اخبار داغ

رئیس تعاونی ناشران استان خراسان رضوی خبر داد:

واردات 280 هزار تن کاغذ با ارز دولتی در خراسان رضوی

واردات 280 هزار تن کاغذ با ارز دولتی در خراسان رضوی
رئیس تعاونی ناشران استان خراسان رضوی گفت: در سال گذشته 280 هزار تن کاغذ با استفاده از ارز 4200 تومانی وارد شده و کمتر از ده درصد آن را به کارگروه کاغذ وزارت ارشاد اعلام کردند و این مقدار بین 17 هزار ناشر توزیع شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مشهدپیام، نشست خبری مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان خراسان رضوی با موضوع رونمایی از سامانه جامع صدور مجوز الکترونیکی کتاب برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مشهدپیام,

افشین تحفه‌گر معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل ارشاد خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی در حوزه نشر از وضعیت بهتری نسبت به سایر استان ها برخوردار است.

,

وی افزود: سال گذشته حدود 4235 مورد عنوان درخواست مجوز داشتیم که از این تعداد نزدیک به 3400 مورد محوز صادر شد.

,

معاون مطبوعاتی اداره کل ارشاد خراسان رضوی اظهار کرد: 4135 عنوان کتاب در سال گذشته به چاپ رسید و در مجموع بیش از 7 میلیون نسخه در طول سال گذشته چاپ شده است.

,

وی با اشاره به اقدام خرید کتاب از ناشران افزود: بیش از هزار عنوان کتاب در سال گذشته از استان صادر شده است.

,

تحفه‌گر تصریح کرد: در بحث سامانه توزیع کاغذ الان از طریق این سامانه در چاپ کتب و موضوع مطبوعات مشکلی نیست.

,

وی افزود: در کشور اقلام اساسی از ارز 4200 تومانی استفاده می کنند و در کارگروه توزیع کاغذ مصوب شده تا امروز کاغذ مورد نیاز نشر و مطبوعات را از طریق سامانه کاغذ بتوانیم در اختیار ناشران و مطبوعات قرار دهیم.

,

بیش از3400 مورد محوز کتاب در سال گذشته صادر شد

, بیش از3400 مورد محوز کتاب در سال گذشته صادر شد,

معاون مطبوعاتی اداره کل ارشاد خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ناشران از همین امروز به سامانه کتاب‌دهی مراجعه و ثبت نام داشته باشند و ظرف 48 ساعت به پنل خود برای بارگذاری کتاب دسترسی داشته باشند و این آمادگی وجود دارد از امروز با سامانه اقدامات صدور مجوز انجام شود.

,

وی افزود: همسان سازی و نظارت یکی از اولویت ها است تا سرعت و شفافیت کار بیشتر شود.

,

تحفه‌گر گفت: این سامانه این امکان را در اختیار می گذارد تا بررسین سایر استان ها را به کار بگیریم و درصورت افزایش تعداد متقاضیان پاسخگوی سایر ناشران باشیم تا در سرعت پاسخگویی افزایش داشته باشیم.

,

مهدی نصیرزاده رئیس تعاونی ناشران استان خراسان رضوی در ادامه گفت: به روال سنتی ناشر بایستی یک نسخه از کتاب را تهیه می کرد و همراه با یک فایل فشرده تحویل اداره ارشاد می داد که شامل هزینه هایی می شد و به عنوان مثال برای یک کتاب صد صفحه ای حدود 400 هزار تومان هزینه نسخه اولیه می شد.

,

وی افزود: با این سامانه جامع رفت و آمدها کاهش می باید و همچنین علاوه بر بالا رفتن سرعت کار ناشران، باعث افزایش شفافیت است.

,

رئیس تعاونی ناشران استان خراسان رضوی ضمن اشاره به جایگاه خراسان در نشر کشور اظهار کرد: با تمام ظرفیت های استان اجازه نداده ایم چاپ کتب ناشران برای کمبود کاغذ انجام نشده باقی بماند.

,

وی افزود: اینطور نیست که ناشری کاغذی را می گیرد و در بازار بفروشد اما ممکن است کاغذ جابجاد شود.

,

نصیرزاده تصریح کرد: در سال گذشته 280 هزار تن کاغذ با استفاده از ارز 4200 تومانی وارد شده و کمتر از ده درصد آن را به کارگروه کاغذ وزارت ارشاد اعلام کردند و این مقدار بین 17 هزار ناشر توزیع شده است.

,

وی افزود: بر فرض که اگر ناشران همه این مقدار کاغذ یعنی 15 درصد را فروخته باشند باید پیگیر این موضوع بود که 85 درصد کاغذ باقیمانده سهم مطبوعات و ناشر به کجا تعلق گرفته است.

,

رئیس تعاونی ناشران استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: این 85 درصد جایی توزیع شده که وزارت ارشاد نظارت نداشته است و به اندازه دو برابر کاغذی که تحویل خراسان رضوی داده اند کتاب تولید شده است که انبارهای آن قابل مشاهده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه