اخبار داغ

معاون سازمان تحقیقات و آموزش کشاورزی خبر داد؛

فعالیت ۱۴۰۰ مرکز تحقیقاتی کشاورزی در کشور

فعالیت ۱۴۰۰ مرکز تحقیقاتی کشاورزی در کشور
معاون ترویج و آموزش کشاورزی سازمان تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی از فعالیت ۱۴۰۰ مرکز تحقیقاتی کشاورزی در کشور خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، علی اکبر مویدی ظهر امروز چهارشنبه در دومین همایش جشنواره ملی مزرعه که در ایستگاه تحقیقاتی اسلام آباد غرب برگزار شد، اظهار داشت: استان کرمانشاه از سال گذشته به عنوان یکی از استانهای جدی در حوزه انتقال یافته معرفی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,

معاون ترویج و آموزش کشاورزی سازمان تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی افزود: اگر در دنیا کشورهای در حال توسعه از وابستگی به منابع تغییر مسیر دهند و دانش و فناوری روی بیاورند به یک کشور پیشرفته تبدیل خواهند شد.

,

وی با تاکید بر توجه به کشاورزی دانش بنیان گفت: امروزه کشورهایی مثل هلند بیشتر از تولیدات کشاورزی، تکنولوژی را صادر می کنند و همین سبب پیشرفت و توسعه آنها شده است.

,

مویدی خاطرنشان کرد: کشاورزی دانش بنیان بر ۳ رکن نظام نوآوری، نظام تحقیقات و نظام دانش و اطلاعات استوار است.

,

معاون ترویج و آموزش کشاورزی سازمان تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی با بیان اینکه یک برنامه دانش بنیان می تواند در عرصه کشاورزی بسیار راهگشا باشد، گفت: می‌توانیم در راستای دانش بنیان کردن بخش کشاورزی قدم برداریم.

,

وی افزود: امروز در استان کرمانشاه روز مزرعه نسبت به سال گذشته یک درجه ارتقا پیدا کرده و تبدیل به جشنواره ملی روز مزرعه شده است که موضوعات مهم را پیش بینی کردند و به معرفی و تبادل اطلاعات و دانش در این جشنواره پرداختند.

,

معاون ترویج و آموزش کشاورزی سازمان تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک هزار و ۴۰۰ مرکز تحقیقاتی در سراسر کشور فعالیت دارند که برای هر مرکز یک مرکز معین مشخص شده تا در راستای انتقال سریع یافته های تحقیقاتی کمک کنند.

,

مویدی بیان داشت: همچنین ۱۰۰ نفر از پژوهشگران ارشد ما آماده اعزام به استان‌های مختلف هستند که به محققین استان برای تدوین یک برنامه جدی کمک کنند.

,

معاون ترویج و آموزش کشاورزی سازمان تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خاطرنشان کرد: تا کنون ۱۰ هزار نفر از کارشناسان جوان به استخدام مرکز تحقیقاتی آموزش کشاورزی در آمده اند.

,

وی اذعان داشت: حدود ۲۵۰ وسیله نقلیه به ۱۴۰۰ مرکز تحقیقاتی ارسال شده که امید است با پشتیبانی نمایندگان و سازمان برنامه ریزی کشور بیش از این مراکز تحقیقاتی ما تجهیز شوند.

,

مویدی گفت: استان کرمانشاه در بسیاری از موضوعات پیش رو بوده و امیدواریم در بحث ارتقاء و تعامل بین آموزش و ترویج نیز پیش رو باشد و یکی از بهترین پایلوت های ما در کشور شود.

,

معاون ترویج و آموزش کشاورزی سازمان تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی اظهار داشت: کشاورزی تنها بخشی است که امنیت غذایی ما را تامین می کند و می تواند نقش یک ضد تحریم را ایفا کرده و در این شرایط سخت به کشور کمک کند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه