اخبار داغ

در تجمع اعتراض‌آمیز مردم آشنستان مطرح شد؛

روستائیان به صندوق رأی نمایندگان مجلس تبدیل شده‌اند/ جاده‌های مرگ زندگی ما را مختل کرده است

روستائیان به صندوق رأی نمایندگان مجلس تبدیل شده‌اند/ جاده‌های مرگ زندگی ما را مختل کرده است
چند سالی از درخواست اهالی برای آسفالته شدن راه ‌روستا می‌گذرد اما همچنان در حد وعده باقی مانده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شاخص، امروز جمعی از اهالی روستای آشنستان از توابع شهرستان قزوین با تجمع مقابل استانداری قزوین، خواهان رسیدگی به وضعیت جاده این روستا شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص،,

روستای آشنستان در ۱۲ کیلومتری شهر قزوین قرار گرفته است؛ بعد از این روستا، روستاهای دسترجرد و امامزاده اباذر نیز قرار دارند، راه این روستا ۴۰ سال پیش آسفالت شده که اکنون وضعیت مناسبی ندارد و همین موجب نارضایتی اهالی روستا شده است.

,

خبرنگار ما برای اطلاع از مشکلات این اهالی به جمع آن‌ها در مقابل استانداری رفت و به گفت‌وگو با جمعی از ساکنان روستای آشنستان پرداخت؛

,

یکی از اعضای شورای روستای آشنستان در گفت‌وگو با خبرنگار شاخص، اظهار کرد: چند سالی از درخواست اهالی برای آسفالته شدن راه ‌روستا می‌گذرد اما همچنان در حد وعده باقی مانده است.

, شاخص،,

وی افزود: سال گذشته بودجه ۱۶۰ میلیونی برای آسفالت راه روستایی تصویب شد و امسال  ۲۰۰ میلیون بودجه در نظر گرفته شده است؛ در حالی که براساس دستور راه و شهرسازی هر کیلومتر از جاده  برای آسفالته شدن ۳۵۰ میلیون بودجه نیاز دارد.

,

 

,

عضو شورای روستای آشنستان ادامه داد: مسیر جاده روستای آشنستان راه ارتباطی سه روستا را به هم مرتبط می‌کند؛ چگونه می‌توان با ۱۶۰ میلیون تومان این مسیر را آسفالت کرد؟!

,

این شورای روستا با بیان اینکه ۱۶سال است که سمت شورای روستا را بر عهده دارد، گفت: حدود ۶ سال است که مردم منتظر تحقق این هدف هستند و همین موجب شده تا مردم از شورا و دهیار ناراضی باشند.

,

, ,

 

,

وی ادامه داد: از طرفی بودجه‌ای که برای روستا اختصاص یافته بود را صرف آسفالت شدن یک کیلومتر از مسیر ورودی ویلاها و سه شرکت بتن سازی از ابتدای روستای کورانه تا دو راهی امامزاده آباذر کرده‌اند.

,

یکی از اهالی این روستا در ادامه گفت: وضعیت نامناسب جاده آشنستان موجب تصادف چندین نفر از روستاییان و مرگ آن‌ها شده است؛ این وضعیت از طرفی خسارت زیادی را برای رانندگان تاکسی که در مسیر این روستا کار می‌کنند نیز به وجود آورده به طوری که خیلی از آن‌‌ها تغییر شغل داده‌اند چراکه از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نبود و با هربار رفت و آمد باید هزینه‌های زیادی بابت نقص فنی خودروهایشان پرداخت کنند.

,

یکی از رانندگان تاکسی مسیر روستای آشنستان با اعلام نارضایتی خود، گفت: این وضعیت راه برای ما از نظر اقتصادی سودی ندارد و به دنبال کاری هستیم که تغییر شغل دهیم؛ بخشدار منطقه تاکنون چندین بار قول مساعدت جهت آسفالت روستا را داده اما تاکنون محقق نشده است.

,

یکی دیگر از اهالی اضافه کرد: باوجود اینکه ما در چند کیلومتری شهر قزوین سکونت داریم اما هیچ امکاناتی در روستا وجود ندارد و برای رفت و آمد به شهر هم باید این وضعیت را تحمل کنیم؛ وضعیت نامناسب روستا موجب مهاجرت بسیاری از روستاییان شده به طوری که تاکنون ۴۰ خانوار به شهر مهاجرت کرده‌اند.

,

 

,

, ,

وی عنوان کرد: روستای آشنستان ۱۵۰۰ نفر، روستای امامزاده آباذر ۸۰۰ نفر و روستای دستجرد ۱۱۰۰ نفر جمعیت دارد؛ باوجود این میزان جمعیت چرا باید نسبت به وضعیت راه بی توجهی شود؟.

,

ساکن روستای آشنستان ادامه داد: روستای آشنستان با وجود این میزان جمعیت مدرسه راهنمایی ندارد و مردم مجبور هستند برای تحصیل فرزنداشان به شهر رفت‌و آمد کنند که متاسفانه با این وضعیت راه‌ دچار سختی زیادی می‌شوند و همین موضوع موجب مهاجرت روستاییان و ترک تحصیل بسیاری از دانش آموزان شده است.

,

وی افزود: رانندگان به خاطر وضعیت نامناسب راه، کرایه بالاتری از مردم دریافت می‌کنند و مردم روستا درآمد بالایی ندارند که بتوانند از پس مخارج برآیند و همین موضوع موجب مهاجرت افراد میانسال هم شده است.

,

ساکن روستای آشنستان گفت: سال‌های گذشته این روستا مدرسه راهنمایی داشت اما به علت وضعیت نامناسب راه‌ها نیز معلم‌ها راضی نشدند که در روستا حاضر شوند و همین امر موجب شد که مدرسه راهنمایی تعطیل شود.

,

وی تصریح کرد: آقای محمدی نماینده مردم قزوین در مجلس تاکنون سه بار از جاده بازدید کردند و اعلام کردند که ۷۰ تن قیر جهت آسفالت راه بودجه گرفتند اما تاکنون محقق نشده است؛ متاسفانه روستای ما به صندوق جمع آوری رای انتخاباتی تبدیل شده به طوری که هر نماینده برای اخذ رای به روستا مراجعه می‌کند و بعد از اینکه به مجلس می‌رود، همه وعده‌هایش را به فراموشی می‌سپارد.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه