اخبار داغ

مسئول طرح جامع صدور مجوز الکترونیکی کتاب خبر داد:

جلوگیری از فروش آزاد کاغذ با راه اندازی سامانه صدور مجوز کتاب

جلوگیری از فروش آزاد کاغذ با راه اندازی سامانه صدور مجوز کتاب
مسئول طرح جامع صدور مجوز الکترونیکی کتاب گفت: وقتی ناشر در سامانه ای دیگر درخواست کاغذ می دهد از سامانه جامع صدور مجوز کتاب نیز استعلام می شود تا با این صحت‌سنجی از فروش کاغذ در بازار آزاد جلوگیری به عمل آید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مشهدپیام؛ محمد افشارپور مدیر فناوری اطلاعات اداره کتاب و کتاب خوانی و مسئول طرح جامع صدور مجوز الکترونیکی کتاب در مراسم رونمایی از سامانه جامع صدور مجوز الکترونیکی کتاب گفت: این سامانه از بحث کاغذ مجزاست و وقتی ناشر در سامانه ای دیگر درخواست کاغذ می دهد از این سامانه جامع نیز استعلام می شود و باید این صحت سنجی صورت بگیرد تا از فروش کاغذ در بازار آزاد جلوگیری به عمل آید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مشهدپیام,

وی افزود: فرآیند انتخاب و بررسی کتاب ها طولانی بود و امروز هر لحظه ای که ناشر درخواست خودش را ثبت کند و از طریق دبیرخانه هیئت نظارت استان ارسال شود بررسی ها از همان لحظه آغاز می شود.

,

مدیر فناوری اطلاعات اداره کتاب و کتاب خوانی اظهار کرد: گزارشات در مورد کتاب ها موجود است که با سیستم سنتی دو ماه زمان می برد و الان کمتر از یک هفته گزارش به ناشر ارائه می شود و اصلاحیه ها به ناشران اعلام می شود که البته این موارد قابل گزارش گیری برای مدیران است.

,

وی افزود: گزارش وضعیت مراحل فعالیت انجام شده به صورت آنلاین به ناشر نمایش داده می شود و فرآیندهای دقیق هر روز قابل پیگیری و بررسی است.

,

افشارپور با بیان اینکه موضوع شفافیت در عملکرد سامانه ویژگی بارز است تصریح کرد: نهادهای ذیربط فرهنگی می توانند از وضعیت مجوز کتب منتشر شده مطلع شوند.

,

وی افزود: پیگیری های ناشر در این سامانه انجام می شود و از کارشناسان اداره می توانند فرآیند نشر را استعلام کند و گفتگو داشته باشند.

,

مسئول طرح جامع صدور مجوز الکترونیکی کتاب با اعلام اینکه هیچ هزینه ای برای ثبت کتاب از ناشر در مراحل اعلام وصول و درخواست محوز دریافت نمی شود و رایگان می‌باشد خاطرنشان کرد: ارتباط کاملا با سامانه است و فعالیت خاصی در اداره نخواهند داشت.

,

وی افزود: تجربه 10 ساله در ایجاد این سامانه داریم و سالها طول کشید تا سامانه جدید طراحی شد و بصورت آزماشی روی آن برای رفع اشکال کار شد و ویرایش های جدید انجام شده است.

,

افشارپور گفت: درخواست‌ها در این سامانه انجام می‌شود و در کمترین زمان برای مجوز اقدام می‌شود و البته باید سرعت پاسحگویی بررسی بیشتر شود و لذا قطعا در مسیر ارتقا قابلیت‌های جدیدی به این سامانه افزوده خواهد شد.

,

در پایان نیز از سامانه جامع صدور مجوز الکترونیکی کتاب در محل سالن اجتماعات این اداره کل رونمایی شد تا از این پس علاوه بر شفاف سازی، سرعت فرآیند صدور مجوز کتاب نیز افزایش یابد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه