اخبار داغ

اصرار از پلیس، انکار از شهرداری؛

قوس های بلوار بروجردی خطرناک هستند اما آرام برانید!

قوس های بلوار بروجردی خطرناک هستند اما آرام برانید!
تصادفات زیاد در بلوار آیت‌الله بروجردی صدای همه را درآورده است اما بااین‌حال نظر مسئولان در خصوص علت این تصادفات باهم دیگر تفاوت زیادی دارد و جالب‌تر این‌که هرکدام بر نظر خود را درست می‌دانند!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  قم فردا، سوم مردادماه سال گذشته بود که بالاخره شهرک پردیسان از بن‌بست خارج شد و خواسته‌ای ساکنان این منطقه بعد از سال‌ها پیگیری با افتتاح بلوار بروجردی تا حدودی برطرف شد.

پیش از افتتاح بلوار آیت‌الله بروجردی تنها مسیر ارتباطی پردیسان به داخل شهر بلوار غدیر بود که به علت حجم بالای تردد کشش و گنجایش نداشت به‌طوری‌که شهروندان ساعت‌ها در ترافیک این مسیر گرفتار می‌شدند.

در این میان با افتتاح بلوار آیت‌الله بروجردی و تردد خودروها انتقادها از ایمنی این مسیر بالا گرفت به‌طوری‌که تصادفات منجر به مرگ در این محور صدای مردم و به‌خصوص پلیس راهور را درآورد.

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی قم: شیب طولی و عرضی بلوار غیر ایمن است

سرهنگ علی حسین قیصری واژگونی و سرعت غیرمجاز را مهم‌ترین علت تصادف‌های رخ‌داده در بلوار آیت‌الله بروجردی می‌داند و می‌گوید: این بلوار دارای شیب طولی و عرضی غیر ایمن است که باید هر چه سریع‌تر اصلاح شود و تا زمانی که مسیر ایمن‌سازی نشده است، به طور حتم شاهد چنین تصادف‌هایی خواهیم بود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم: قوس‌ها استاندارد است

در مقابل این اظهارات پلیس راهور استان اما مسئولان شهرداری استدلال‌های خاص خودشان رادارند به‌طوری‌که عباس ذاکریان معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: بر اساس قوانین هر مسیر و جاده‌ای را که بخواهند طراحی کنند واژه‌ای به نام سرعت طرح دارد که بر اساس آن جاده را طراحی می‌کنند.

وی ادامه داد: اگر شهروندان خارج از سرعت در این مسیر و محور رانندگی کنند قطعا امکان دارد با مخاطراتی مواجه شوند.

ذاکریان تصریح کرد: سرعت در بلوار آیت‌الله بروجردی 90 کیلومتر است و در کف مسیر هم به صورت درشت و بارنگ آمیزی مشخص‌شده است علاوه بر این تابلوهای زیادی در مسیر نصب‌شده است و بنابراین اگر خودرویی با سرعت بالایی 90 کیلومتر در مسیر تردد کند احتمال دارد برای خودش یا دیگران مشکلاتی را به وجود بیاورد.

وی افزود: این مسیر تقریبا کوهستانی است و دارای شیب و قوس است به همین علت احتمال ایجاد مخاطرات برای خودروهایی که با سرعت بالا حرکت می‌کنند، وجود دارد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ابراز داشت: قوس‌ها غیر استاندارد نیست و مشاور طرح بر اساس ضوابط و آیین‌نامه کار را انجام داده است.

وی ادامه داد: تمامی تصادفات منجر به واژگونی به علت تخطی از سرعت مطمئنه بوده است و خود پلیس هم این را تایید می‌کند.

ذاکریان تصریح کرد: تنها راه جلوگیری از تصادفات کنترل سرعت است تا شاهد کاهش حوادث ناگوار در این مسیر باشیم.

امراللهی: مردم عادت و آشنایی به جاده‌های این‌چنینی ندارند

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و عمران شورای اسلامی شهر در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: این جاده بر اساس آیین‌نامه‌ای که مصوبه وزارت راه و شهرسازی ساخته‌شده است و در همین آیین‌نامه حداکثر شیب‌ها آمده است به‌طوری‌که بر اساس قانون حداکثر شیب طولی 6 درصد شیب ارزی 4 درصد است و این مهم در این مسیر به‌خوبی رعایت شده است.

وی ادامه داد: موضوع دیگر این است که جاده‌های که شیب و قوس‌دارند در قم وجود نداشته است به همین علت مردم عادت و آشنایی ندارند.

امراللهی تاکید کرد: یک سری موانع ایمنی مانند دوربین‌های کنترل سرعت نیز باید فعال شوند تا آمار تصادفات پایین بیاید.




انتهای پیام/110

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,
,
,
,
,
, سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی قم: شیب طولی و عرضی بلوار غیر ایمن است,
,
,
,
, معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم: قوس‌ها استاندارد است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, امراللهی: مردم عادت و آشنایی به جاده‌های این‌چنینی ندارند,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه