اخبار داغ

به مناسبت درگذشت "محمدرضا حافظی"

مشق «محرومیت زدایی» روی میز دانش‌آموزان/ بزرگمرد مدرسه‌سازی ایران را بیشتر بشناسیم

مشق «محرومیت زدایی» روی میز دانش‌آموزان/ بزرگمرد مدرسه‌سازی ایران را بیشتر بشناسیم
محمدرضا حافظی خیر مدرسه‌ساز کشور، 23 سال از عمر خود را صرف مدرسه‌سازی و کارهای خیر کرد و شامگاه سه‌شنبه در سن 88 سالگی دعوت حق لبیک گفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک، بروجرد را به دیار فرزانگان، علما و ادیبان می‌شناسند، شهری که در علم و فرهنگ زبانزد است و از این شهر بزرگ‌مردانی برخاسته‌اند که امروز نامشان به نیکی یاد می‌شود و از افتخارات این شهر هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک،,

 

,

بزرگ‌مردانی چون آیت اله بروجردی(ره)، شهید محمد بروجردی(مسیح کردستان)، آیت اله صاحب زمانی، شهید صارمی، مهرداد اوستا، غلامرضا مولانا بروجردی، سید جعفر شهیدی و حاج محمدرضا حافظی رئیس انجمن خیرین مدرسه‌ساز کشور از این شهر برخاسته و اقدامات بی‌نظیری را درزمینه‌های مختلف علمی، دینی، مذهبی، خبری و مدرسه‌سازی انجام داده‌اند.

,

 

,

یکی از بزرگ‌مردان بروجردی حاج محمدرضا حافظی، رئیس انجمن خیرین مدرسه‌ساز کشور بود که شامگاه سه‌شنبه در سن 88 سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

,

 

,

Image result for ‫حافظی خیر مدرسه ساز کشور‬‎

, Image result for ‫حافظی خیر مدرسه ساز کشور‬‎,

 

,

این خیر بزرگ در طول عمر خود مدارس زیادی را در کشور راه‌اندازی کرد و زمینه لازم را برای کسب علم و دانش باهدف توسعه در بخش‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور فراهم کرد، کم نیستند دانش‌آموزانی که با دستان سخاوتمند خیرین مدرسه‌ساز، انسانیت را مشق هر شبشان کردند و در مسیر فراگیری علم و دانش، بی‌وقفه برای رسیدن به قله‌های پیشرفت تلاش کردند.

,

 

,

محمدرضا حافظی در سال 1310 در بروجرد متولد شد و 23 سال از عمر خود را برای کارهای خیر مدرسه‌سازی وقف کرد، برایش روستا و شهر فرقی نداشت، هدفش ایجاد شرایط برای همه دانش آموزان برای کسب علم و دانش بود تا مباد دانش‌آموزی از تحصیل و آموختن علم و دانش بازمانند.

,

 

,

Image result for ‫حافظی خیر مدرسه ساز کشور‬‎

, Image result for ‫حافظی خیر مدرسه ساز کشور‬‎,

 

,

این خیر مدرسه‌ساز دارای مدرک دکترای مدیریت بود و درزمانی که کشور نیاز به مدارس زیادی داشت، محمدرضا حافظی آستین همت بالا زد و اولین مدرسه را 23 سال پیش در مشهد احداث کرد.

,

 

,

اولین خیر مدرسه‌ساز کشور امام خمینی(ره) بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران اولین مدرسه را ساخت و مرحوم حافظی با تأسی از امام(ره) در این سال‌ها مدارس زیادی را احداث کرد.

,

 

,

محمدرضا حافظی بعد از فوت پسرش در یک حادثه تصادف، منزلی را که در منطقه جردن برای زندگی آن‌ها خریده بود را فروخت و اولین دبیرستان را در زادگاهش بروجرد به یاد پسرش به نام(دبیرستان حافظی) ساخت و هزاران جوان در این مدرسه مشغول به تحصیل شدند.

,

 

,

, ,

 

,

حافظی در این راستا انجمن خیرین مدرسه‌ساز را در کشور راه‌اندازی کرد و امروز 650 هزار خیر مدرسه‌ساز در داخل کشور و هزار خیر در سراسر دنیا در این امر خداپسندانه مدرسه‌سازی دخیل هستند.

,

 

,

سال گذشته مراسم بزرگداشتی برای این خیر مدرسه‌ساز در زادگاهش بروجرد برگزار شد و خاطرات این بزرگ‌مرد برای همیشه در ذهن‌ها باقی می‌ماند.

,

 

,

روحش شاد و یادش گرامی باد

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه