تخریب نکردند هم دقیقا به نفع خودشان وارونه کردند.

,

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه هیچ سند متقن تاریخی مبنی بر اینکه کار آنها رجحان دارد، موجود نیست، اظهار کرد: هیچ مسیحی معتقد نیست مشاهدی که دال بر اثبات مسیحیت می کند را باید خراب کرد و تاکنون هم ندیدیم هیچ یهودی ای برای تخریب مشاهد و اماکن مقدسه خودش اقدام کند حتی هیچ فرقه ای حتی فرقه دروغین نیز به چنین اقدامی دست نمی زنند.

,

به گفته شمس الدین تخریب هیچ یک از اماکن تاریخی در بین هیچ یک از ملت ها پذیرفته نیست و احمقانه ترین کار این است که آثار باستانی و تاریخی توسط امتی که دارند آنجا زندگی می کنند، تخریب شود.  

,

وی تصریح کرد: قالب کشورهای مسلمان در مقابل این ماجرای تخریب بقیع ایستادند و برخی کشورها برای انزوا کشیدن حکومت تازه تاسیس سعودی که برای اثبات و دیده شدن خودشان به چنین اقدامی دست زدند، تا یک هفته عزای عمومی اعلام کردند.

,

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه وهابیت از حرم ها که نماد پاکیزگی باطنی هستند و از تجمع مردم در این اماکن مقدسه می ترسند، افزود: اگر اینها می توانستند شکی نیست که مدفن النبی را هم تخریب می کردند و الآن هم اگر دستشان بیاید خود کعبه را هم تخریب می کنند ولی در مقابل امت اسلام توان این کار را ندارند و می ترسند.

,

شمس الدین، پشت پرده تخریب بقیع را ردپای یهودیت دانست و اظهار کرد: چیزی به عنوان انفکاک بین آل سعود و آل یهود وجود ندارد و اینها دو روی یک سکه هستند.

,  ,

وی با تاکید بر اینکه ترس از تاثیرات بقیع از گذشته وجود داشته و تاکنون نیز ادامه دارد، بیان کرد: بقیع محل تجمع است و مردم اگر آنجا حضور پیدا کنند و تجمع داشته باشند زورشان زیاد می شود، برای همین نیز وهابیت از این مسئله می ترسند و همچنان بقیع را محاصره کرده اند.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه